ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Με ΣΥΡΙΖΑ αξίζει να είσαι εφοπλιστής: Με 100 εκατομμύρια «καθαρίζουν» οι καραβοκύρηδες!

Με ΣΥΡΙΖΑ αξίζει να είσαι εφοπλιστής: Με 100 εκατομμύρια «καθαρίζουν» οι καραβοκύρηδες!

Την ώρα που μισθωτοί, συνταξιούχοι, φτωχοί και μικρομεσαίοι πρέπει να πληρώνουν κάθε χρόνο πάνω από 60 δισεκατομμύρια σε φόρους και περικοπές για να βγάζει η χώρα πλεονάσματα των 3,5% του ΑΕΠ, για άλλη μια φορά οι εφοπλιστές την βγάζουν «καθαρή» με 100 εκατομμύρια εθελοντική προσφορά. Πιο τραγικό δε γίνεται...

ΟΙ ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛ. ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ 2018 ΤΗΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΕΝΩ ΖΗΤΟΥΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 60 ΔΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΤΩΧΟΥΣ

Για να είμαστε σαφείς: η αριστερή κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα που θα έφερνε την φορολογική δικαιοσύνη αποφάσισε, ελαφρά τη καρδία, να μη χαλάσει τη «ζαχαρένια» της συμπαθούς τάξης των εφοπλιστών και να τους αφήσει και για το 2018 να δώσουν ότι «προαιρούνται».

Κοινώς, εθελοντική προσφορά και για το 2018, για να τους πάρουν το ευτελές ποσό των 100 εακτομμυρίων όταν όλες οι υπόλοιπες κοινωνικές τάξεις θα καταβάλουν πάνω από 60 δισ. σε φόρους άμεσους και έμμεσους σε συνδυασμό με απάνθρωπες περικόπες.

Συγκεκριμένα, η επέκταση της «οικειοθελούς παροχής» της ναυτιλιακής κοινότητας για ακόμη ένα χρόνο συμπεριλαμβάνεται στα εκκρεμή προαπαιτούμενα της δεύτερης αξιολόγησης που θα πρέπει να ολοκληρώσει η κυβέρνηση έως το EuroWorking Group της 9ης Ιουνίου. Με τον τρόπο αυτό κυβέρνηση και δανειστές προσδοκούν πως θα εισπραχθούν περίπου 100 εκατ. ευρώ το 2018.

Η προαιρετική εισφορά των εφοπλιστικών επιχειρήσεων είναι βεβαίως έργο Σαμαρά και προβλέφθηκε με το άρθρο 42 του ν. 4301/2014, με το οποίο κυρώθηκε το «συνυποσχετικό» μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ναυτιλιακής κοινότητας, αναφορικά με την επιθυμία της δεύτερης να συμβάλει οικονομικά στη δύσκολη δημοσιονομική συγκυρία που αντιμετωπίζει η Ελλάδα.

Η συμφωνία -που εξ αρχής προέβλεπε ότι θα ισχύσει για την περίοδο 2014-2017- αφορά σε πλοία με ελληνική σημαία ή πλοία που τελούν υπό ξένη σημαία, αλλά η διαχείριση τους γίνεται από ημεδαπές ή αλλοδαπές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα, βάσει του ν. 27/1975.

Το συνυποσχετικό προέβλεπε πως οι Έλληνες εφοπλιστές θα κατέβαλαν περίπου 400 εκατ. ευρώ συνολικά την περίοδο 2014-2017, κάτι που ωστόσο δεν επιβεβαιώθηκε στην πράξη, καθώς στην τριετία 2014-2016 τα έσοδα από την προαιρετική εισφορά των εφοπλιστικών επιχειρήσεων οριακά ξεπέρασαν τα 150 εκατ. ευρώ.

Πάραυτα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛ. συνεχίζει να καλύπτει την εξοργιστική φορολογική ασυλία των Ελλήνων Εφοπλιστών αδιαφορώντας για το κοινό περί δικαίου αίσθημα και αδιαφορώντας για τις συνεχείς επισημάνσεις της Κομισιόν ότι αυτό το καθεστώς δεν μπορεί να συνεχιστεί.

Με πρόσχημα τη δήθεν ανταγωνιστικότητα του εφοπλισμού, οι κύριοι Τσίπρας και Καμμένος όχι μόνο δεν βάζουν το δάχτυλο επί τον τύπο των ήλων, αλλά αποδεικνύουν ότι δεν διαθέτουν ούτε το ανάστημα, ούτε το σθένος να υπερασπιστούν τα συμφέροντα των μικρομεσαίων.

Άλλωστε, η ελληνική κυβέρνηση δεν γνωρίζει ούτε καν πόσα εκατομμύρια χρωστούν οι εφοπλιστές στο δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία και ούτε βεβαίως πρόκειται να μάθει ποτέ!!!

Το συμπέρασμα που εύκολα συνάγεται είναι πως τη «σήμερον ημέρα» στην Ελλάδα της κρίσης, αξίζει να είσαι εφοπλιστής.

Πώς γίνεται ο υπολογισμός της οικειοθελούς εισφοράς

Ο υπολογισμός της οικειοθελούς παροχής γίνεται με βάση τα πλοία τα οποία εκμεταλλεύεται κατά κυριότητα ή μη, ή διαχειρίζεται στα έτη 2013-2016, η κάθε συμβαλλόμενη με το συνυποσχετικό ναυτιλιακή εταιρεία.

Για τα πλοία με ελληνική σημαία καταβάλλεται κατ' έτος επί τετραετία ποσό ίσο με το τελικό ποσό του φόρου που υπολογίστηκε και βεβαιώθηκε από την αρμόδια φορολογική αρχή για κάθε πλοίο κατά την προηγούμενη φορολογική χρήση, όπως αυτό προκύπτει από την αρχική και τυχόν τροποποιητικές δηλώσεις που υποβλήθηκαν για το πλοίο αυτό.

Για τα πλοία με αλλοδαπή σημαία, των οποίων η διαχείριση γίνεται από ημεδαπές ή αλλοδαπές επιχειρήσεις εγκατεστημένες στην Ελλάδα, καταβάλλεται κατ' έτος επί τετραετία ποσό ίσο με το τελικό ποσό του φόρου που υπολογίστηκε και βεβαιώθηκε από την αρμόδια φορολογική αρχή για κάθε πλοίο κατά την προηγούμενη φορολογική χρήση, όπως αυτό προκύπτει από την αρχική και τυχόν τροποποιητικές δηλώσεις που υποβλήθηκαν για το πλοίο αυτό, χωρίς να αφαιρούνται οι υπό του νόμου τυχόν προβλεπόμενες μειώσεις ή εκπτώσεις.

Πρέπει να σημειωθεί πως η επέκταση της προαιρετικής εισφοράς των εφοπλιστικών επιχειρήσεων και για το 2018 δεν είναι μέτρο που ικανοποίει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία πιέζει τη τελευταία διετία για καθολικές αλλαγές στο πλαίσιο φορολόγησης του ελληνικού εφοπλισμού.

Σχετικές ειδήσεις