ΕΛΛΑΔΑ

Πειρατεία σε ελληνόκτητο πλοίο - Αγωνία για τους Έλληνες ναυτικούς

Πειρατεία σε ελληνόκτητο πλοίο - Αγωνία για τους Έλληνες ναυτικούς
Πειρατές κατέλαβαν στις 11 το πρωί το υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο...

Πειρατές κατέλαβαν στις 11 το πρωί το υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο Irene S.L. Ν.Π. 11344 ενώ έπλεε 200 ναυτικά μίλια ανατολικά από τις ακτές από του Ομάν.

Το πλοίο έχει 25μελές πλήρωμα, εκ των οποίων επτά είναι Έλληνες. Δεκαεπτά μέλη του πληρώματος είναι από τις Φιλιππίνες, ενώ υπάρχει και ένας Γεωργιανός. Οι Έλληνες ναυτικοί κατέχουν τις παρακάτω ειδικότητες: πλοίαρχος, Α΄μηχανικός, Β' μηχανικός, ναύκληρος, δόκιμος πλοίαρχος, ναύτης, δόκιμος ναύτης.

Το Irene S.L. μετέφερε 266 χιλιάδες τόνους αργού πετρελαίου αξίας 200 εκατομμυρίων δολαρίων.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το πλοίο είχε αποπλεύσει από το λιμάνι του Περσικού Κόλπου Μινα αλ Αχμάντι και είχε προορισμό τον Κόλπο του Μεξικού.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία "Enesel" ανακοίνωσε ότι έχασε την επικοινωνία με το πλοίο, το οποίο δέχθηκε επίθεση από οπλισμένους άνδρες.

Ενήμερα είναι τα αρμόδια υπουργεία (Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας και Προστασίας του Πολίτη), ενώ βρίσκονται σε επικοινωνία και με τη ναυτική δύναμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην περιοχή EUNAVFOR.

Η ένωση ιδιοκτητών δεξαμενόπλοιων στο Λονδίνο εξέδωσε ανακοίνωση, μόλις γνωστοποιήθηκε η πειρατεία στο ελληνικών συμφερόντων πλοίο. Πρόκειται για το δεύτερο δεξαμενόπλοιο που καταλήφθηκε από πειρατές μέσα σε δύο ημέρες.

«Η κατάληψη από πειρατές 2 εκατ. βαρελιών αργού πετρελαίου από το Κουβέιτ που είχε προορισμό τις ΗΠΑ και μεταφερόταν από ένα μεγάλο ελληνικό δεξαμενόπλοιο στο μέσον των βασικών θαλάσσιων οδών από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή όσον αφορά τον αντίκτυπο της κρίσης της πειρατείας στον Ινδικό Ωκεανό», δήλωσε ο Τζο Άντζελο, διευθύνων σύμβουλος της ένωσης, στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς.

«Εάν η πειρατεία στον Ινδικό Ωκεανό αφεθεί να συνεχίζεται αμείωτη, θα στραγγαλίσει αυτές τις κρίσιμης σημασίας θαλάσσιες οδούς και υπάρχει το ενδεχόμενο να διαταράξει πολύ σοβαρά τη ροή πετρελαίου στις ΗΠΑ και στον υπόλοιπο κόσμο», τόνισε ο Άντζελο, στην οργάνωση του οποίου ανήκει η πλειοψηφία του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενόπλοιων.