Νέα κόλπα με πειραγμένες αντλίες: Πώς επιτήδειοι επεμβαίνουν με εξελιγμένο λογισμικό

Νέα κόλπα με πειραγμένες αντλίες: Πώς επιτήδειοι επεμβαίνουν με εξελιγμένο λογισμικό

ΣΤΟΙΧΕΙΑ - ΦΩΤΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

Ενα στα τρία πρατήρια πιάστηκε να κλέβει τους καταναλωτές από 7 έως και 15 λεπτά το λίτρο.

Σε έξαρση βρίσκεται πάλι η απάτη με την «κλοπή της μάνικας» και ήδη οι πρώτοι έλεγχοι που ξεκίνησε το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης εντόπισαν ένα στα τρία πρατήρια να έχουν πειράξει τις αντλίες καυσίμων, αδειάζοντας από 5% έως και 11% τα ρεζερβουάρ των οχημάτων και τις τσέπες των οδηγών.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους», η διεύθυνση Μετρολογίας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας εδώ κι έναν μήνα ενεργοποίησε εκ νέου τις εφόδους σε βενζινάδικα με τη χρήση του «μυστικού αυτοκινήτου».

Αυτό διαθέτει κρυφό εξοπλισμό, ειδικό ρεζερβουάρ, και έχει τη δυνατότητα να μετρά τις πραγματικές ποσότητες των λίτρων που φεύγουν από τα στόμια των αντλιών.

Η απορία δηλαδή χιλιάδων οδηγών όταν φεύγουν από ένα πρατήριο πώς είναι δυνατόν να έβαλα 20 ευρώ βενζίνης και να μην έχει μετακινηθεί ο δείκτης βρίσκει απάντηση στους ελέγχους που κάνει το ειδικό όχημα.

Οι αποκλίσεις στις αντλίες κυμαίνονται από 5% έως και 11%.

Δηλαδή στα 50 λίτρα αμόλυβδης με τιμή 1,43 ευρώ το λίτρο ο οδηγός χάνει από 3,5 έως 8 ευρώ. Τα μαύρα κέρδη για τον επιτήδειο βενζινοπώλη είναι πολλαπλάσια αν αναλογιστεί κανείς το μέγεθος των ποσοστήτων που παρέχει με δόλιο τρόπο.

Ωστόσο, σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι επιτήδειοι μέσα από παραθυράκια της νομοθεσίας ανοίγουν ξανά τα πρατήρια με άλλη επωνυμία ενώ δεν διστάζουν όπως συνέβη σε βενζινάδικο του Κορυδαλλού να σκηνοθετήσουν κλοπή και να αφαιρέσουν από τις δεσμευμένες για έλεγχο αντλίες τα ενοχοποιητικά στοιχεία.

Οι μορφές λαθρεμπορίας και νοθείας καυσίμων

  • Το 25% του ναυτιλιακού καυσίμου διοχετεύεται στην αγορά ως ντίζελ κίνησης.
  • Το 25% των εξαγόμενων πετρελαιοειδών επανεισάγεται στην αγορά «εικονικές εξαγωγές»
  • Το 15% του πετρελαίου θέρμανσης πωλείται ως κίνησης
  • Το 3,5% των αδασμολόγητων χημικών , μεθανόλη, διαλυτικά, χτησιμοποιείται για νόθευση των καυσίμων
  • Το 10% των βενζινάδικων σύμφωνα με παλαιότερες έρευνες κλέβει στην αντλία
  • Το 30% των πρατηρίων που ελέγχθηκαν πριν από λίγες ημέρες από τη Διεύθυνση Μετρολογίας της Γεν. γραμματείας Βιομηχανίας κλέβει στην αντλία.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Φωτιά» τα καύσιμα: Πόσο αυξάνονται βενζίνη, πετρέλαιο και αέριο

«Φωτιά» τα καύσιμα: Πόσο αυξάνονται βενζίνη, πετρέλαιο και αέριο

Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών για τους ελέγχους στα καύσιμα

Να επιβληθεί η εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων εισροών- εκροών και λογιστικής και γεωγραφικής διακίνησης καυσίμων, σε όλα τα επίπεδα και σε όλα τα στάδια, ώστε ούτε μια σταγόνα καυσίμου να μη βρίσκεται εκτός ελέγχου και στους κατά σύστημα παραβάτες να επιβάλλεται το οριστικό κλείσιμο του πρατηρίου, χωρίς να είναι δυνατή η επαναλειτουργία ζητά η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος.

Η ΟΒΕ κάνει λόγο για διάτρητο και αποσπασματικό σύστημα ελέγχων στην αγορά καυσίμων, που δεν μπορεί να συλλάβει όλη την παραβατικότητα. Τονίζει ακόμη ότι ο τρόπος έλεγχου «στην ουσία απαξιώνει και υποτιμά τα συστήματα εισροών - εκροών, των οποίων επωμίσθηκε το κόστος ο κλάδος χωρίς καμία επιδότηση μέχρι τώρα, και τα οποία δεν ελέγχονται με αξιόπιστο και ολοκληρωμένο τρόπο».

«Αποσπασματικοί έλεγχοι μπορεί να ικανοποιούν το αίσθημα του καταναλωτή, αλλά στην ουσία αναβάλλουν τη λύση του προβλήματος. Δεν είμαστε αντίθετοι με αυτούς, αλλά γνωρίζουμε ότι δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα», καταλήγει η ΟΒΕ.