Φορολογικό: Ο 12λογος των παρεμβάσεων

Με 12 θεσμικές παρεμβάσεις των οποίων όμως η αποτελεσματικότητα...

Με 12 θεσμικές παρεμβάσεις των οποίων όμως η αποτελεσματικότητα αμφισβητείται, επιχειρεί η κυβέρνηση να δώσει λύσεις τόσο στο τεράστιο πρόβλημα της φοροδιαφυγής και της παραοοικονομίας γενικότερα στην χώρα μας ,που εκτιμάται σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ ότι ανέρχεται σε ποσοστό 37%, όσο και σε μια σειρά άλλων ζητημάτων όπως η κρατική διαφθορά και το υψηλό κόστος της γραφειοκρατίας.


Οι 12 θεσμικές παρεμβάσεις που επιχειρούνται με το νέο νομοσχέδιο είναι:
1.-Θεσπίζεται 3ετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Καταστολής της Φοροδιαφυγής μέσω του οποίου θα επιχειρηθεί να τεθούν συγκεκριμένες δράσεις και μετρήσιμοι στόχοι και θα τεθεί σε εφαρμογή από τον Μάρτιο.

2.-Θεσπίζεται ο θεσμός του Γενικού Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος.

3.-Το αδίκημα της μη απόδοσης ΦΠΑ και παρακρατούμενων φόρων μετατρέπεται από στιγμιαίο σε διαρκές , ενώ το ίδιο θα ισχύσει και για το αδίκημα της μη απόδοσης ληξιπρόθεσμων χρεών προς το δημόσιο. Βέβαια το μέτρο αυτό , που επί της ουσίας προβλέπει την αυτόφωρη διαδικασία, έχει προκαλέσει θύελλα διαμαρτυριών και κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου όλα είναι ανοιχτά.

4.-Δεν επιτρέπεται στα εγκλήματα φοροδιαφυγής , η αναστολή εκτέλεσης της ποινής η μετατροπή της , αν προηγουμένως δεν καταβληθούν οι οφειλόμενοι φόροι.

5.-Είναι πλέον δυνατή και η προφυλάκιση των κατηγορουμένων για φορολογικά εγκλήματα σε βαθμό κακουργήματος. Και αυτό το μέτρο έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις.

6.-Αυξάνεται το ποσοστό προβεβαίωσης από 25% σε 50% του αμφισβητούμενου κύριου φόρου , πρόσθετου φόρου και άλλων φόρων και τελών , προκειμένου ο φορολογούμενος να μπορέσει να ασκήσει προσφυγή στα δικαστήρια για φορολογικές διαφορές.

7.-Συστήνεται Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων στο υπουργείο Οικονομικών.

8.-Συστήνεται Τμήμα Διεθνούς Διοικητικής Συνεργασίας στον τομέα της άμεσης φορολογίας στη Διεύθυνση Οικονομικών Σχέσεων του Υπουργείου Οικονομικών.

9.-Οι έλεγχοι θα γίνονται κατά κύριο λόγο από το γραφείο , με στόχο την αποφυγή της επαφής των ελεγκτών με τους ελεγχόμενους.

10.-Αίρεται το φορολογικό απόρρητο των οφειλετών του Δημοσίου.

11.Θεσμοθετείται η διάκριση των ληξιπρόθεσμων χρεών σε εισπράξιμα και μη εισπράξιμα.

12.-Συστήνεται ειδικό Σώμα Φορολογικών Διαιτητών.
Είναι εμφανές ότι με τις παρεμβάσεις αυτές που επιχειρούνται με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο , αυστηροποιείται στο έπακρο η νομοθεσία .

Ωστόσο είναι αποδεδειγμένο ότι το δύσκολο είναι να εφαρμοστεί η νομοθεσία , ιδιαίτερα μέσα στην την αρνητική οικονομική συγκυρία και με δεδομένο ότι έχει μειωθεί αισθητά η φοροδοτική ικανότητα των φορολογούμενων είτε είναι μισθωτοί , είτε ελεύθεροι επαγγελματίες και επιχειρηματίες.

Παράλληλα, είναι κοινά αποδεκτό ότι στο σύνολο τους οι κρατικές υπηρεσίες υπολειτουργούν, ενώ ιδιαίτερα οι εφορίες αλλά και οι κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών στην κυριολεξία βρίσκονται υπό διάλυση.

Τα λάθη διαδέχονται το ένα το άλλο, επικρατεί προχειρότητα, το μηχανογραφικό σύστημα δεν λειτουργεί , η σύνδεση με τα ΚΕΠ , αλλά και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα είναι προβληματική, το στελεχιακό δυναμικό ιδιαίτερα στην κορυφή του συστήματος κινείται με κομματικά κριτήρια. Το βασικότερο όλων είναι πάντως, ότι οι φορολογικοί συντελεστές είναι υπερβολικά υψηλοί καθώς για τα φυσικά πρόσωπα φθάνουν το 45%, ενώ για τις επιχειρήσεις το 24% στα αδιανέμητα κέρδη συν 40% στα διανεμόμενα.

Με βάση αυτά το συνολικό ποσοστό φόρου για την Ελλάδα ως ποσοστό του τζίρου φτάνει στο 47,2%. Και επίσης εξαιρετικά σημαντικό είναι το γεγονός της λανθασμένης για επικοινωνιακούς λόγους στόχευσης των ελέγχων σε ομάδες ελεύθερων επαγγελματιών και επιχειρήσεων και η αδυναμία σύλληψης της τεράστιας παραοικονομίας και του λαθρεμπορίου που αποτελεί βασικότατο κομμάτι της φοροδιαφυγής που ανέρχεται στα 30 δις ευρώ ετησίως.
 

Πηγή: newscode.gr

Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ