Πτώση 9,5% στις πωλήσεις προϊόντων τεχνολογίας

Πτώση 9,5% στις πωλήσεις προϊόντων τεχνολογίας

Σημαντική πτώση της τάξεως του 9,5% παρουσίασαν κατά το α' τρίμηνο του 2016 οι πωλήσεις τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της GfK Temax.

H αξία της αγοράς διαμορφώθηκε στα 451 εκατ. ευρώ και αξίζει να σημειωθεί ότι θετικό πρόσημο παρουσίασαν μόλις δύο κατηγορίες. Η μία ήταν οι μεγάλες οικιακές συσκευές (ψυγεία, πλυντήρια, κουζίνες, κ.ά.) όπου η αύξηση έφθασε στο 11% και τα έσοδα στα 99 εκατ. ευρώ χάρη στην τάση αντικατάστασης παλαιότερων μοντέλων.

Επίσης, αύξηση 5,1% στα 141 εκατ. ευρώ παρουσίασαν οι πωλήσεις τηλεπικοινωνιακών προϊόντων με τα smartphones να συνεχίζουν την ανοδική πορεία τους, ενώ, σύμφωνα με την GfK, υπήρξε αύξηση της μέσης τιμής σε όλα τα προϊόντα της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Σε σχετικά καλά επίπεδα ήταν οι μικρές οικιακές συσκευές, καθώς η πτώση ήταν της τάξεως μόλις του 0,4% στα 37 εκατ. ευρώ με προϊόντα όπως οι ηλεκτρικές σκούπες και οι ξυριστικές μηχανές να παρουσιάζουν αύξηση.

Από την άλλη πλευρά, ο τομέας των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών παρουσίασε μείωση 13,2% στα 74 εκατ. ευρώ με τις τηλεοράσεις να παρουσιάζουν πτώση 11,7%.

Η μεγαλύτερη πτώση παρουσιάζεται στην αγορά προϊόντων πληροφορικής, η αξία της οποίας μειώθηκε κατά 38,1% στα 83 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον πως πέρσι την αντίστοιχη περίοδο “έτρεχε” η δράση της Ψηφιακής Αλληλεγγύησης που αφορούσε την επιδότηση στους καταναλωτές που δικαιούνται το κοινωνικό μέρισμα για την απόκτηση υπολογιστή ή tablet.

Στα φωτογραφικά είδη συνεχίστηκε η πτώση των τελευταίων ετών με τις πωλήσεις να μιεώνονται κατά 15,3% στα 6 εκατ. ευρώ.

Τέλος, τομέας των ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων παρουσίασε μείωση κατά 11,6% με τις πωλήσεις πολυμηχανημάτων και εκτυπωτών να παρουσιάζουν σημαντική πτώση.