Nintendo Wario
O Wario αρχικά μάς συστήθηκε ως εχθρός του Mario
Πηγή: Nintendo
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Nintendo Wario: Το ανάποδο «Μ» που δεν κέρδισε τελικά το στοίχημα

Ο απότομος… εξορισμός του Wario ο οποίος δεν πέτυχε τις προσδοκίες της Nintendo

O Wario Δεν ήταν ένα από τα στοιχήματα της Nintendo που έπιασε, παρότι επένδυσε πάρα πολλά σε αυτόν στη δεκαετία του '90 και προσπάθησε να τον επαναφέρει λίγο μετά το Gameboy στο Ν64.

Ωστόσο οι gamers για κάποιο λόγο δεν ψήθηκαν με τον Wario, τον εχθρό του Mario στο Mario Land 2 ο οποίος στη συνέχεια είχε την δική του περιπέτεια στο Warioland.
Ένα πολύ καλοστημένο παιχνίδι που έφερε μάλιστα και στοιχεία του αριστουργηματικού Mario 3, αλλά παρά τον αρχικό θόρυβο που έκανε, αποδείχθηκε φωτοβολίδα καθώς η κόκκινη μύτη του και το περίεργο μουστάκι του, δεν έπεισαν τους παίκτες και έτσι η Nintendo δεν μπόρεσε να δώσει την ανάλογη συνέχεια στον (αντί) ήρωά της.

Η αρχική σκέψη

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι η σκέψη το να κάνεις πρωταγωνιστή έναν αντιήρωα ήταν έξυπνη, ειδικά σε μία εποχή που ο κόσμος ταυτιζόταν με τον αντίπαλο του καλού παιδιού και ο Mario ήταν πολύ καλό παιδί. Ίσως αν ο Wario δεν εμφανιζόταν ως εχθρός του στο Mario Land 2 να είχε περισσότερες πιθανότητες να διαγράψει άλλη πορεία και ιστορία.

Ο κακός Bluto

Το όνομα του Wario ήταν το πρώτο πράγμα που αποφασίστηκε από τους υπεύθυνους του συγκεκριμένου project, εμπνευσμένο από την ιαπωνική λέξη «warui», που σημαίνει «κακός» και κατά σύμπτωση ήταν το «W» το ανάποδο «M» που έδενε με τον Mario.

Η σχέση του Wario με τον Mario ήταν εμπνευσμένη από τους χαρακτήρες των αμερικανικών κόμικ Popeye και Bluto. Ο Bluto είναι σωματικά καλοσχηματισμένος, με κίνητρο τα προσωπικά του συμφέροντα και πιο πονηρός από τον ομόλογό του, Popeye.

Το στόρι

Οδηγημένος από τη ζήλια του, ο Wario προσπάθησε πολλές φορές να καταλάβει το κάστρο του Mario στη χώρα του Mario Land, χωρίς αποτέλεσμα μέχρι που πέφτει πάνω στην κατάλληλη χρονική στιγμή: ενώ ο Mario απουσιάζει για να σώσει την πριγκίπισσα Νταίζη από τα νύχια της Τατάνγκα στη Σαρασαλάντ κατά τη διάρκεια των γεγονότων του Super Mario Land, ο Wario αναλαμβάνει δράση. Υπνωτίζει τους πολίτες της Mario Land με ένα μαγικό ξόρκι και σκορπίζει τα έξι Χρυσά Νομίσματα, τα κλειδιά του κάστρου, σε όλη τη Mario Land. Ο Wario περιμένει τον Mario στην κορυφή του πρόσφατα δημιουργημένου κάστρου για μια αναμέτρηση στην πρώην αίθουσα του θρόνου του.

Από το Mario Land 2 στο Wario Land

Η τελική μάχη με τον Wario αποτελείται από τρία στάδια. Στο πρώτο στάδιο ο Wario κινείται σε όλο το δωμάτιο και πατάει το έδαφος, κάτι που προκαλεί την πτώση των κρυστάλλινων σφαιρών που κινούνται στην επάνω οροφή. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου σταδίου, ο Wario χρησιμοποιεί ένα καρότο και μεταμορφώνεται σε Bunny Wario. Με αυτή τη μορφή, ο Wario αναπηδά και φτερουγίζει στην οθόνη προτού τελικά χτυπήσει το έδαφος, προκαλώντας πάλι την πτώση των φώτων από ψηλά. Τέλος, στο τελικό στάδιο της μάχης, ο Wario χρησιμοποιεί ένα Fire Flower και μετατρέπεται σε Fiery Wario. Σε αυτό το σημείο, ο Wario πηδάει στην οθόνη και πυροβολεί βολίδες αφού προσγειωθεί. Και όλα αυτά συμβαίνουν στο Mario Land 2.

Wario Land όπως Super Mario 3

Το 1993 ο Super Mario 3 από την πλατφόρμα του NES σαρώνει τα πάντα στο πέρασμα του. Οι ιθύνοντες της Nintendo αποφάσισαν κάνουν την ίδια συνταγή με τον Wario στο Gameboy το 1994. Οι πίστες με τους χάρτες και ο Wario με ειδικές ικανότητες (ειδικά με αυτή του καρότου) έδιναν άλλη αίσθηση.

Σίγουρα το Wario Land διαθέτει gameplay αισθητά διαφορετικό από τα δύο προηγούμενα παιχνίδια της σειράς Super Mario Land. Το παιχνίδι λαμβάνει χώρα σε μια διαδρομή μέσα από πολλές θεματικές περιοχές, οι οποίες χωρίζονται σε διάφορα επίπεδα με αποκορύφωμα ένα boss fight. Ο Wario μπορεί να πηδήξει ή να προσκρούσει σε εχθρούς για να τους ανατρέψει. Οι εχθροί που ζαλίζονται με αυτόν τον τρόπο μπορούν να σηκωθούν και να πεταχτούν σε άλλους εχθρούς. Όταν είναι σε ενήλικη μορφή, ο Wario μπορεί επίσης να εκτελέσει μια λαβή η οποία χρησιμοποιείται για να επιτεθεί στους εχθρούς, να σπάσει μπλοκ και να ανοίξει κρυμμένα σεντούκια θησαυρών.

Τα κράνη

Υπάρχουν επιπλέον τρία μοναδικά κράνη που μπορεί να αποκτήσει ο Wario, με τις δικές του ικανότητες. Το κράνος ταύρου αυξάνει τη δύναμη του Wario και διπλασιάζει το μήκος της επίθεσης ώμου του, επιτρέποντάς του να σπάει τα μπλοκ πιο εύκολα. Δίνει επίσης στον Wario τις ικανότητες να κολλάει στις οροφές και να εκτελεί ένα «πισινό χτύπημα» στο έδαφος που αναισθητοποιεί τους κοντινούς εχθρούς και σπάει τα μπλοκ από κάτω του.

Το Jet Helmet αυξάνει την ταχύτητα τρεξίματος του Wario και τον αφήνει να πετάξει σε καθαρά οριζόντιες κατευθύνσεις στον αέρα, καθώς και να φορτίζει υποβρύχια.

Τέλος, το Dragon Helmet αφήνει τον Wario να εκτοξεύει ριπές φωτιάς μεγάλης εμβέλειας τόσο στη στεριά όσο και υποβρύχια, οι οποίες καταστρέφουν εχθρούς και μπλοκ σε επαφή. Αυτή η επίθεση αντικαθιστά το φορτίο του ώμου του όσο φοράει το Κράνος του Δράκου. Οι παίκτες μπορούν επίσης να συλλέξουν ένα Starman για να αποκτήσουν προσωρινό αήττητο. Εάν ο Wario υποστεί ζημιά από έναν αντίπαλο ή ένα εμπόδιο, θα συρρικνωθεί, χάνοντας την κίνηση φόρτισης του ώμου του και θα παραμείνει μικρός μέχρι να μαζέψει μια σκελίδα σκόρδο, ένα κράνος ή να φτάσει στο τέλος του επιπέδου. Εάν ο Wario χτυπηθεί ενώ είναι μικρός ή πέσει σε στιγμιαίο εμπόδιο, όπως λάκκους ή λάβα, θα χάσει μια ζωή και όλα τα νομίσματα που είχε συγκεντρώσει σε αυτό το επίπεδο.

Οι κριτικοί το αποθέωσαν

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ήταν το παιχνίδι Game Boy με τις μεγαλύτερες πωλήσεις τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 1994. Μέχρι το 1997, 4 εκατομμύρια μονάδες είχαν πουληθεί παγκοσμίως.

Ο Ben Reeves του Game Informer το αποκάλεσε το 13ο καλύτερο παιχνίδι Game Boy και το πιο επιτυχημένο spin-off από τη σειρά Mario. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ήταν το παιχνίδι Game Boy με τις μεγαλύτερες πωλήσεις για τρεις μήνες το 1994, από τον Μάιο έως τον Ιούλιο.

Η GamePro το ονόμασε ως το καλύτερο παιχνίδι Game Boy στην Έκθεση Consumer Electronics του 1994, επαινώντας τις νέες τροφοδοσίες και τα πολλαπλά τελειώματα. Στην μεταγενέστερη ανασκόπησή τους, θεώρησαν το παιχνίδι «γρηγορότερο, πιο προκλητικό και πιο διασκεδαστικό από τους προκατόχους του». Σχολίασαν ιδιαίτερα ότι τα φόντα δεν ήταν τόσο ακατάστατα όπως στα προηγούμενα παιχνίδια, κάνοντας τη δράση πιο εύκολη στην παρακολούθηση, ότι η μουσική ήταν λιγότερο ενοχλητική και ότι τα sprites ήταν πιο λεπτομερή. Οι τέσσερις αναθεωρητές του Electronic Gaming Monthly του έδωσαν ομόφωνα 7 στα 10, επικρίνοντας την ευκολία του παιχνιδιού, αλλά επαινώντας τα νέα power-ups και τα δυνατά γραφικά. Το Pocket Gamer το βαθμολόγησε με 9 στα 10, σημειώνοντας ότι «αυτό είναι ένα κλασικό παιχνίδι της Nintendo που πρέπει να παίξετε – ειδικά αν δεν το έχετε ξανακάνει», χαρακτηρίζοντας το παιχνίδι ως «ένα από τα καλύτερα platforming που έχει να προσφέρει το σύστημα Game Boy».

Πού κόλλησε;

Σίγουρα ήταν μια καινοτομία για το Gameboy αλλά και για την ιστορία της φορητής ασπρόμαυρης κονσόλας. Όμως η «μαμά» εταιρεία είχε πολλές περισσότερες βλέψεις από τα 4 εκατομμύρια αντίτυπα. Πίστευε πως θα ήταν ο νέος Mario 3 στο Gameboy αυτή τη φορά. Επειδή δαπάνησε πολλά και στην σχεδίαση του και πολλά περισσότερα στη διαφήμισή του σε παγκόσμιο επίπεδο, ξαφνικά τον ξέχασε. Αργήσαμε να δούμε ξανά τον Wario σε παιχνίδι. Ο εξορισμός του ήταν πολύ απότομος... Και ίσως άδικος!



Διαβάστε επίσης

Η σφήνα του tekken στα fighting games

Πώς το Top Gun έγραψε τη δική του ιστορία στα ρετρό games

Δείτε όλο το Weekend Edition εδώ