ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιλαμβάνουν τα non papers που έδωσε στη δημοσιότητα το ΥΠΟΙΚ

Τι περιλαμβάνουν τα non papers που έδωσε στη δημοσιότητα το ΥΠΟΙΚ

Τις ομιλίες του Γιάννη Βαρουφάκη στις οποίες περιγράφει τα δεδομένα της οικονομικής κατάστασης στην Ελλάδα και τις διαρθρωτικές αλλαγές τις οποίες σχεδιάζει η κυβέρνηση, καθώς και δυο non papers με τις θέσεις της κυβέρνησης, έδωσε στη δημοσιότητα το ΥΠΟΙΚ.

Οι ομιλίες εκφωνήθηκαν στις δυο συνεδριάσεις του Eurogroup στις 11 και 16 Φεβρουαρίου και αντίστοιχα εκεί κατατέθηκαν και τα non papers.

Το Newsbomb. gr παρουσιάζει τα κυριότερα σημεία από κάθε έγγραφο:

Τι είπε ο Γιάννης Βαρουφάκης στη ομιλία του στις 11 Φεβρουαρίου :

  • Στις 25 Ιανουαρίου, οι Έλληνες μας έδωσαν την εντολή να τερματίσει ο κύκλος της λιτότητας που έχει προκαλέσει οικονομική ζημία και τεράστιο κοινωνικό κόστος.
  • Αντιλαμβάνομαι ότι η Ευρώπη έχει βαρεθεί τα ελληνικά δράματα, αλλά πιστέψτε με, οι Έλληνες έχουν πολύ περισσότερο
  • Η Ελλάδα, ως μέλος της Ευρωζώνης, έχει δεσμευθεί πλήρως να βρει μια λύση από κοινού με τους εταίρους, προκειμένου να ενισχυθεί η νομισματική ένωση.
  • Έχουμε δεσμευτεί να συνεργαζόμαστε με καλή πίστη με όλους τους ευρωπαίους και διεθνείς εταίρους μας, επί ίσοις όροις.
  • Οι πολίτες μας έχουν απορρίψει το ρόλο της «τρόικας» στην Ελλάδα. Ωστόσο, η κυβέρνησή μας θα συνεχίσει τον διάλογο και θα συνεχίσει να συνεργάζεται πλήρως με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ ως χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ευρωζώνης και του Ταμείου
  • Είμαστε δεσμευμένοι για βαθιές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις
  • Είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που έχουν συμφωνηθεί προηγουμένως με τους εταίρους της Ευρωομάδας, όσον αφορά την είσπραξη των φόρων, τη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών, τη μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης, τη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος, τη μεταρρύθμιση του δικαστικού συστήματος, τη χωροταξία και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
  • Θα λάβουμε πρωτοφανή μέτρα για την καταπολέμηση της διαφθοράς.
  • Θα συζητήσουμε νομοθετικές προτάσεις για να ενισχυθεί το νομικό πλαίσιο για μια ανεξάρτητη φορολογική αρχή.
  • Ένα πλήρες νομοθετικό πακέτο θα δημιουργήσει ευνοϊκές συνθήκες για την οικονομία, τη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος και την διαφθορά – φοροαποφυγή, ιδίως στον τομέα του πετρελαίου, τις προμήθειες, τον κατασκευαστικό τομέα, τον χρηματοπιστωτικό τομέα, καθώς και τον τομέα των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
  • Θα κάνουμε πιο διαφανείς τις διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων με αποτελεσματική παρακολούθηση και ηλεκτρονικές δημόσιες συμβάσεις.
  • Θα βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητα του δημόσιου τομέα για την αύξηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε όλους τους πολίτες και την αντιμετώπιση του διοικητικού φόρτου.
  • Επιπλέον, θα προτείνουμε ένα νέο σύνολο των μεταρρυθμίσεων για τη στήριξη των επενδύσεων, για την επανεκκίνηση της ανάπτυξης και τη βελτίωση της οικονομικής αποδοτικότητας.
  • Θέλουμε να ξαναρχίσουν τα έργα υποδομής με δημόσιους και ιδιωτικούς επενδυτές και την υποστήριξη της ΕΕ. Έχουμε καινοτόμες ιδέες που μπορεί να συμβάλουν στην κινητοποίηση αδρανών αποταμιεύσεων σε παραγωγικές επενδύσεις. Θα επενδύσουμε για να μειωθεί το ενεργειακό κόστος για τη μικρομεσαία βιομηχανία, τη στήριξη της καινοτομίας, τη νέα επιχειρηματικότητα και τη στροφή προς τομείς με συγκριτικά πλεονεκτήματα και δυνατότητες εξαγωγών, όπως τα φαρμακευτικά προϊόντα, η βιολογική γεωργία, η ελαφριά βιομηχανία και οι ενεργειακοί πόροι, με έμφαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
  • Για την ιδιωτικοποίηση και την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου, η κυβέρνηση δεν έχει δογματισμούς.
  • Ξεπουλήματα όμως της δημόσιας περιουσίας, σε μια εποχή που οι τιμές των περιουσιακών στοιχείων είναι πεσμένες, δεν είναι κάτι που κάποιος θα υποστήριζε.
  • Η κυβέρνηση θα δημιουργήσει μια τράπεζα ανάπτυξης που θα ενσωματώσει τα κρατικά περιουσιακά στοιχεία, την ενίσχυση της αξίας των ιδίων κεφαλαίων τους μέσω της μεταρρύθμισης των δικαιωμάτων ιδιοκτησίας.
  • Θέλουμε να λάβουμε πρόσθετα μέτρα για την αντιμετώπιση των κόκκινων δανείων.
  • Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν για την επαναπρόσληψη καθαριστριών του Υποικ, φυλάκων σχολείων και το προσωπικό της ΕΡΤ, δεν έχουν αρνητικές επιπτώσεις.
  • Αποκατάσταση των περικοπών στις συντάξεις.
  • Κατώτατο μισθός, στο επίπεδο του 2012 σταδιακά, από το Σεπτέμβριο και μετά.
  • Η κυβέρνηση δεσμεύεται για μεταρρυθμίσεις, επί παραδείγματι, στην κοινωνική ασφάλιση και τη μείωση του φόρου μισθωτών υπηρεσιών.
  • Αναγνωρίζουμε ότι το προηγούμενο πρόγραμμα προσαρμογής αντανακλάται στις δεσμεύσεις που ανέλαβαν τόσο η Ελλάδα όσο και οι συνεργάτες στο Eurogroup.
  • Αναγνωρίζουμε τις τεράστιες προσπάθειες που κατέβαλαν οι φορολογούμενοι των χωρών σας, για τη στηρίξουν την Ελλάδα και την ακεραιότητα του ευρώ.
  • Ωστόσο, είναι καταστροφικοί οι δημοσιονομικοί στόχοι και πρέπει να αναθεωρηθούν.
  • Ο στόχος για το πρωτογενές πλεόνασμα δεν έχει ιστορικό προηγούμενο
  • Προτείνουμε ένα ανώτατο όριο 1,5% του ΑΕΠ
  • Είναι πιθανό, ότι θα απαιτηθούν πρόσθετα μέτρα για τη διασφάλιση της ικανότητας της Ελλάδας να επιστρέψει στις χρηματοπιστωτικές αγορές.
  • Το Eurogroup εξέτασε το θέμα το Νοέμβριο του 2012. Αυτή η συζήτηση πρέπει να ανοίξει εκ νέου όταν θα συζητήσουμε το νέο μας συμβόλαιο.
  • Η Ελλάδα θα είναι έτοιμη να προβεί σε συγκεκριμένες προτάσεις προς τους εταίρους της, σε εύθετο χρόνο, σε ένα μενού καινοτόμων προτάσεων για να μειωθεί το χρέος αποτελεσματικά, συμπεριλαμβανομένων των συμβάσεων ανταλλαγής χρέους.
  • Επιπλέον, πιστεύουμε ότι μια ευρύτερη συζήτηση για θέματα χρέους στην Ευρώπη είναι απαραίτητη.
  • Προτείνουμε, να δημιουργηθεί μια ειδική ομάδα εργασίας του Eurogroup στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι και εμπειρογνώμονες των κρατών μελών για το χρέος.
  • Ζητάμε από το Eurogroup να καταβάλει στην Ελλάδα το υπόλοιπο € 1,9 δισ για ομόλογα που συνδέονται με τα κέρδη του Ευρωσυστήματος
  • Προτείνουμε έναν μηχανισμό γέφυρα για να εξασφαλιστεί η ρευστότητα στην Ελλάδα τους επόμενους μήνες.
  • Κατανοούμε πλήρως ότι οι ημερομηνίες που σχετίζονται με την υπάρχουσα δανειακή σύμβαση πρέπει να μετακινηθούν προς τα εμπρός, προκειμένου να εξασφαλισθεί η σταθερότητα και να δοθεί χρόνος στις συζητήσεις.
  • Σας υπενθυμίζουμε ότι η παρούσα προθεσμία της 28/2/2015 είναι εντελώς τεχνητή, και ήταν το προϊόν της εκλογικής στρατηγικής της προηγούμενης κυβέρνησης
  • Η κυβέρνηση ζητά την αναθεώρηση των ημερομηνιών υπό την προϋπόθεση ότι αυτό είναι το σημείο εκκίνησης για ουσιαστικές διαπραγματεύσεις με καλή πίστη για να διαμορφωθεί μια άλλη σύμβαση μεταξύ μας

Από τα non-papers προκύπτει:

Η κυβέρνηση είναι έτοιμη να δεσμευτεί για τα ακόλουθα:


1. Yγιή και βιώσιμα δημόσια οικονομικά

Η κυβέρνηση δεσμεύεται να διατηρήσει ένα 1,5% πρωτογενές δημοσιονομικό πλεόνασμα το 2015.
Η κυβέρνηση θα απόσχει από τις δαπάνες των μέτρων που θα μπορούσαν να εκτροχιάσουν το στόχο του προϋπολογισμού και θα αυξήσει τις προσπάθειες για τη βελτίωση της είσπραξης των φόρων. Η αύξηση των δαπανών θα επικεντρωθεί σε επενδύσεις που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και άλλες εξωτερικές πηγές, καθώς και για μέτρα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης. Στο βαθμό που αυτά πρέπει να βασίζονται σε εγχώριους πόρους θα βρεθούν ισοδύναμα.

2. Διατήρηση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας
Η σταθερότητα του ελληνικού χρηματοπιστωτικού τομέα είναι υψίστης σημασίας για την κυβέρνηση και άμεση ανησυχία για τη ζώνη του ευρώ στο σύνολό της.
Η κυβέρνηση αναμένει ότι η συμφωνία με τους εταίρους της Ευρωομάδας για ένα πρόγραμμα γέφυρα θα επιτρέψει στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ να ανανεώσει την επιλεξιμότητα των ελληνικών τίτλων.
Η κυβέρνηση είναι έτοιμη να κάνει μια συγκεκριμένη πρόταση για το πώς τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία του ΤΧΣ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθούν για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια.

3. Αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών χρηματοδότησης
Κάλυψη χρηματοδοτικών αναγκών.
Η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί πλήρως να τιμήσει αυτές τις πληρωμές.
Για να ανταποκριθεί άμεσα στις υποχρεώσεις, η κυβέρνηση ζητά το Eurogroup να καταβάλει στην Ελλάδα τα εκκρεμή € 1,9δις.
Η κυβέρνηση αναμένει ότι μια συμφωνία σχετικά με την έκδοση νέων εντόκων γραμματίων θα ληφθεί για την κάλυψη των εν λόγω έκτακτων αναγκών. Αυτό δεν θα αυξήσει το ποσό του χρέους, αλλά μόνο την αλλαγή της σύνθεσής του.

4. Βιωσιμότητα του χρέους

Η αποκατάσταση της βιωσιμότητας του χρέους αποτελεί βασικό στόχο της πολιτικής των ελληνικών αρχών.
Πρόσθετα μέτρα θα πρέπει να αποκαταστήσει τη μακροπρόθεσμη φερεγγυότητα στην Ελλάδα και να εξασφαλίσει την ικανότητά της να δανείζεται στις χρηματοπιστωτικές αγορές σε λογικό κόστος στο εγγύς μέλλον. Το Eurogroup έχει δεσμευτεί τον Νοέμβριο του 2012 για να αντιμετωπίσει το ζήτημα αυτό εφόσον η Ελλάδα επιτύχει πρωτογενή πλεονάσματα.
Η Ελλάδα είναι έτοιμη να προβεί σε συγκεκριμένες προτάσεις προς τους εταίρους της, σε εύθετο χρόνο, σε ένα μενού των μέσων για τη μείωση της επιβάρυνσης του χρέους αποτελεσματικά, συμπεριλαμβανομένων των συμβάσεων ανταλλαγής χρέους.

5. Η Νέα Ατζέντα Μεταρρυθμίσεων

Η ελληνική κυβέρνηση εργάζεται πάνω σε ένα νέο πρόγραμμα για την ανάπτυξη και τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις.
Η κυβέρνηση δεσμεύεται να μειώσει τη φοροδιαφυγή, τη φορολογική ασυλία, το λαθρεμπόριο, να αντιμετωπίσει τα καρτέλ. Οι μεταρρυθμίσεις θα βελτιώσουν την είσπραξη του φόρου εισοδήματος, του ΦΠΑ και των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, καθώς και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Η κυβέρνηση είναι έτοιμη να συζητήσει τις νομοθετικές προτάσεις για την ενίσχυση του νομικού πλαισίου για μια ανεξάρτητη φορολογική αρχή εντός του Υπουργείου Οικονομικών.
Ένα πλήρες νομοθετικό πακέτο θα βελτιώσει το επιχειρηματικό κλίμα (καύσιμα, χρηματοπιστωτικός τομέας, μέσα μαζικής ενημέρωσης, προμήθειες). Η κυβέρνηση θα στηρίξει τις ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση θα δημιουργήσει μια εθνική αναπτυξιακή τράπεζα.


6. Ένα νέο συμβόλαιο για το Νέο Πρόγραμμα Δράσης

Αυτή η νέα ατζέντα θα δώσει ώθηση σε πολλές από τις δράσεις πολιτικής που αναφέρονται στο πρόγραμμα που έχει προηγουμένως συμφωνηθεί ανάμεσα στην Ελλάδα και τους εταίρους της Ευρωομάδας, συμπεριλαμβανομένης της φορολογικής πολιτικής, της φορολογικής διοίκησης, της διαχείρισης των δημόσιων οικονομικών, της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης, της συλλογή των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, την προώθηση των επιχειρηματικών επενδύσεων και της μεταρρύθμισης του δικαστικού συστήματος.

Από την ομιλία του Γιάννη Βαρουφάκη στις 16 Φεβρουαρίου:


Κατά την περίοδο της γέφυρας κατά την οποία η νέα αυτή σύμβαση θα καταρτιστεί, η κυβέρνηση θα έχει ως προτεραιότητα την υλοποίηση των ενεργειών αυτών που αναφέρονται στις υπάρχουσες συμφωνίες που συνάδουν πλήρως με την πολιτική εντολή της. Συνολικά, θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 70% του συνόλου του καταλόγου των προηγουμένως συμφωνηθέντων.

  • Η ελληνική κυβέρνηση επαναλαμβάνει τη δέσμευσή της με τους όρους της συμφωνίας δανείου της προς όλους τους πιστωτές μας
  • Η ελληνική κυβέρνηση δεν θα κάνει καμία ενέργεια που απειλεί να εκτροχιάσει το υφιστάμενο δημοσιονομικό πλαίσιο ή έχει συνέπειες για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα
  • Η ελληνική κυβέρνηση δεν θα λάβει κανένα μέτρο προς ένα κούρεμα της ονομαστικής αξίας των δανείων της
  • Σε αντάλλαγμα των ανωτέρω, οι εταίροι μας θα πρέπει να συμφωνήσουν ότι, κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου:
  • Δεν θα υπάρχουν μέτρα τα οποία θεωρούμε ύφεσης, όπως περικοπές των συντάξεων ή αυξήσεις του ΦΠΑ.
  • Έχουμε την πρόθεση να:
  • κόψουμε τον γόρδιο δεσμό της γραφειοκρατίας
  • μεγαλύτερη ανεξαρτησία στην φορολογική αρχή
  • αποτελεσματικό και δίκαιο φορολογικό σύστημα
  • Σύγχρονο σύστημα πτώχευσης
  • μεταρρυθμίσεις του δικαστικού συστήματος


Non paper της 16ης Φεβρουαρίου 2015

Τεχνική συζήτηση πραγματοποιήθηκε στις 13 με 14 Φεβ μεταξύ Ελλήνων αξιωματούχων και εκπροσώπων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ για τον εντοπισμό κοινού εδάφους στο περιεχόμενο του τρέχοντος μνημονίου συμφωνίας.
Η κυβέρνηση θα προωθήσει επίσης μια διαφορετική προσέγγιση για τη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου. Οι ιδιωτικοποιήσεις δεν θα σταματήσουν, αλλά θα αξιολογούνται κατά περίπτωση για να εξασφαλιστεί ότι συνάδουν με το δημόσιο συμφέρον.
Απολύσεις στο Δημόσιο θα τελειώσουν.
Στον τομέα της φορολογίας, η κυβέρνηση θα επανεξετάσει τις τρέχουσες πολιτικές για την προστασία των φτωχότερων τμημάτων του πληθυσμού. Θα αντικαταστήσει το σημερινό φόρο ακίνητης περιουσίας από τον φόρο περιουσίας. Η μεταρρύθμιση του ΦΠΑ θα επανεξεταστεί.
Τέλος, οι ελληνικές αρχές θα ήθελαν να συζητήσουν τη δημιουργία ενός φορέα για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια. Για την υποστήριξη των επενδύσεων, η κυβέρνηση θα δημιουργήσει μια δημόσια τράπεζα ανάπτυξης.
Οι ελληνικές αρχές δεσμεύθηκαν να συνεχίσουν στο στόχο των πρωτογενών πλεονασμάτων κατά την επόμενη δεκαετία. Ωστόσο, η εφαρμογή των πρωταρχικών στόχων που προβλέπεται από το μνημόνιο θα ήταν αντιπαραγωγική. Ένα πρωτογενές πλεόνασμα 3% το 2015 και 4,5% το 2016 θα έθετε σε κίνδυνο την τρέχουσα εύθραυστη ανάκαμψη

Οι χρηματοδοτικές ανάγκες του 2015 είναι επείγουσες και προκαλούν ανησυχία.

Η Ελλάδα αντιμετωπίζει σημαντικές ανάγκες χρηματοδότησης το 2015.
Για την κάλυψη των αναγκών, η κυβέρνηση προτείνει να αρχίσουν συζητήσεις με τους Ευρωπαίους εταίρους της σχετικά με τους όρους της νέας σύμβασης που θα παρέχει το κατάλληλο πλαίσιο για τη συνέχιση της στήριξης από την ΕΚΤ και τα κράτη μέλη.

Για την επίλυση των βραχυπρόθεσμων προβλημάτων ρευστότητας, η κυβέρνηση προτείνει μια συμφωνία για μια συνδυασμένη συμμετοχή του Ευρωσυστήματος, του προγράμματος ELA, του ΔΝΤ και του Eurogroup για να επιτρέπει την απελευθέρωση του οι αχρησιμοποίητων πόρων του ΕΤΧΣ.


Παράρτημα 1: τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις

Τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις είναι κατώτερα των προσδοκιών που καλλιεργήθηκαν το 2011
Στην πράξη, τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις ανήλθαν σε € 1,6 δισ το 2011, μηδέν το 2012, 1 δισ το 2013 και αναμένεται να φθάσουν τα 1,5 δισ το 2014 και 2,2 δισ το 2015.
Αυτά τα στοιχεία αποδεικνύουν την πρακτική αδυναμία των ιδιωτικοποιήσεων για να αποφέρουν σημαντικούς πόρους για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους.
Η κυβέρνηση εκτιμά ότι θα επιτυγχάνονταν υψηλότερα έσοδα σε μακροπρόθεσμο επίπεδο.
Όσον αφορά τη χρηματοδότηση των αναγκών, τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις για το έτος 2015 υπολογίζονται από το ΔΝΤ σε 2,2 δις €. Η επιστροφή των κερδών για το 2014 (€ 1,9 δις) θα επιτρέψει να επιτευχθεί ο στόχος του ελλείμματος.

Παράρτημα 2: Βιωσιμότητα του χρέους

Με αναλογία χρέους προς ΑΕΠ στο 175%, το έλλειμμα που θα σταθεροποιήσει το χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ στο σημερινό του επίπεδο είναι 7% του ΑΕΠ (= 4% * 1,75) υποθέτοντας μια συντηρητική αύξηση του 4 % της ονομαστικής διάρκειας. Το 2014, το έλλειμμα μειώθηκε κάτω από την τιμή αναφοράς του Μάαστριχτ ( 3%). Τεχνικά το πλεόνασμα είναι 1,6% του ΑΕΠ (σύμφωνα με το ΔΝΤ).
Με άλλα λόγια, ένα έλλειμμα 3% είναι εντός των ορίων της αειφορίας του χρέους.
Στο συνημμένο φαίνεται η πτωτική πορεία του χρέους μέχρι το 2054 υποθέτοντας ότι μένει σταθερό το 1,5% του πρωτογενούς πλεονάσματος του ΑΕΠ.
Η αύξηση του ΑΕΠ είναι πιο σημαντική από το πρωτογενές πλεόνασμα για τη μείωση του χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ. Εκτός αυτού, κάθε προσπάθεια για την περαιτέρω συμπίεση του προϋπολογισμού στο σημερινό πλαίσιο της ανθρωπιστικής κρίσης θα έχουν καταστροφικές συνέπειες τόσο για τα οικονομικά όσο και για τα κοινωνικά προβλήματα.

Η παρεξήγηση οφείλεται στο γεγονός ότι το ποσοστό 175% του χρέους προς το ΑΕΠ δεν περιγράφει πλήρως το πραγματικό βάρος του δημόσιου χρέους για την ελληνική οικονομία, λόγω των χρόνων λήξης και των επιτοκίων.

Ο επικεφαλής του ESM, Klaus Regling έχει δηλώσει ότι οι αναλύσεις που πραγματοποιήθηκαν από το ΔΝΤ είναι «χωρίς νόημα». Ένα βασικό επιχείρημα από τον κ. Regling είναι ότι τα δάνεια του EFSF είναι πολύ μακροπρόθεσμα, με πολύ ευνοϊκούς όρους επιτοκίου.

Δείτε τα έγγραφα που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών εδώ.

Σχετικές ειδήσεις