ΚΟΣΜΟΣ

«Φάλαινα που εξόκειλε»: Τι θα γίνει με το πλοίο που μπλόκαρε τη Διώρυγα του Σουέζ

«Φάλαινα που εξόκειλε»: Τι θα γίνει με το πλοίο που μπλόκαρε τη Διώρυγα του Σουέζ
AP

Το πλοίο που μπλοκάρει τη Διώρυγα του Σουέζ σαν «φάλαινα που εξόκειλε» μπορεί να χρειαστεί εβδομάδες για να ξεκολλήσει, ανέφερε η εταιρεία που ανέλαβε την αποκόλλησή του, με αξιωματούχους να σταματούν τα πλοία που εισέρχονταν στο κανάλι την Πέμπτη, σε εξέλιξη με άσχημες επιπτώσεις για το διεθνές εμπόριο.

Η πλοιοκτήτρια, η ιαπωνική Shoei Kisen Kaisha, ανέφερε πως προσπαθεί να επιλύσει την κατάσταση το συντομότερο δυνατόν, μα η αποκόλληση του Ever Given αποδεικνύεται δύσκολο άθλος. Η εταιρεία ζήτησε συγγνώμη για τα προβλήματα που έχουν προκληθεί στο διεθνές εμπόριο.

Το 400 μέτρων και 200.000 τόνων πλοίο, Ever Given, κόλλησε εν μέσω ισχυρών ανέμων και μιας αμμοθύελλας. Σύμφωνα με το BBC, τουλάχιστον 150 πλοία περιμένουν να περάσουν από τη ζωτική σημασίας ναυτική οδό, από την οποία διέρχεται περίπου το 12% του παγκοσμίου εμπορίου. Tο ταξίδι μέσω της εναλλακτικής οδού, από το Ακρωτήριο Καλής Ελπίδας, στο νότιο άκρο της Αφρικής, διαρκεί δύο εβδομάδες παραπάνω.

Το πλοίο διαχειρίζεται η Evergreen Marine και έχει κολλήσει διαγώνια. Η Shoei Kisen Kaisha ανακοίνωσε πως είναι σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές και τη Bernhard Schulte Shipmanagement για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Πηγές της βιομηχανίας ανέφεραν στο Reuters πως, ακόμα και αν το Ever Given αποκολληθεί γρήγορα, η πλοιοκτήτρια και οι ασφαλιστές αντιμετωπίζουν αγωγές εκατομμυρίων για τις καθυστερήσεις και τα επιπλέον κόστη με τα οποία επιβαρύνονται οι άλλες εταιρείες.

Η τιμές του αργού πετρελαίου είχαν άνοδο πάνω από 6% την Τετάρτη, καθώς σταματούσε η διέλευση των πλοίων, αν και έπεσαν ελαφρώς την Πέμπτη.

Ένα στολίσκος έξι ρυμουλκών άρχισε ξανά τις προσπάθειες το πρωί της Πέμπτης, οι οποίες είχαν σταματήσει το βράδυ, ανέφεραν Αιγύπτιοι αξιωματούχοι.

Ο επικεφαλής εταιρείας ανασύρσεων που εδρεύει στην Ολλανδία και βοηθά στην επιχείρηση προειδοποίησε πως θα μπορούσαν να χρειαστούν εβδομάδες και ότι ίσως χρειαστεί να αφαιρεθούν κοντέινερ για μειωθεί το φορτίο. «Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο να χρειαστούν εβδομάδες, ανάλογα με την κατάσταση» είπε ο Πέτερ Μπερντόφσκι, διευθύνων σύμβουλος της Boskalis, στον ολλανδικό τηλεοπτικό σταθμό ΝΡΟ.

«Είναι σαν μια πελώρια φάλαινα που εξόκειλε. Είναι ένα τεράστιο βάρος στην άμμο» πρόσθεσε σχετικά.

Σύμφωνα με τη Consultancy Wood Mackenzie, η μεγαλύτερη επίδραση είναι στη μεταφορά κοντέινερ, μα υπάρχουν και 16 τάνκερ φορτωμένα με αργό και παράγωγα πετρελαίου που καθυστερούν.

(με πληροφορίες από BBC, Reuters)

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Κλοπή θυρίδων στο Χαλάνδρι: Η κοσμική ζωή του Βασίλη Γκουρούση και το άγχος που τον πρόδωσε