Donkey Kong
O Donkey Kong ήταν σίγουρο ένα άλμα για τα δεδομένα της εποχής
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Donkey Kong: Ένας... γορίλας δεν φέρνει την άνοιξη

Το Donkey Kong έγραψε ιστορία αλλά η Nintendo δεν ακολούθησε την επιτυχημένη συνταγή του.

Ο Donkey Κong που μέχρι εκείνη την ημέρα ήταν κακός, έγινε ήρωας της Nintendo και ουσιαστικά αποτέλεσε τον «ιππότη» με το λευκό άλογο που για να μπορέσει να αντισταθεί και να νικήσει το άγνωστο μέχρι τότε PlayStation.

Πριν ακόμα αυτό βγει στις αγορές η προσέγγιση του Donkey Κong ήταν τρομερή, με τρισδιάστατα γραφικά, εύκολο ή μάλλον εύχρηστο gameplay -για να είμαστε πιο κατανοητοί- και μουσική που θύμιζε ζούγκλα.

Ένα πολύ δεμένο παιχνίδι που ξεπέρασε τις δυνατότητες του Super Nintendo. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι για αυτή τη συγκυρία επιλέχθηκε ο Donkey Κong Καθώς ο πίθηκος σηματοδοτεί την εξέλιξη του ανθρώπου. Μάλιστα, στο εξώφυλλο της κασέτας υπήρχε και το χνάρι του πιθήκου ως μήνυμα της Nintendo ότι «εγώ εξελίσσομαι και περνάω στην επόμενη ημέρα, στην επόμενη εποχή».

Όμως, όσο καλό ή μάλλον εξαιρετικό παιχνίδι ήταν ο Donkey Κong δυστυχώς η κληρονομιά που άφησε, δεν ρευστοποιήθηκε στη συνέχεια από την εταιρεία και τους προγραμματιστές.

Η Nintendo νόμιζε ότι είχε την πρωτοκαθεδρία και ότι με το Donkey Κong «έσβησε» το PlayStation πριν καν βγει στην αγορά. Ενδεικτικό ήταν και το σλόγκαν που είχε επινοήσει, το οποίο ήταν ο ορισμός του επιθετικού μάρκετινγκ για την εποχή: «Όταν βγαίνουν τέτοια παιχνίδια στα 16bitm τύφλα να έχουν τα 32bit και τα 64bit».

Παρά την σαρωτική του επέλαση του, τα επόμενα παιχνίδια δεν ακολούθησαν την ίδα πορεία, μόνο ίσως το Killer Instict αλλά μέχρι εκεί. Ίσως τα σχέδια «πάγωσαν» γιατί την ίδια περίοδο ετοιμαζόταν το Nintendo 64 το οποίο τελικά δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες. Τα 64-bit μάλλον φιγούρα ήτανε και όχι ουσία.

Αλλά ας πάμε στην ιστορία του Donkey Κong και να δούμε γιατί ήταν τόσο διαφορετικό παιχνίδι. Ένα παιχνίδι - σταθμός όχι μόνο για τη Nintendo αλλά για την ιστορία του gaming.

Η ιστορία ξενικά σε εποχή arcade που ο Mario ήταν ο Jumpman

Η ιστορία του ξεκινά στην εποχή του arcade με τον Donkey Kong να υποδύεται τον κακό. Συγκεκριμένα, το πρώτο παιχνίδι ήταν το arcade παιχνίδι Donkey Kong του 1981, με τον ομώνυμο χαρακτήρα ως τον κύριο ανταγωνιστή σε ένα περιβάλλον βιομηχανικής ζώνης ή να το θέσουμε καλύτερα, εργοταξίου.

Σε αυτό το εργοτάξιο γίνεται το ντεμπούτο των χαρακτήρων Donkey Kong και Mario. Το παιχνίδι είχε τεράστια επιτυχία και ακολούθησαν δύο συνέχειες που κυκλοφόρησαν το 1982 και το 1983. Στο παιχνίδι, ο Jumpman (που μετονομάστηκε σε Mario) πρέπει να ανέβει σε πλατφόρμες αποφεύγοντας βαρέλια και βολίδες για να σώσει τη φίλη του Pauline από το Donkey Kong.

Το αρχικό arcade παιχνίδι Donkey Kong δημιουργήθηκε από τον Shigeru Miyamoto. Οι πωλήσεις του μηχανήματος ήταν πολλές, με το παιχνίδι να γίνεται ένα από τα μηχανήματα arcade με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις αρχές της δεκαετίας του 1980 μαζί με το Pac-Man και Galaga.

Ο Miyamoto δημιούργησε επίσης και μια πολύ πιο απλοποιημένη έκδοση που έτρεξε το παιχνίδι στα Atari 2600, Colecovision, Amiga 500, Apple II, Atari 7800, Intellivision, Commodore 64, Commodore VIC-20, Famicom Disk System, IBM PC, ZX Spectrum, Amstrad CPC, MSX, Atari και οικογένεια 8-bit, εκδόσεις Mini-Arcade. Το παιχνίδι μετατράπηκε σε Family Computer το 1983 ως ένα από τα τρία παιχνίδια εκκίνησης του συστήματος και επανακυκλοφόρησε για το Nintendo Entertainment System (NES). Οπότε οι gamers της δεκαετίας του 80 είχαν γνωρίσει για τα καλά τον Donkey Kong.

Το απλό στόρι που πάντα κερδίζει

Η ιστορία του ξεκινά όταν ο βασιλιάς K. Rool και ο στρατός των κροκοδείλων του, οι Kremlings, κλέβουν τον θησαυρό με μπανάνες των Kongs. Ο γορίλας Donkey Kong και ο ανιψιός του Diddy Kong, ξεκίνησαν να ανακτήσουν τον θησαυρό και να νικήσουν τους Kremlings. Ο φίλος τους ο ρινόκερος είναι πιο δυνατός και μπορεί να νικήσει τους εχθρούς πιο εύκολα, μάλιστα τον ιππεύουν σε κάποια σημεία του παιχνιδιού τόσο ο Donkey όσο και ο Diddy.

Ο Donkey είναι πολύ δυνατός αλλά αργός σε αντίθεση με τον Diddy o οποίος είναι πιο γρήγορος και πιο ευκίνητος αλλά λιγότερο δυνατός. Και οι δύο μπορούν να περπατήσουν, να τρέξουν, να πηδήξουν, να μαζέψουν και να πετάξουν αντικείμενα και να κυλήσουν.

Αυτό που ξετρέλαινε πολύ τους παίκτες ήταν όταν ο Donkey πετούσε το βαρέλι με τα εκρηκτικά και... «μπαμ» (!) καθάριζε ο τόπος από τους κακούς.

Δεν θα ήταν καθόλου υπερβολή να ειπωθεί πως ο Donkey Kong είχε πολλές ομοιότητες με τον Sonic.

Νίκησε τη Sega, κέρδισε χρόνο αλλά τελικά δεν αξιοποιήθηκε

Η δυναμική και παγκόσμια απήχηση του Donkey Kong Country βοήθησε το SNES να παραμείνει δημοφιλές σε μια περίοδο αβεβαιότητας για παιχνίδια που βασίζονται σε κασέτες.

Οι gamers δεν ήταν εξοικειωμένοι με τα τρισδιάστατα γραφικά εκείνη την εποχή. Μάλιστα, και σύμφωνα με το Official Nintendo Magazine, φέρνοντας γραφικά επόμενης γενιάς στο SNES μόλις 12 ημέρες πριν από την κυκλοφορία του PlayStation στην Ιαπωνία, το Donkey Kong Country έπεισε τους καταναλωτές ότι δεν ήταν απαραίτητη η άμεση αναβάθμιση ώστε να σπαταλήσουν χρήματα για να αγοράσουν το μηχάνημα που πλάσαρε η Sony. Η πρώτη μάχη είχε κερδηθεί. Άλλο μεγάλο περιοδικό για gamers της εποχής το IGN έγραψε ότι το παιχνίδι «έσωσε το SNES» και αναζωογόνησε τις πωλήσεις φέρνοντας πίσω τους οπαδούς που είχαν αρχίσει να εγκαταλείπουν την Nintendo.

Το Donkey Kong Country βοήθησε επίσης τη Nintendo να προηγηθεί της Sega και να κερδίσει τις εντυπώσεις. Έτσι, ενώ η Nintendo συνέχισε να κυκλοφορεί παιχνίδια ποιότητας όπως το Donkey Kong Country, η Sega είχε αποξενώσει το κοινό με πρόσθετα όπως το Mega-CD και το 32X και η επόμενη κονσόλα της, το Saturn, απέτυχε παταγωδώς, με αποτέλεσμα να μην την θυμάται κανείς, παρότι ήταν στοίχημα για την εταιρεία, μεταφέροντας την κουλτούρα της και τη λογική της σε CD.

Το Donkey Kong αναμφισβήτητα ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή και κερδοφόρα franchise της Nintendo. Το Donkey Kong Country προανήγγειλε τη μετάβαση του Donkey Kong από κακό, σε ήρωα.

Μάλιστα μεταφέρθηκε και στο Gameboy με τη μόνη διαφορά ότι ο συμπαθής γορίλας φορούσε… γραβάτα.


Διαβάστε επίσης

«Βέλος»: Το ιστορικό αντιτορπιλικό έβαλε πλώρη για online ναυμαχίες

Nintendo Wario: Το ανάποδο «Μ» που δεν κέρδισε τελικά το στοίχημα

Η σφήνα του tekken στα fighting games


Δείτε όλο το Weekend Edition εδώ