Πώς οι μεταλλαγμένοι λύκοι του Τσερνομπίλ απέκτησαν μια σπάνια υπερδύναμη

Φωτ.: Unsplash

Οι λύκοι έχουν αλλοιωμένο ανοσοποιητικό σύστημα παρόμοιο με αυτό των καρκινοπαθών

Οι μεταλλαγμένοι λύκοι του Τσερνομπίλ φαίνεται να έχουν αναπτύξει αντίσταση στον καρκίνο, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Οι λύκοι, σύμφωνα με το Skynews εκτίθενται σε ακτινοβολία που προκαλεί καρκίνο καθώς περιπλανώνται στις ερημιές της εγκαταλελειμμένης πόλης με τους ερευνητές ωστόσο να διαπιστώνουν ότι μέρος των γενετικών τους στοιχείων φαίνεται να είναι ανθεκτικό στον αυξημένο κίνδυνο της νόσου.

Η δρ. Κάρα Λαβ, εξελικτική βιολόγος και οικοτοξικολόγος στο Πανεπιστήμιο Πρίνστον των ΗΠΑ, μελετά πώς οι λύκοι του Τσερνομπίλ επιβιώνουν παρά την έκθεση γενεών σε ραδιενεργά σωματίδια. Η ίδια και μια ομάδα ερευνητών επισκέφθηκαν το σημείο το 2014 και τοποθέτησαν ραδιοκολάρα στους λύκους, ώστε να μπορούν να παρακολουθούνται οι κινήσεις τους. Είπε ότι τα περιλαίμια δίνουν στην ομάδα μετρήσεις σε πραγματικό χρόνο για το πού βρίσκονται οι λύκοι και σε πόση ακτινοβολία εκτίθενται. Πήραν επίσης δείγματα αίματος για να κατανοήσουν πώς αντιδρά το σώμα των λύκων στην καρκινογόνο ακτινοβολία.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι λύκοι του Τσέρνομπιλ εκτίθενται σε πάνω από 11,28 millirem ακτινοβολίας κάθε μέρα για ολόκληρη τη ζωή τους, κάτι που είναι πάνω από έξι φορές περισσότερο από το όριο ασφαλείας για έναν άνθρωπο.

Οι ομοιότητες με τους καρκινοπαθείς

Η δρ Λαβ διαπίστωσε ότι οι λύκοι έχουν αλλοιωμένο ανοσοποιητικό σύστημα παρόμοιο με αυτό των καρκινοπαθών, που υποβάλλονται σε θεραπεία με ακτινοβολία, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι εντόπισε επίσης συγκεκριμένα τμήματα του γενετικού υλικού των ζώων που φαίνονταν ανθεκτικά στον αυξημένο κίνδυνο καρκίνου.

Πολλές έρευνες σε ανθρώπους έχουν βρει μεταλλάξεις που αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου με την παρουσία της παραλλαγής του γονιδίου BRCA να καθιστά πιο πιθανό το ενδεχόμενο μια γυναίκα να αναπτύξει καρκίνο του μαστού ή των ωοθηκών, για παράδειγμα.

Όμως, η εργασία της δρ. Λοβ προσπάθησε να εντοπίσει προστατευτικές μεταλλάξεις που αυξάνουν τις πιθανότητες επιβίωσης από τον καρκίνο.