ΕΛΛΑΔΑ

Απεργία ταξί: Αποχώρησαν οι οδηγοί από το Υπουργείο Μεταφορών – Άκαρπη η συνάντηση με την Υφυπουργό

Απεργία ταξί: Αποχώρησαν οι οδηγοί από το Υπουργείο Μεταφορών – Άκαρπη η συνάντηση με την Υφυπουργό
Χάρης Γκίκας / NEWSBOMB.GR.

Πάνω από διακόσια ταξί βρέθηκαν έξω από το Υπουργείο Μεταφορών, στον απόηχο της 48άωρης απεργιακής κινητοποίησης του κλάδου.

Χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα ολοκληρώθηκε η πρώτη μέρα κινητοποιήσεων των οδηγών ταξί, οι οποίοι ζητούν τη μόνιμη παραμονή του συντελεστή ΦΠΑ στις υπηρεσίες ταξί στο 13%, την άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026 και την ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.

Φωτορεπορτάζ: Χάρης Γκίκας

Άκαρπη απεδείχθη η συνάντηση των οδηγών ταξί στο Υπουργείο Μεταφορών με την αρμόδια Υφυπουργό, Χριστίνα Αλεξοπούλου, με τους επαγγελματίες του χώρου να λένε «ναι» σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

Νωρίτερα, οι οδηγοί ταξί πραγματοποίησαν πορεία με τα αυτοκίνητα έως το Υπουργείο Μεταφορών στη Λεωφόρο Μεσογείων, όπου είχαν συνάντηση με την κυρία Αλεξοπούλου. Αφού αρχικά συγκεντρώθηκαν στην οδό Σπύρου Πάτση, στη συνέχεια κινήθηκαν μέσω Λεωφόρου Αθηνών, Πλατείας Καραϊσκάκη, Μάρνης, Πατησίων και Λεωφόρου Αλεξάνδρας, για να καταλήξουν στη Μεσογείων.

«Είμαστε αποφασισμένοι να πάρουμε πίσω τα δικαιώματά μας»

Ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, τόνισε πως «βρίσκομαι 36 χρόνια στον κλάδο. Σας ρωτώ με κατάθεση ψυχής. Είμαστε αποφασισμένοι να πάρουμε πίσω τα δικαιώματά μας και να κλιμακώσουμε τις κινητοποιήσεις;», απευθυνόμενος στους οδηγούς ταξί, οι οποίοι φώναξαν: «Ναι», δίνοντας το σύνθημα για νέες πορείες.

Οι διεκδικήσεις του κλάδου είναι:

  • Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
  • Απάντηση από την κυβέρνηση «γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε ΕΙΧ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη».
  • Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για την διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – Κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2).
  • Μόνιμη παραμονή του συντελεστή Φ.Π.Α στις υπηρεσίες ταξί στο 13%.
  • Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
  • Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια και αναπροσαρμογή ποινολογίου.

Σε ό,τι αφορά την αναπροσαρμογή των ποινών, το ΣΑΤΑ προτείνει:

  • Οι παραβάσεις όπως, άγρα πελατών, παραβίαση προτεραιότητας σε πιάτσα, υπερχρέωση πελατών, αλλαγές νομισμάτων, να μεταφερθούν στην κατηγορία των ποινών υψηλής αξιολόγησης με διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση ειδικής άδειας.
  • Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών.
  • Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των ΕΙΧ και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των ΕΙΧ κατά 33%.
  • Ξεκάθαρος και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό.
  • Άμεση εφαρμογή της απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών για την είσπραξη του κομίστρου.
  • Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
  • Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.
  • Επιδοτήσεις για την αγορά όλων των τύπων αυτοκινήτων που ταξινομούνται ως ταξί ή αύξηση στο όριο ηλικίας χαρακτηρισμού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ως ΕΔΧ από τα πέντε στα οκτώ έτη.

Σχετικές ειδήσεις