MEDIA

Κορονοϊός: Οι ειδησεογραφικές ιστοσελίδες κερδίζουν το στοίχημα της ενημέρωσης στην πανδημία

Κορονοϊός: Οι ειδησεογραφικές ιστοσελίδες κερδίζουν το στοίχημα της ενημέρωσης στην πανδημία
Φωτογραφία αρχείου από το Pixabay

Ο κορονοϊός αλλάζει τον χάρτη και την αντίληψη που είχαμε για τα ΜΜΕ στην Ελλάδα. Έρευνα του ΑΠΘ δείχνει ξεκάθαρα στροφή των πολιτών στις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες οι οποίες εμφανίζονται να έχουν υψηλότερα ποσοστά από τα λεγόμενα παραδοσιακά μέσα (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες).

Όπως προκύπτει από έρευνα κοινής γνώμης, που διενήργησε σε δείγμα 1.300 ατόμων το Εργαστήριο Διεθνούς και Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας (IPJ Lab) του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και παρουσιάζει το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι πολίτες Αναζητούν εξειδικευμένη ενημέρωση, για να ενημερωθούν σχετικά με τις εξελίξεις που αφορούν την πανδημία του SARS-CoV-2.

Το 41% δηλώνει πως έχει αλλάξει τρόπο ενημέρωσης και αναζητεί εξειδικευμένη πληροφόρηση, έναντι 32% που δεν έχει αλλάξει. Το 22% ενημερώνεται με μεγαλύτερη συχνότητα από τα ΜΜΕ και 5% δηλώνει πως έχει αλλάξει τα ΜΜΕ από τα οποία ενημερώνεται. Το 77% των ερωτηθέντων αναζητεί επιστημονικές πηγές πληροφόρησης.

Η επικράτηση των ειδησεογραφικών ιστοσελίδων έναντι των άλλων ΜΜΕ είναι ξεκάθαρη

Σε ό,τι αφορά την ποιότητα της ενημέρωσης ανά μέσο «καλή έως πολύ καλή» αξιολογείται σε ποσοστό 55% για τις ενημερωτικές ιστοσελίδες, 36% για την τηλεόραση, 32% για το ραδιόφωνο, όπως και για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και 25% για τα έντυπα μέσα.

Εννιά στους δέκα ενημερώνονται από το διαδίκτυο

Αντίθετα οι ερωτηθέντες θεωρούν «κακή έως πολύ κακή» την ποιότητα της ενημέρωσης από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά 31%, την τηλεόραση σε ποσοστό 30%, τα έντυπα μέσα σε ποσοστό 12%, τις ιστοσελίδες κατά 13% και το ραδιόφωνο 9%. Τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα έντυπα ΜΜΕ στην εποχή του διαδικτύου αντικατοπτρίζουν τα ποσοστά που αποτυπώνουν πόσοι παρακολουθούν το κάθε μέσο. Τέσσερις στους δέκα δε διαβάζουν περιοδικά και εφημερίδες και τρεις στους δέκα δεν ακούν ραδιόφωνο.

Αντίστοιχα περισσότεροι από εννιά στους δέκα ενημερώνονται από το διαδίκτυο. Αναφορικά με τον τρόπο της κάλυψης της επιδημίας το 57% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι τα τηλεοπτικά μέσα δραματοποίησαν την κατάσταση, το 26% ότι παρουσίασαν την κρίση όπως είναι, το 6% ότι υποτίμησαν την κρίση, το 1% ότι παραπληροφόρησαν, ενώ ένας στους δέκα δεν παρακολουθεί το μέσο, ώστε να έχει άποψη.

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ: ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

Κορονοϊός: Αποκαλυπτική έρευνα - Τι «παράξενο» συνέβη στην Ελλάδα μετά τα μέτρα

Κορονοϊός: Πότε θα τελειώσει ο εφιάλτης που ζούμε; Τα τέσσερα σενάρια

Κορονοϊός: Σοκαριστική ανακάλυψη για το φονικό ιό

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Δείτε αναλυτικά τις κάρτες της έρευνας

Κορονοϊός: Παρατείνεται η απαγόρευση κυκλοφορίας στη χώρα μέχρι τις 27 Απριλίου