ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

H Huawei έχει στόχο την κορυφή

H Huawei έχει στόχο την κορυφή

Προσηλωμένη στην παροχή των πιο πρόσφατων τεχνολογικών επιτευγμάτων στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, εδραιώνει τη θέση της ως η κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας

Επενδύοντας τεράστια κεφάλαια σε έρευνα και ανάπτυξη, η εταιρεία από τη Σενζέν είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, φιλοδοξώντας να κατακτήσει την πρωτιά και στην παγκόσμια αγορά των smartphones

Ένα ταξίδι στην Κίνα μπορεί να εξελιχθεί τόσο εντυπωσιακά, τόσο φαντασμαγορικά, τόσο αποκαλυπτικά όσο το έχεις φανταστεί. Τι και αν ζούμε στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, της διασύνδεσης και της ταχύτατης μεταφοράς κάθε πληροφορίας… Δεν μπορείς παρά να το αντιμετωπίσεις ως μια μοναδική ευκαιρία γνωριμίας με μια διαφορετική φιλοσοφία και στάση ζωής, η οποία επηρεάζει τη λειτουργία ακόμα και εταιρειών που πρωταγωνιστούν στην παγκόσμια αγορά, όπως η Huawei.

«Στη Huawei δεν υπάρχει ο ένας και μοναδικός ηγέτης. Χρησιμοποιούμε τη συλλογική δύναμη και σοφία, με τη συνεισφορά όλων των εργαζομένων. Δεν έχουμε έναν γκουρού, ο ιδρυτής μας δεν θέλει να είναι ένα δημόσιο πρόσωπο. Πιστεύει στη δύναμη της συλλογικότητας. Έτσι δεν έχουμε έναν διευθύνοντα σύμβουλο, αλλά τρεις που εναλλάσσονται ο ένας με τον άλλο ανά έξι μήνες. Οπότε, και η διαδικασία λήψης αποφάσεων είναι αρκετά διαφορετική σε σχέση με άλλες εταιρείες», εξηγούσε πρόσφατα στη Σενζέν η Ada Xu, διευθύντρια δημοσίων σχέσεων του Huawei Consumer Business Group.

Η Σενζέν ήταν μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πόλεις στον κόσμο τις προηγούμενες δεκαετίες, έχοντας φτάσει σήμερα να φιλοξενεί (με τα περίχωρά της) περισσότερους από 20 εκατομμύρια κατοίκους. Γεωγραφικά βρίσκεται κοντά στο Χονγκ Κονγκ και εκεί έχουν την έδρα τους οι περισσότερες από τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας της Κίνας. Μεγαλύτερη όλων είναι η Huawei, η ξεκίνησε από εκεί το 1987, έχοντας ένα πολύ φιλόδοξο πλάνο… «Θέλαμε από την αρχή να είμαστε εξαιρετικοί σε αυτό που κάνουμε και να οδηγήσουμε την εταιρεία στην παγκόσμια αγορά», λέει απερίφραστα η Ada Xu.

Σήμερα, η Huawei έχει 170.000 εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο, με περίπου του μισούς να απασχολούνται σε 16 κέντρα έρευνας και ανάπτυξης, όπου επενδύεται ετησίως το 10% των εσόδων. Το μεγαλύτερο από αυτά βρίσκεται στη Σαγκάη. Εκεί εργάζονται περισσότεροι από 10.000 μηχανικοί.

«Τα τελευταία 10 χρόνια έχουμε επενδύσει περισσότερα από 37 δισεκατομμύρια δολάρια σε έρευνα και ανάπτυξη. Και το κάνουμε ασταμάτητα, έχοντας έναν κανόνα: Δεν έχει σημασία αν το έτος ήταν τόσο πολύ αποδοτικό. Εμείς θα επενδύσουμε πάντα αυτό το 10% των εσόδων μας σε έρευνα και ανάπτυξη, ώστε να μπορέσουμε να οικοδομήσουμε την ικανότητα μας να παράγουμε τεχνολογία»,

υποστηρίζει η διευθύντρια δημοσίων σχέσεων του Huawei Consumer Business Group.

Κάπως έτσι, όλα αυτά τα χρόνια η Huawei είχε ανοδική πορεία, φτάνοντας το 2012 να πάρει την πρώτη θέση ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού στον κόσμο. Ανάλογη ήταν και η πορεία της ως κατασκευάστρια smartphones, ο λόγος άλλωστε για τον οποίο την γνωρίζουμε οι περισσότεροι. Ξεκίνησε την εποχή του 3G, σε ένα χρονικό σημείο που όλες οι συσκευές ήταν αρκετά ακριβές, παρουσιάζοντας τη δική της εναλλακτική αλλά και ποιοτική πρόταση. Αρχικά κατασκεύαζε μόνο white-label smartphones, δηλαδή συσκευές οι οποίες πωλούνταν με την εμπορική ονομασία κάποιου πάροχου κινητής τηλεφωνίας.

Η συνέχεια είναι πλέον γνωστή, φτάνοντας σήμερα να είναι μια πρωτοπόρος εταιρεία που αναπτύσσει και κατασκευάζει πραγματικά ξεχωριστά προϊόντα τεχνολογίας. Κατέχει την τρίτη θέση παγκοσμίως στην αγορά των smartphones, μην κρύβοντας τις βλέψεις της να φτάσει ακόμα ψηλότερα, δηλαδή στην κορυφή. Εκεί όπου βρίσκεται τα τελευταία δύο χρόνια στην τεράστια και ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά της Κίνας.

«Έχουμε τη φιλοδοξία και θέλουμε να είμαστε εμείς στην πρώτη θέση μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Πώς θα πετύχουμε τον στόχο μας; Εμείς το ονομάζουμε παγκόσμια κυψέλη καινοτομίας. Μοιραζόμαστε τον ίδιο σκοπό και τις ίδιες αξίες. Έτσι, ο στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ακόμα πιο καινοτόμες συσκευές, αφουγκραζόμενοι την κοινωνία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Και φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι στις μέρες μας οι άνθρωποι χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τις πηγές ανοικτής καινοτομίας και πιστεύουν στη δύναμη της συλλογικής παραγωγής», έλεγε με προφανή πίστη στην επόμενη μέρα η Ada Xu.

Κοιτώντας τη Huawei στην Ελλάδα, η εικόνα δεν αλλάζει. Για παράδειγμα, τον περασμένο Ιούλιο, το Huawei P9 lite κατάφερε να ξεπεράσει σε πωλήσεις κάθε άλλο smartphone στην ελληνική αγορά, αφού οι δυνατές επιδόσεις του σε συνδυασμό με την προσιτή του τιμή, έπεισαν τον Έλληνα καταναλωτή να το αποκτήσει. Και είναι πλέον δεδομένο ότι η αποδοχή των smartphones της Huawei κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Κάτι που επιβεβαιώνεται και από το γεγονός πως -σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία- η κινεζική εταιρεία βρίσκεται στη δεύτερη θέση της ελληνικής αγοράς κινητών τηλεφώνων, με βάση τους όγκους πωλήσεων συσκευών.

Σε αυτή την άνοδο παγκοσμίως έχουν συνεισφέρει αρκετά από τα μοντέλα συσκευών που παρουσιάζει και ειδικά για το 2016 το Ρ9, το οποίο ήταν και παραμένει ένα από τα smartphones που συγκέντρωσαν το έντονο ενδιαφέρον των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι πωλήσεις του ξεπέρασαν τον περασμένο Νοέμβριο τα 9 εκατομμύρια, ένα αρκετά εντυπωσιακό νούμερο για μία συσκευή που τοποθετείται στην premium κατηγορία. Εξάλλου, το Huawei P9 ήταν το πρώτο προϊόν συνεργασίας με τη γερμανική Leica, η οποία

φημίζεται για την ποιότητα των φωτογραφικών φακών της. Το σύστημα δύο καμερών του P9 συγκέντρωσε το έντονο ενδιαφέρον ειδικών και κοινού. Η συνεργασία των δύο εταιρειών συνεχίζεται στο Mate 9.

Παράλληλα, έχει ενισχυθεί ιδιαίτερα η αναγνωρισιμότητα του brand της Huawei, κρίνοντας από την άνοδο που παρουσιάζει η κινεζική εταιρεία στις σχετικές λίστες. Για παράδειγμα, σε αυτή της Interbrand, η οποία θεωρείται μία από τις γνωστές και αξιόπιστες, η Huawei βρέθηκε φέτος στην 72η θέση, ανεβαίνοντας 16 θέσεις από το 2015, όταν είχε βρεθεί στην 88η θέση σε μία λίστα που εισήλθε μόλις το 2014.

Ακόμη πιο ψηλά και πιο συγκεκριμένα στην 50η θέση βρέθηκε η Huawei στη λίστα Brandz που αποτελεί προϊόν έρευνας από τη Milward Brown. Το 2015 στην ίδια λίστα η Huawei βρισκόταν στην 70η θέση. Επιπλέον, η Huawei ανακηρύχθηκε πρόσφατα ως το κορυφαίο brand στο χώρο των καταναλωτικών ηλεκτρονικών (Best Consumer Electronics Brand) στην κινεζική έκδοση των Best Brands.