ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δυναμικά στην αγορά η ελληνική μικροζυθοποιία

Δυναμικά στην αγορά η ελληνική μικροζυθοποιία

Έντονη κινητικότητα παρουσιάζει ο κλάδος της μικροζυθοποιίας στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα της Hellastat.

Έτσι, παρατηρείται τόσο η κυκλοφορία νέων προϊόντων και συσκευασιών όσο και η ίδρυση νέων μονάδων, ενώ συνολικά δραστηριοποιούνται 15 εταιρείες, με τις περισσότερες στην Περιφέρεια (Ρόδος, Κέρκυρα, Άργος, Σαντορίνη, Εύβοια, Κρήτη).

Οι μονάδες αυτές εστιάζουν στην παραγωγή ποιοτικών προϊόντων (φρέσκες, μη παστεριωμένες μπύρες περιορισμένης διάρκειας ζωής) με παραδοσιακές μεθόδους, επωφελούμενες από τη σταδιακή στροφή των καταναλωτών στις εγχώριες μπύρες, εις βάρος των εισαγόμενων εμπορικών σημάτων (τα οποία εξακολουθούν να κατέχουν τα μεγαλύτερα μερίδια, αν και σημαντικά μειωμένα από προηγούμενα έτη).

Οι περισσότερες διακινούν ιδιαίτερα περιορισμένες ποσότητες (ακόμα και κάτω από 1.000 εκατόλιτρα το έτος), λόγω της χαμηλής δυναμικότητας παραγωγής και της μικρής ακόμα περιόδου λειτουργίας τους.

Μάλιστα, αρκετές μικροζυθοποιίες υλοποιούν –ή σχεδιάζουν να υλοποιήσουν- επενδύσεις αναβάθμισης ή επέκτασης του εξοπλισμού τους ώστε να αυξήσουν τη δυναμικότητά τους και να ικανοποιήσουν μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης για ποιοτική, ελληνική μπύρα.

Έτσι, το 2013 σχεδόν όλες οι εταιρείες αύξησαν σημαντικά τους όγκους παραγωγής τους, με τη συνολική ποσότητα να προσεγγίζει τα 75.000 εκατόλιτρα, από 68.400 εκατόλιτρα το προηγούμενο έτος.

Η ποσότητα αυτή καταλαμβάνει περίπου μόλις το 2% της συνολικής.

Ενδεικτική εξάλλου της δυναμικής που παρουσιάζει ο τομέας της μικροζυθοποιίας, αποτελεί η πρόσφατη ανακοίνωση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας σχετικά με την πρόθεσή της να εισέλθει στην παραγωγή μικρής κλίμακας.

Διαβάστε επίσης:

Αυξήθηκε ο όγκος πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο