ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ

Πόσο ασφαλής είναι η πτήση μας;

Πόσο ασφαλής είναι η πτήση μας;

Πού ακριβώς πετάμε; Υπάρχει ασφάλεια στον εναέριο χώρο;

Μετά από την κατάρριψη του αεροσκάφους των μαλαισιανών αερογραμμών στην Ουκρανία, την πτώση του αλγερινού αεροσκάφους στο Μάλι και την προσωρινή ακύρωση πτήσεων προς Τελ Αβίβ, προβληματισμός ανέκυψε από τουριστικά γραφεία και συμβούλους ασφαλείας πτήσεων, καθώς και από τους ίδιους τους επιβάτες για το πως προσδιορίζονται κι επιλέγονται τα δρομολόγια των εκάστοτε αεροπορικών γραμμών.

Αν εξαιρέσουμε τον παράγοντα, όπου ο κυβερνήτης του αεροσκάφους λόγω πχ. καιρικών συνθηκών επιλέξει ο ίδιος τη ζώνη πτήσης ή λόγω βλάβης οδηγήσει το αεροσκάφος σε αναγκαστική προσγείωση, η επιλογή του δρομολογίου για την αποφυγή εμπόλεμων ή κρίσιμων περιοχών καθίσταται μονόδρομος. Φυσικά για τις εταιρίες αερομεταφορών κριτήριο επιλογής αποτελεί και το οικονομικότερο σε καύσιμα δρομολόγιο καθώς και τα τέλη χρήσης εναέριου χώρου που έχουν καταβληθεί από αυτές στις αντίστοιχες περιοχές.

Όσον αφορά την κατάρριψη του αεροσκάφους των Μαλαισιανών Αερογραμμών MH17 στις 17 Ιουλίου, εταιρίες όπως οι αυστραλιανές αερογραμμές και αυτές του Κατάρ απέφυγαν πτήσεις πάνω από την κρίσιμη περιοχή της Ουκρανίας, άλλες όμως επέλεξαν το συγκεκριμένο δρομολόγιο, επικαλούμενες τη μη απαγόρευση πτήσεων από τις ίδιες τις αρχές της περιοχής.

Η καλή είδηση όμως είναι η ακόλουθη:

Εταιρίες και επιβάτες μπορούν να ανασύρουν στοιχεία εναέριου δρομολογίου πληκτρολογώντας τον αριθμό πτήσεως που θα επιλέξουν, με τη βοήθεια καταγραφής εναέριων δρομολογίων από συστήματα ασφαλείας όπως τα FlightAware.com και Flightradar24.com, όπου συλλέγονται δεδομένα και ιστορικό πτήσεων και χρησιμοποιούνται ήδη για τον προγραμματισμό από ιδιωτικές εταιρίες. Εδώ να επισημάνουμε ότι οι άνω παρουσίαζαν ως πρότεινως κενό λήψης δεδομένων από ραντάρ κάποιων περιοχών και προχώρησαν άμεσα σε αναβάθμιση και ανανέωση λογισμικού.

Σύμφωνα με τις FlightAware και Flightradar24, όπου μόλις πρόσφατα έγινε ενημέρωση λογισμικού, οι μαρκαρισμένες με πράσινο γραμμές συγκαταλέγονται στα ασφαλή δρομολόγια, οι λευκές μάλλον ορίζονται ως ουδέτερες.

Τέλος, θα ήταν παράλειψη εαν δεν ασκήσουμε κριτική στις εταιρίες αερομεταφορών, οι οποίες είναι συνυπεύθυνες των τραγωδιών των τελευταίων ημερών, όπως ευθύνη βαραίνει και τις αρχές ασφαλείας εναέριου χώρου κάθε περιοχής ξεχωριστά. Δεν είναι δυνατό να θρηνούμαι θύματα ανθρώπινες ψυχές την εποχή που η τεχνολογία διαθέτει τα μέσα προς αποφυγή αυτών.

Αναστασία Κόνη

Πηγή: http://www.wsj.de/article/SB10001424052702304297104580048763877740910.html http://www.welt.de/wall-street-journal/article130539637/Wer-waehlt-die-Flugstrecken-ueber-Krisengebiete.html

Διαβάστε επίσης:

Air Algerie: Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έπεσε το αεροπλάνο στο Μαλί;

Air Algerie: Εικόνες φρίκης στο σημείο συντριβής - Ανθρώπινα μέλη και καμένα κομμάτια

Στο Μάλι τα συντρίμμια του αλγερινού αεροσκάφους

Ουκρανία: Δεν επηρεάστηκαν τα δεδομένα πτήσης στα «μαύρα κουτιά»

Boeing 777: Καμία επέμβαση στα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους των Malaysia Airlines