ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Κινητό και Internet από το Δημοτικό!

Κινητό και Internet από το Δημοτικό!

Από πολύ μικρή ηλικία σερφάρουν στο Διαδίκτυο τα Ελληνόπουλα, αρκετά από τα οποία, μάλιστα, αποκτούν και κινητό τηλέφωνο, όντας ακόμη μαθητές του Δημοτικού!

Του Δημήτρη Μαλλά

Αυτό προκύπτει από την ανάλυση των τελευταίων στοιχείων της έρευνας Web ID της Focus Bari για την περίοδο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2014. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της έρευνας, η οποία αφορά κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, δεν είναι άλλο από το ότι το 22,3% των αγοριών ηλικίας 7-12 ετών έχει κινητό τηλέφωνο, ενώ στα κορίτσια το ποσοστό φθάνει στο 19,4%. Μάλιστα, στις ηλικίες 7-9 ετών, το 10,6% των αγοριών και το 8% των κοριτσιών έχει κινητό τηλέφωνο, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά στις ηλικίες 10-12 ετών είναι 34% (αγόρια) και 30,8% (κορίτσια).

Εξίσου ενδιαφέρον είναι ότι η διείσδυση του Διαδικτύου στους μαθητές του Δημοτικού κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα δεδομένου πως, σύμφωνα πάντα με τη Web ID, το 86% των παιδιών 7-12 ετών χρησιμοποιεί το Internet, ποσοστό που διαμορφώνεται στο 78,6% στις ηλικίες 7-9 ετών και στο εντυπωσιακό 93,3% για τα παιδιά 10-12 ετών.
Σε συνολικό επίπεδο, το 69,7% των Ελλήνων ηλικίας 13-74 ετών χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο με το ποσοστό πάντως να παραμένει σταθερό στα τελευταία τρίμηνα, ενώ στο 60,4% ανέρχεται το ποσοστό εκείνων που σερφάρουν σε καθημερινή βάση.

Στις νεαρές ηλικίες, τα ποσοστά είναι πραγματικά εντυπωσιακά: στις ηλικίες 13-17 ετών, η διείσδυση του Διαδικτύου φθάνει στο 96,9%, στις ηλικίες 18-24 ετών είναι στο 98,1% και στην κατηγορία 25-34 ετών είναι στο 93,5%, ενώ υψηλό χαρακτηρίζεται και το 83% στην κατηγορία 35-44 ετών.

Κατά μέσο όρο, οι Έλληνες χρήστες σερφάρουν 135 λεπτά, ενώ το βασικό μέσο πρόσβασης είναι ο φορητός υπολογιστής (41,9%). Σε υψηλά επίπεδα είναι και το smartphone με 31,1% όπως και ο σταθερός υπολογιστής με 30,2%, ενώ tablet χρησιμοποιεί μόλις το 10,8%. Σε πολύ χαμηλά επίπεδα είναι η τηλεόραση με ποσοστό μόλις 0,6% παρά το γεγονός ότι έχει αυξηθεί ο αριθμός των τηλεοράσεων με δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο.

Όπως είναι αναμενόμενο, το 52,4% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου έχει κάποιο λογαριασμό σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης με το Facebook να κυριαρχεί με 48,3%. Το ποσοστό χρήσης των social media φθάνει στο 69,3% στους χρήστες ηλικίας 13-44 ετών.

Όσον αφορά στις αγορές μέσω Διαδικτύου, το 23,7% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει ότι αγοράζει online. Τους τελευταίους 6 μήνες, οι Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου πραγματοποίησαν κατά μέσο όρο 5,6 αγορές, δαπανώντας κατά μέσο όρο 429 ευρώ.