ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τι αποκαλύπτει έρευνα του Newsbomb.gr για το «καλάθι της νοικοκυράς»

Τι αποκαλύπτει έρευνα του Newsbomb.gr για το «καλάθι της νοικοκυράς»

Η άλλοτε αγχολυτική βόλτα στο super market έχει μετατραπεί τους τελευταίους μήνες σε «πονοκέφαλο» για χιλιάδες Έλληνες οικογενειάρχες, που κάνουν «εκπτώσεις» σε βασικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης.

Οι αλλαγές που επέφερε η αύξηση του ΦΠΑ σε βασικά προϊόντα έχουν επηρεάσει άμεσα τον οικογενειακό προϋπολογισμό, που μέρα με τη μέρα φέρεται να συρρικνώνεται.

Τα capital controls και η φοροκαταιγίδα που «έπληξε» τη μέση ελληνική οικογένεια, αμέσως μετά την υπογραφή του τρίτου Μνημονίου, είχαν άμεσο αντίκτυπο στο «καλάθι» της νοικοκυράς που σταδιακά… αδειάζει.

Οι αυξήσεις «φωτιά» στις τιμές βασικών αγαθών διαβίωσης - λόγω του ΦΠΑ στο 23% -εκτόξευσαν το κόστος του «καλαθιού της νοικοκυράς» σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Νωπό μοσχαρίσιο κρέας, μακαρόνια, αλλαντικά, αλάτι, μαργαρίνη, τοματοπολτοί, καφέδες, είδη υγιεινής για τις γυναίκες, μπαχαρικά, καφέδες έχουν μετατραπεί… σε είδος πολυτελείας για τους Έλληνες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συντελεστές ΦΠΑ στη χώρα μας είναι σημαντικά υψηλότεροι σε σχέση με των υπολοίπων κρατών (Ελλάδα: 13% και 23%, Ηνωμένο Βασίλειο: 0%, 5% και 20%, Ισπανία: 4%, 10% και 21%, Γαλλία: 5,5%, 10% και 20%), την ώρα που το κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα του Έλληνα είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με τις τρεις χώρες (47.2 % με τη Μ. Βρετανία, 25,1 % με την Ισπανία και 57,2 % με τη Γαλλία), όπως αναφέρεται στην νέα έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ.

«Βαραίνει» το καλάθι της νοικοκυράς – Αναζήτηση προσφορών

Νέες αγοραστικές συνήθειες φαίνεται ότι αποκτά ο Έλληνας καταναλωτής καθώς οι ανατιμήσεις βασικών αγαθών επιβαρύνουν κατά πολύ τον ήδη επιβαρυμένο οικογενειακό προϋπολογισμό. Στο νέο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί, ο Έλληνας καταναλωτής οφείλει να «κυνηγά» τις προσφορές και να συγκρίνει περισσότερο τις τιμές των super market.

Οι περισσότεροι καταναλωτές δηλώνουν ότι πλέον επισκέπτονται εκείνα να καταστήματα που έχουν «έξυπνες προσφορές», ώστε να μπορέσουν να κερδίσουν από τη διαφορά των τιμών, καθώς δεν υπάρχουν περιθώρια για σπατάλες.

Το Newsbomb.gr σε έρευνα αγοράς που πραγματοποίησε σε καταστήματα super market, συνέκρινε τις τιμές επώνυμων προϊόντων και αναζήτησε το βέλτιστο συνδυασμό μεταξύ κόστους και αξίας.

Είναι γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου και πολλά γνωστά brandαύξησαν τις προωθητικές τους ενέργειες για να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό. Με γνώμονα, ωστόσο, το φθηνό μα πάνω από όλα ποιοτικό προϊόν, ελάχιστα είναι εκείνα τα super market που συγκεντρώνουν τα χαρακτηριστικά για… ένα οικονομικό «καλάθι» αγορών.

Συμπληρώνοντας πάνω από 10 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, η αλυσίδα καταστημάτων LIDL αναδεικνύεται μια άκρως συμφέρουσα λύση για τον Έλληνα οικογενειάρχη που θέλει να αγοράσει ποιοτικά επώνυμα προϊόντα σε τιμές προ κρίσης. Η ποιότητα, άλλωστε, είναι το πρώτο μέλημα της LIDL, που φροντίζει τα προϊόντα που φιλοξενεί στα ράφια του, να είναι εξαιρετικής ποιότητας.

Από τη σύγκριση των τιμών προέκυψε ότι το «καλάθι» της οικογένειας στα καταστήματα LIDL και σε επώνυμα προϊόντα μπορεί να βγαίνει πιο οικονομικό και με αποδείξεις. Ενδεικτικό παράδειγμα ο ελληνικός καφές που σε γνωστή αλυσίδα πωλείται έναντι 2,25 ευρώ, ενώ στα ράφια του LIDL τον βρίσκουμε στα 2,05 ευρώ. Αισθητή είναι η διαφορά και στη μαργαρίνη BECEL ProActiv των 500g που στα LIDL τη βρίσκουμε στην τιμή των 4,44 ευρώ, ενώ σε άλλα super market το ίδιο πακέτο φτάνει μέχρι και τα 5,17. Τέλος, η αγαπημένη λιχουδιά των παιδιών, η σοκολάτα ΙΟΝ (100gr), στα LIDL κοστίζει 1,29, ενώ άλλα καταστήματα την πωλούν μέχρι και 1,41 ευρώ. Αυτά τα 15, 20 και 60 λεπτά στο τελικό σύνολο κάνουν μεγάλη διαφορά στον «ψαλιδισμένο» οικογενειακό προϋπολογισμό.

Ο Έλληνας καταναλωτής πρέπει πια να ερευνά για μην κάνει άλλες… εκπτώσεις στη ζωή του.

Σχετικές ειδήσεις