ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Handelsblatt: Ολα έτοιμα για πίστα F1 στη Δραπετσώνα

Handelsblatt: Ολα έτοιμα για πίστα F1 στη Δραπετσώνα

Η δημιουργία πίστας F1 στην ανατολική πλευρά του λιμανιού του Πειραιά είναι προ των πυλών, αναφέρει σε άρθρο της η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.

Σε δημοσίευμα για τα σενάρια δημιουργίας πίστας Formula 1 στη Δραπετσώνα η εφημερίδα Handelsblatt, αναφέρεται συγκεκριμένο project.

Το ρεπορτάζ αναφέρεται στα σενάρια που έχουν κατά καιρούς δει το φως της δημοσιότητας ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι η δημιουργία πίστας ήρθε ξανά στο φως έπειτα από δηλώσεις του ισχυρού άνδρα του αθλήματος Μπέρνι Εκλεστοουν, ο οποίος είπε ότι είναι σε γνώση του, το ενδιαφέρον για δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα και για τον σκοπό αυτό, εξετάζει την πιθανότητα συνάντησης με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.

Πρόσφατα επίσης η διοργανώτρια αρχή του πρωταθλήματος κατοχύρωσε τα εμπορικά δικαιώματα της ονομασίας «Μεσογειακό Γκραν Πρι», που παραπέμπει άμεσα στη διοργάνωση αγώνα στη Μεσόγειο και δη σε παραθαλάσσιο μέρος, καθώς σήμερα διοργανώνονται αγώνες σε μεσογειακές χώρες (Ισπανία, Ιταλία).

Το μεγάλο αυτό έργο έχει αναγγελθεί εδώ και αρκετά χρόνια προκειμένου να αναβαθμιστεί μια ολόκληρη περιοχή στη Δραπετσώνα. Εχει μάλιστα συσταθεί Dielpis Formula 1 η οποία είχε παρουσιάσει στο παρελθόν σχετικά σχέδια για μια επένδυση που θα ξεπερνούσε τα 800 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα παλαιότερα σχέδια για την ανάπλαση, θα μπορούσαν να κατασκευαστούν:
2 Ξενοδοχειακές μονάδες 5 αστέρων
Λιμένας ιδιωτικών σκαφών
Πολυχώροι εμπορικής χρήσεως
Συνεδριακοί χώροι
Θεατρικές σκηνές
Χοροθέατρα
Χώροι έκθεσης έργων τέχνης
Μουσείο Ελληνικής Μυθολογίας
Οργανωμένος Χώρος πρασίνου
Οργανωμένοι χώρους στάθμευσης
Διάφορες Αθλητικές δραστηριότητες
Μικρή πίστα διεθνών προδιαγραφών για λειτουργία 365 ημερών το χρόνο
Υδροδιάδρομος υδροπλάνων (σύνδεση Πειραιά με νησιά και λίμνες)
Ελικοδρόμια κ.α.


Τη μελέτη βιωσιμότητας του έργου έχει αναλάβει και ολοκληρώσει η Deloitte. Με βάση αυτήν την μελέτη εκτιμάται ότι:

Το συνολικό κόστος κατασκευής του αναπτυξιακού αυτού σχεδιασμού ανέρχεται στο ποσό των 680.450.000€. Από το συνολικό ποσό το 25% θα καλυφθεί από κονδύλια ΕΣΠΑ και το υπόλοιπο από ίδια κεφάλαια και δανεισμό. Η απορροφητικότητα του έργου είναι 20% για το πρώτο έτος, 35% για το δεύτερο και 45% για το τρίτο.

Για την κατασκευή θα απασχοληθούν 8.500 εργαζόμενοι, εντός του εργοταξίου και πληθώρα άλλων στους χώρους παρασκευής των υλικών που θα απαιτούνται για τη παραγωγή τους.

Για τη λειτουργία του έργου συνολικά θα απασχολούνται 4.640 άτομα ενώ κατά τη χρονική περίοδο των αγώνων και για 45 ημέρες συνολικά θα απασχολούνται επί πλέον τουλάχιστον 2.500 άτομα. Η περίοδος αποπληρωμής του έργου έχει με πολύ μετριοπαθείς παραμέτρους υπολογισθεί στα 9 έτη, τα οποία για το ύψος της επένδυσης που είναι υψηλό (780.450.000€), χαρακτηρίζεται άκρως δελεαστικό.

Οι αγώνες F1, θα μπορούν γίνονται μια φορά κάθε χρόνο στην χώρα μας και θα διαρκούν 3 ημέρες (Παρασκευή με Κυριακή), κατά την περίοδο Ιουνίου – Αυγούστου, εφόσον αυτό μας ανατεθεί. Ο αριθμός των θεατών εκτιμάται ότι θα φτάνει τους 120.000 θεατές. Η τηλεθέαση σε κάθε αγώνα ανέρχεται από 300.000.000 έως 1.500.000.000. Η πίστα αγώνων F1 θα αποτελείται από 70% υπάρχουσας οδοποιίας και το υπόλοιπο 30% θα διέρχεται από την έκταση των 700 στρεμμάτων που προαναφέρθηκε, όπως Shanghai, Monte Carlo, Σεβίλλη, Abu Dhabi κ.α.

Απόδοση: Ημερησία

Διαβάστε επίσης

Δραπετσώνα: Εκεί αναμένεται να δοθεί η poleposition για τη Formula 1