ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Black Friday και Cyber Monday: Ο δεκάλογος του ΣΕΒ για εκπτώσεις και προσφορές

Black Friday και Cyber Monday: Ο δεκάλογος του ΣΕΒ για εκπτώσεις και προσφορές

Αντίστροφα μετρούν οι καταναλωτές για την Black Friday και την Cyber Monday – Οδηγός του ΣΕΒ για εκπτώσεις και προσφορές – Τι να προσέξετε

Ενόψει την εκπτωτικής περιόδου Black Friday, και της Cyber Monday που ακολυθεί ο ΣΕΒ εξέδωσε σήμερα ένα δεκάλογο για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς αλλά και τη σωστή ενημέρωση επιχειρήσεων και καταναλωτών.

Ο στόχος είναι διττός, αφενός να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις για τη σωστή εφαρμογή της νομοθεσίας και αφετέρου να προστατεύονται τα συμφέροντα των καταναλωτών.

«Η εμπιστοσύνη μεταξύ καταναλωτών και αγοράς στηρίζεται στη σωστή και έγκαιρη ενημέρωση. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις που θέτει το ρυθμιστικό πλαίσιο, ενώ από την πλευρά τους, οι καταναλωτές είναι σημαντικό να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και πώς να τα προφυλάξουν, είτε επιλέγουν φυσικό είτε ψηφιακό κατάστημα για τις αγορές τους», επισημαίνει ο ΣΕΒ στην ανακοίνωσή του

Ο οδικός χάρτης των εκπτώσεων και των προσφορών

Περιλαμβάνονται σωστά όλες οι πληροφορίες σχετικά με τις μειώσεις τιμών;

Πρέπει να αναγράφεται καθαρά η αρχική και η τελική τιμή. «Αρχική» τιμή, είναι η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών.

Ανταποκρίνεται η προσφορά/έκπτωση στην πραγματικότητα;

Δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται η προτεινόμενη λιανική τιμή ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της έκπτωσης.

Παρουσιάζεται η προσφορά/έκπτωση απλά και κατανοητά;

Απαγορεύεται να παρέχονται σημαντικές πρόσθετες πληροφορίες με μικρή γραμματοσειρά και με μη ξεκάθαρο ή εμφανή τρόπο.

Αναφέρονται ρητά τα οφέλη για τον καταναλωτή;

Δηλώσεις όπως «η έκπτωση υπολογίζεται στο ταμείο» ή «η έκπτωση περιλαμβάνεται στην τιμή» δεν επιτρέπονται.

Χρησιμοποιείται σωστά η λέξη «δωρεάν»;

Εκτός από ταχυδρομικά τέλη, κόστος τηλεφωνικής κλήσης, αποστολής γραπτού μηνύματος ή κόστος παράδοσης ή μετακίνησης, ο καταναλωτής δεν επιτρέπεται να επιβαρυνθεί με άλλα κόστη, όπως κόστος συσκευασίας.

Παρουσιάζεται μεγαλύτερο το πλεονέκτημα του καταναλωτή από αυτό που είναι πραγματικά;

Τυχόν περιορισμοί ή προϋποθέσεις για την ενεργοποίηση της έκπτωσης πρέπει να αναφέρονται ρητά.

Περιέχονται κρυφές χρεώσεις;

Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται για όλες τις υποχρεωτικές ή πρόσθετες χρεώσεις και τέλη, ακόμα και κατά προσέγγιση.

Περιέχονται παραπλανητικοί ισχυρισμοί;

Ένας ισχυρισμός «έως και» μπορεί να θεωρηθεί παραπλανητικός αν δεν ανταποκρίνεται στους πραγματικούς όρους της προσφοράς.

Περιέχονται διαφημίσεις «δόλωμα»;

Δεν επιτρέπεται να παραπλανάται ο καταναλωτής ώστε να αγοράσει ένα προϊόν που διαφημίζεται σε πολύ χαμηλή τιμή, ενώ στην πραγματικότητα δεν υπάρχει σε εύλογο απόθεμα.

Οδηγείται ο καταναλωτής στη λήψη άμεσης απόφασης για αγορά;

Δεν επιτρέπονται ψευδείς δηλώσεις ότι ένα προϊόν θα είναι διαθέσιμο για πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Τελος, σημειώνεται ότι την προσεχή Τρίτη 21 Νοεμβρίου, ο ΣΕΒ σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) και τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών (ΕΣΑ), διοργανώνει εκδήλωση όπου οι επιχειρήσεις θα ενημερωθούν διεξοδικά για το νομικό πλαίσιο των εκπτώσεων και για τον εικονογραφημένο οδηγό του ΣΕΒ.

Δείτε εδώ τον πλήρη Οδηγό

Διαβάστε επίσης:

Ηλεκτρικό ρεύμα: Τα 11 SOS των νέων λογαριασμών – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

«Ανάσα» πριν από τα Χριστούγεννα – Αυξήσεις, επιδόματα και τα άλλα μέτρα για τη στήριξη των πολιτών

Ο «Δεκάλογος» του ΣΕΒ για τις εκπτώσεις - Τι πρέπει να προσέχουν οι επιχειρήσεις