ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Renault Megane 1.5 dCi 110

Renault Megane 1.5 dCi 110

Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που το Megane ήταν το πιο δημοφιλές hatchback της ευρωπαϊκής αγοράς. Είναι γεγονός πως η Renault πειραματίστηκε σχεδιαστικά με το μικρομεσαίο μοντέλο της, αλλάζοντας ριζικά την εικόνα σε κάθε νέα γενιά που παρουσίαζε. Η τελευταία αλλαγή φιλοξένησε κάποιες διαφοροποιήσεις αισθητικής φύσεως που προετοίμασαν το έδαφος για την έλευση των νέων βενζινοκινητήρων EnergyTCe αλλά και τους εξαιρετικού πετρελαιοκινητήρα dCi 110.

 

Στα των σχεδιαστικών αλλαγών θα διακρίνεται την αναμόρφωση του εμπρός προφυλακτήρα, τους προβολείς ομίχλης που πλέον βρίσκονται μέσα σε χρωμιωμένα περιγράμματα καθώς και την ύπαρξη φανών ημέρας LED. Στην καμπίνα έχουν υιοθετηθεί νέες επενδύσεις, με τους χώρους να παραμένουν ικανοποιητικοί και το πορτμπαγκάζ να παίζει μεταξύ 375 και 1.025 λίτρων (αναλόγως την διάταξη των πίσω καθισμάτων).

Γενικώς, η εικόνα στο εσωτερικό και σε ότι αφορά στην προσλαμβάνουσα αίσθηση ποιότητας, φινιρίσματος και συναρμολόγησης προκύπτει υποδεέστερη σε σύγκριση με αντίστοιχα μοντέλα του γερμανικού ανταγωνισμού. Εντούτοις, δεν έχει και κάτι μεμπτό για να της καταλογίσεις. Απλά φαντάζει υποδεέστερη. Από την άλλη, το σχεδιαστικό μοτίβο του ταμπλό και του πίνακα οργάνων είναι μοναδικό και απαγκιστρωμένο από την κλασική εικόνα των Γερμανών. Εδώ υπάρχει αρμονία, ρέουσες γραμμές στις επιφάνειες και ένα στρογγυλό ταχύμετρο με ηλεκτρονικές ενδείξεις σε λευκό φωτιζόμενο φόντο.

Δομημένο πάνω στην αντίληψη της άνεσης, το ανανεωμένο Megane έχει μαλακές αναρτήσεις που εδράζονται πάνω σε ένα στιβαρό πλαίσιο. Η αίσθηση από το κιβώτιο είναι καλή όμως θα θέλαμε λιγότερη υποβοήθηση στο τιμόνι. Παράλληλα οι τάσεις πλεύσης του αμαξώματος στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης μπορεί να προκύψουν ενοχλητικές σε χρήστες που έχουν συνηθίσει αλλιώς.

Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.461 κ.εκ. dCi με την απόδοση των 110 ίππων είναι ένα από τους καλύτερους της αγοράς σε ότι αφορά στην κατανάλωση. Είναι χαρακτηριστικό πως οι ενδείξεις που λάβαμε σε μεικτές διαδρομές από την πραγματική κατανάλωση δεν απέχουν και πολύ από αυτά που αναφέρει ο κατασκευαστής. Τα 4,3 λίτρα ανά 100 χλμ. δεν είναι μια τιμή που επιτυγχάνεται σε κατηφόρα, με ούριο άνεμο, με σταθερό γκάζι, κλειστούς εξωτερικούς καθρέπτες και πίσω από φορτηγό! Είναι μια πλήρως εφικτή τιμή για το Megane dCi (χωρίς ψιλά γράμματα και υποσημειώσεις) και πλησίον με τις εργοστασιακές μετρήσεις που αναφέρουν ιδανική, μέση και λίγο πιο σπάταλη κατανάλωση μεταξύ 3,5 και 5 λίτρων ανά 100 χλμ. Αξίζει να σημειωθεί πως οι εκδόσεις με τον κινητήρα dCi 110 ενισχύονται και από την ύπαρξη συστήματος Start & Stop για την επίτευξη αυτών των τιμών στην κατανάλωση.

Όμως δεν είναι μόνο η οικονομία που κάνει την διαφορά σε αυτόν τον κινητήρα. Είναι και ροπή των 240 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. που προσφέρει στο Megane τράβηγμα από χαμηλά και εξαιρετικές ρεπρίζ. Κι αν η ροπή καθορίζει το ένα σημείο των επιδόσεων, η ισχύς των110 ίππων στις 4.000 σ.α.λ απεικονίζει και την προθυμία του συγκεκριμένου κινητήρα να αποδίδει και υψηλά.

Η βασική έκδοση Expression περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP, air condition, ηχοσύστημα, ηλεκτροκίνητα παράθυρα (4) και 6 αερόσακους, στην τιμή των 18.100 ευρώ. Διαθέσιμες και οι εκδόσεις Progressive και Dynamic με επιπλέον τον αυτόματο κλιματισμό, τους αισθητήρες βροχής και φώτων, τις ζάντες αλουμίνιου 16 και 17 ιντσών, τα φιμέ παράθυρα και το cruise control. Οι τιμές προσδιορίζονται στα 18.850 και 20.850 ευρώ, αντιστοίχως, χωρίς το όφελος της απόσυρσης. Με την απόσυρση αλλά και μια ειδική εκπτωτική προσφορά 1.000 ευρώ που τρέχει αυτή την περίοδο από την εισαγωγική εταιρεία (έως το τέλος Απριλίου), οι παραπάνω τιμές κατεβαίνουν έως και 2.000 ευρώ.

Με την αγορά τοις μετρητοίς, η εισαγωγική εταιρεία προσφέρει 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και 5 χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας. Το δε χρηματοδοτικό πρόγραμμα – μέσω της Εμπορικής Τράπεζας – προϋποθέτει προκαταβολή 20% και αποπληρωμή έως και 60 μηνιαίες δόσεις.

Φώτης Ραΐσης

Renault Megane 1,5 dCi 110 (110 PS)

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.302x1.808x1.471χιλ.

Μεταξόνιο:

2.641 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

372-1.162 λίτρα

Βάρος:

1.290 κιλά

Κινητήρας:

1.461 κ.εκ., 4 κύλ., Diesel Turbo

Ισχύς:

110 PS/ 4.000 σ.α.λ.

Ροπή:

240 Nm/ 1.750 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

10,8”, 190 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

4,4 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

90 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

0 €

Τιμή (με απόσυρση):

από 18.100 € (17.100 €)

Πηγή: carzine.gr