ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι ακριβώς είναι η φοροκάρτα που έρχεται τον Μάιο

Τι ακριβώς είναι η φοροκάρτα που έρχεται τον Μάιο
Έχετε βαρεθεί να μαζεύετε αποδείξεις; Τη λύση δίνει η φοροκάρτα...

Έχετε βαρεθεί να μαζεύεται αποδείξεις, τις οποίες παρατάτε σε διαφορετικά σημεία, χάνετε ή τέλος πάντων αδυνατείτε να οργανώσετε, προκειμένου να συγκεντρώσετε το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ;

Τη λύση δίνει η φοροκάρτα που έρχεται τον Μάιο και θα καταγράφει απευθείας όλες τις αγορές των καταναλωτών.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των «Νέων» η κάρτα δεν θα περιέχει κανένα στοιχείο του φορολογουμένου, ώστε να µην υπάρχει ένσταση από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Το ποσό που θα συγκεντρώσει ο φορολογούμενος από τις φετινές συναλλαγές του µέσω της φοροκάρτας θα το αναγράψει στη φορολογική δήλωση του 2012, σε έναν νέο κωδικό που θα προστεθεί ακριβώς για αυτόν τον λόγο στο έντυπο Ε1.

Παράλληλα, η κάρτα θα δίνει τη δυνατότητα στην Εφορία να ελέγχει online τον τζίρο και τον ΦΠΑ των επιχειρήσεων, για να κάνει εν συνεχεία τις σχετικές διασταυρώσεις.

Η φοροκάρτα θα είναι ανώνυµη και θα έχει τις διαστάσεις μιας συνηθισμένης πιστωτικής κάρτας.

Η µπροστινή όψη θα έχει χρώµα λευκό και θα περιέχει την ονοµασία «Κάρτα Αποδείξεων» µαζί µε το σλόγκαν «δίνω την κάρτα, συλλέγω έξοδα», ενώ η πίσω όψη θα φέρει µια µαγνητική ταινία, όπως κάθε πιστωτική κάρτα. Οι πολίτες θα µπορούν να την προµηθεύονται από την τράπεζα επιλογής τους, χωρίς κόστος.

Ενεργοποίηση

Στη κάρτα θα αναγράφεται ο 10ψήφιος αριθµός (π.χ. 12 3456 7890), τον οποίο ο καταναλωτής θα πρέπει να στείλει µε SMS για την ενεργοποίησή της, αφού για να χρησιμοποιηθεί θα πρέπει πρώτα να γίνει η αντιστοίχισή της µε τον Αριθµό Φορολογικού Μητρώου του φορολογουµένου, ώστε το υπουργείο Οικονοµικών να ξέρει σε ποιον κάτοχο αντιστοιχεί για να µπορεί στη συνέχεια να συνδέσει την αξία των αποδείξεων που θα καταγραφούν σε αυτήν µε το αφορολόγητο όριο.

Ο κάτοχος της κάρτας µπορεί να αποστείλει SMS στο54053, γράφοντας τον ΑΦΜ του, εν συνεχεία κενό, και µετά τον 10ψήφιο αριθµό της κάρτας. Στέλνοντας τα στοιχεία αυτά, θα λάβει µέσα στα επόµενα 15 δευτερόλεπτα –όπως προκύπτει από τη σύµβαση που έχει υπογράψει ιδιωτική εταιρεία µε το υπουργείο– ενηµερωτικό µήνυµα για την επιτυχία ή µη της αντιστοίχισης και την ενεργοποίηση της κάρτας.

Ένας άλλος τρόπος ενεργοποίησης είναι µέσω ∆ιαδικτύου και συγκεκριµένα στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://link.minfin.gr/karta, που ετοιµάζει τη συγκεκριµένη περίοδο ειδικά για τον σκοπό αυτόν η Γενική Γραµµατεία Πληροφοριακών Συστηµάτων (ΓΓΠΣ).

Ειδικό µάλιστα help desk που θα απαντά σε ερωτήµατα των καταναλωτών θα δηµιουργηθεί στο υπουργείο Οικονοµικών, στο τηλέφωνο 2110007111.

Είτε ο καταναλωτής πληρώνει για την αγορά ενός προϊόντος µε µετρητά, είτε µε πιστωτική-χρεωστική κάρτα, θα δίνει στον καταστηµατάρχη την κάρτα του για να την περάσει από τα µηχανήµατα POS που χρησιµοποιούνται και σήµερα για τις πιστωτικές κάρτες. Με τη διαδικασία αυτή η συναλλαγή θα καταγράφεται από την τράπεζα, η οποία δεν θα έχει καµία πληροφορία για τον καταναλωτή που έκανε τη συναλλαγή. Το µόνο που θα βλέπει θα είναι ότι σε µια συγκεκριµένη ηµεροµηνία (π.χ. 5 Ιουνίου 2011) ο χρήστης µε αριθµό κάρτας 12 3456 7890 αγόρασε, για παράδειγµα, µια κουζίνα αξίας 400 ευρώ από τη συγκεκριµένη επιχείρηση. Στο τέλος κάθε ηµέρας, η τράπεζα θα δίνει στη Γενική Γραµµατεία Πληροφοριακών Συστηµάτων (ΓΓΠΣ) µία αναλυτική κατάσταση των συναλλαγών που έγιναν µε τις φοροκάρτες που εκδόθηκαν από το δίκτυό της. Εκείνη µε τη σειρά της θα περνά τα ποσά αυτά στον «λογαριασµό αφορολογήτου» καθενός από τους κατόχους τους, ενώ παράλληλα θα µπορεί να έχει άµεση εικόνα για τον τζίρο των επιχειρήσεων και άρα για τον ΦΠΑ που οφείλουν.

Η απόδειξη που θα παίρνει στα χέρια του ο καταναλωτής ύστερα από κάθε συναλλαγή µε χρήση φοροκάρτας θα πρέπει να αναγράφει τις λέξεις «Ελληνική ∆ηµοκρατία –Υπουργείο Οικονοµικών», την επωνυµία ή τον διακριτικό τίτλο του καταστήµατος, την ηµεροµηνία και την ώρα της συναλλαγής (από το POS που χρησιµοποιήθηκε για την έκδοσητης απόδειξης), τις λέξεις «Κάρτα Αποδείξεων», τον 10ψήφιοαριθµότης κάρτας και το ποσό της αγοράς. Άλλα στοιχεία που µπορεί να αναγράφονται –αλλά προαιρετικά– είναι ο ΑΦΜ του καταστήµατος, το τηλέφωνο, η διεύθυνση, το e-mail του κ.λπ.