Ασφαλιστικά κατά Spiegel μετά τη μήνυση Τσοχατζόπουλου

Το εφετείο του Αμβούργου πήρε ασφαλιστικά μέτρα μετά τη μήνυση που κατέθεσε ο πρώην υπουργός...

Ασφαλιστικά μέτρα κατά του περιοδικού Spiegel, πήρε το εφετείο του Αμβούργου μετά τη μήνυση που κατέθεσε ο πρώην υπουργός Άμυνας, ΄Ακης Τσοχατζόπουλος, αναφορικά με δημοσίευμα για προμήθειες της γερμανικής εταιρίας Ferrostaal, κατά την πώληση 4 υπερσύγχρονων υποβρυχίων των ναυπηγείων του Κιέλου HDW, μεταξύ άλλων και του υποβρυχίου «Παπανικολής».

Το περιοδικό Spiegel επιβεβαίωσε στο ΑΠΕ, ότι επιδόθηκε «αυτή την εβδομάδα» η δικαστική απόφαση επιβολής ασφαλιστικών μέτρων, ωστόσο οι υπεύθυνοι του περιοδικού αρνήθηκαν οποιαδήποτε άλλη τοποθέτηση, επικαλούμενοι ότι «η υπόθεση βρίσκεται σε εξέλιξη».

Μέχρι την εκδίκαση της απόφασης, το περιοδικό απαγορεύεται να αναφέρει το όνομα του κ. Τσαχατζόπουλου, ενώ υποχρεούται να δημοσιεύσει απάντησή του.

Το Spiegel, σε δημοσίευμά του, στις 09.02.2011, επικαλούνταν ανακριτικό υλικό της εισαγγελίας Μονάχου, η οποία διενεργεί έρευνες εις βάρος περίπου 50 στελεχών της Ferrostaal με τις κατηγορίες της δωροδοκίας και της απιστίας, καθώς και απόπειρα απόκρυψης τεκμηρίων για παράνομη δραστηριότητα και χρηματισμό για κατακύρωση παραγγελιών.

Το δημοσίευμα του Spiegel εκτιμούσε ως «βαρύνουσας σημασίας» κατάθεση του μάνατζερ Γ.Φ.Χάουν, ο οποίος μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 2003 ήταν ο δεύτερος τη τάξει στην DHW, με μεγάλη επιρροή στο χώρο της γερμανικής εξοπλιστικής βιομηχανίας. Σύμφωνα με το Spiegel, ο κ. Χάουν ανήκε στην «Oμάδα Α» (όπως ήταν ο κωδικός για την ομάδα προώθησης συμφωνιών), στην οποία ανήκαν επίσης ο μεσάζοντας όπλων φον Πούκλερ, ο παιδικός του φίλος «Άγκο» και ένας Έλληνας αρχιτέκτονας που, κατά τον Χάουν, τους σύστησε ο τότε υπουργός Άμυνας, Άκης Τσοχατζόπουλος».

Ανακοίνωση Τσοχατζόπουλου

Από το πολιτικό του γραφείο του πρώην υπουργού εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

"'Οπως είχε δηλώσει ο Αλ. Τσοχατζόπουλος στις 7/1/2001, προσέφυγε στη γερμανική δικαιοσύνη, ζητώντας την άμεση αποκατάσταση της αλήθειας σε σχέση με τα όσα συκοφαντικά και ανυπόστατα περιλαμβάνονται σε δημοσίευμα του περιοδικού "Ντερ Σπίγκελ" -τεύχος 6 της 7.2.2001- σχετικά με το πρόσωπό του".

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι "το αρμόδιο για τον Τύπο τμήμα του δικαστηρίου, με απόφασή του στις 16.3.2011, απαγόρευσε στο περιοδικό την περαιτέρω δημοσίευση και μελλοντική επανάληψη των επίμαχων συκοφαντικών αναφορών, που είχαν καταγγελθεί στην αντίστοιχη αίτηση ασφαλιστικών μέτρων. Επιπλέον, με άλλη απόφαση, από 9.3.2011, το ίδιο δικαστήριο υποχρέωσε το περιοδικό "Ντερ Σπίγκελ", να δημοσιεύσει στο επόμενο τεύχος του, στο ίδιο σημείο στο οποίο δημοσιεύθηκε το εν λόγω άρθρο, με την ίδια γραφή και το ίδιο μέγεθος, την αντιδήλωση του Α.Τσοχατζόπουλου, που αναφέρει ότι σε "σχέση με τις πωλήσεις των γερμανικών υποβρυχίων στην Ελλάδα, ουδέποτε σύστησα κάποιον σε οποιονδήποτε".

Τέλος, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, το δικαστήριο προσδιόρισε, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης του περιοδικού, χρηματική ποινή εως 250.000 ευρώ ή και διετή φυλάκιση για τους υπεύθυνους.

Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ