ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

James Dean: Η κατάρα του Little Bastard

James Dean: Η κατάρα του Little Bastard

Πηγαίο ταλέντο; Οδηγός αγώνων με ταλέντο, ή ένας ακόμη φιγουρατζής του Hollywood, που υπερεκτίμησε τις ικανότητές του; Τι ήταν τελικά ο James Dean δε θα μάθουμε ποτέ.


Η αρχή της ιστορίας ( ή του τέλους αν θέλετε) γίνεται όταν ο ηθοποιός αποφάσισε να ασχοληθεί με τους αγώνες αυτοκινήτου. Μετά τις πρώτες επιτυχημένες του εμφανίσεις στις πίστες αποφασίζει να αγοράσει το καλύτερο όχημα της εποχής για τους αγώνες ταχύτητας (σύμφωνα με το μηχανικό και στενό του φίλο Rolf Wutherich) μια Lotus. Η καθυστέρηση στην παράδοση της Lotus Mk X οδηγεί τον James Dean στην αγορά της Porsche 550 Spyder με τον Wutherich, που ήταν εργοστασιακός μηχανικός της Porsche , να μεσολαβεί και να επισπεύδει την αγορά .

Μόλις παρέλαβε το αυτοκίνητο ο ηθοποιός το πήγε στον George Barris όπου ο βαφέας / pin striper Dean Jeffries του πρόσθεσε τον αριθμό «130» και το παρατσούκλι «little bastard» με το οποίο φώναζε τον ηθοποιό ο φίλος του Bill Hickman (stuntman στις ταινίες του Dean).

«Θα είσαι νεκρός μέχρι την επόμενη εβδομάδα». Αυτά ήταν τα πρώτα λόγια του Alec Guinness μόλις αντίκρισε το αυτοκίνητο. «Μου δείχνει κακό και μου αποπνέει φόβο» είπε ο Guinness στον Dean προβλέποντας, έστω και άθελά του, την τραγική κατάληξη του .

Επτά ημέρες αργότερα την καριέρα του James Dean, ενός από τα μεγαλύτερα σύμβολα του κινηματογράφου, σταμάτησε ένα δυστύχημα.
H μετωπική σύγκρουση της Porsche 550 Spyder με το Ford Tudor που οδηγούσε ο 23χρονος Donald Turnupseed στοίχισε τη ζωή του James Dean και προκάλεσε τον σοβαρό τραυματισμό του συνοδηγού και μηχανικού του, Rolf Wutherich. Δύο ώρες νωρίτερα ο νεαρός ηθοποιός είχε εντοπισθεί από την τροχαία να οδηγεί με υπερβολική ταχύτητα.

Μία σειρά συμπτώσεων, ωστόσο, που ακολούθησαν το δυστύχημα ήταν αυτές που έκαναν πολλούς να χαρακτηρίσουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ως «καταραμένο».

Μετά το ατύχημα ο customizer του Hollywood George Barris αγόρασε το κατεστραμμένο όχημα για $2,500. Όταν έφτασε στο γκαράζ του, η Porsche έπεσε από το φορτηγό χτυπώντας ένα μηχανικό, σπάζοντας του και τα δύο πόδια. Ο Barris ήταν προληπτικός και άρχισε να υποψιάζεται πως κάτι συμβαίνει με το αυτοκίνητο. Ένα μήνα μετά οι υποψίες του έγιναν βεβαιότητα όταν δύο ψυχίατροι, ο Troy McHenry και ο William Eschrid, αγόρασαν ανταλλακτικά από το αυτοκίνητο του Dean, και χτύπησαν σε αγώνα.

Οι δύο αποφάσισαν να αγωνιστούν με τα αυτοκίνητά τους (Porsche 550 Spyder, φυσικά) στην πίστα της Pomona στις 24 Οκτωβρίου του 1956. Εκεί ο McHenry (που είχε τον κινητήρα) σκοτώθηκε όταν έχασε τον έλεγχο και έπεσε σε δέντρο. Το δεύτερο αυτοκίνητο (του Eschrid, που είχε πάρει το τιμόνι) ανατράπηκε και εκείνος τραυματίσθηκε σοβαρά. Αρκετά χρόνια μετά όταν ο Eschrid, συνήλθε είπε πως η ανατροπή έγινε όταν προσπαθώντας να στρίψει έχασε τον έλεγχο αφού το τιμόνι δεν κινήθηκε.

Μετά και από αυτά τα περιστατικά ο Barris προσπάθησε να ξεφορτωθεί το αυτοκίνητο και το δάνεισε στην αστυνομία της Καλιφόρνια (California Highway Patrol). Μία ημέρα μετά το γκαράζ της υπηρεσίας κάηκε ολοσχερώς και το μόνο αυτοκίνητο που βγήκε από το κατεστραμμένο κτήριο με μικρές ζημιές ήταν το... «Little Bastard».

Όταν τελικά το όχημα χρησιμοποιήθηκε σαν έκθεμα στο Sacramento, έπεσε από το βάθρο και χτύπησε ένα αστυνομικό σπάζοντας του το γοφό.
Επόμενο θύμα ο George Barqist, που μετέφερε σε μία έκθεση τo καταραμένο όχημα και έχασε τη ζωή του όταν η 550 έπεσε από το φορτηγό του και το παρέσυρε σε ένα γκρεμό .

Η ιστορία τελειώνει το 1960 όταν το φορτηγό που μεταφέρει το «Little Bastard» στο γκαράζ του George Barris εξαφανίζεται μυστηριωδώς και από τότε χάθηκαν (για πάντα;) τα ίχνη του.

Πολλοί λένε πως ο Barris έκρυψε το αυτοκίνητο για να το εμφανίσει σε κάποια επέτειο του θανάτου του James Dean και να το πουλήσει κερδίζοντας πολλά χρήματα. Εκείνος δήλωσε πως κάποιοι του έκλεψαν το φορτηγό μαζί με το αυτοκίνητο του ηθοποιού και ελπίζει να μην έχουν πάθει κάτι...