ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΣΚΑΠΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ

ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Καταθέσεις-«φωτιά» για την ευθύνη του μπαζώματος - Στο στόχαστρο Αστυνομία και Πυροσβεστική

Τέμπη: Καταθέσεις-«φωτιά» για την ευθύνη του μπαζώματος - Στο στόχαστρο Αστυνομία και Πυροσβεστική
Φωτ.: Eurokinissi

Στο φως της δημοσιότητας καταθέσεις στην πταισματοδίκη Λάρισας για το δυστύχημα στα Τέμπη 

Σοβαρό κενό έχει προκύψει σχετικά με την πρωτοβουλία για το ζήτημα του «μπαζώματος» του σημείου όπου συνέβη του σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Το «μπαλάκι» ευθυνών αλλάζει τερέν διαρκώς. Μετά την δήλωση στη Βουλή του υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Προστασίας, Χρήστου Τριαντόπουλου, σύμφωνα με την οποία οι αρμόδιοι που συμμετείχαν στο συντονιστικό, έπειτα από αίτημα της Πυροσβεστικής αποφάσισαν τις παρεμβάσεις βάσει του ειδικού σχεδίου των ανθρωπίνων απωλειών, ήρθε η διάψευση από τον Συντονιστή της Πυροσβεστικής.

Με βάση νεότερες πληροφορίες που βασίζονται σε καταθέσεις στην πταισματοδίκη Λάρισας, Αστυνομία και Πυροσβεστική αποφάσισαν την απομάκρυνση των βαγονιών και τη διαμόρφωση με σκαπτικά μηχανήματα του χώρου του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Η «Καθημερινή» επικαλείται αξιωματούχους με γνώση του θέματος και υποστηρίζει ότι αυτό κατέθεσαν τον Ιανουάριο του 2024 οι χειριστές σκαπτικών μηχανημάτων. Προηγουμένως την Αστυνομία είχαν υποδείξει ως υπέυθυνη για τη διαχείριση του χώρου του δυστυχήματος οι επικεφαλής της Hellenic Train και του ΟΣΕ, Μαουρίτσιο Καποτόρτο και Παναγιώτης Τερεζάκης.

«Πήγα το απόγευμα την πρώτη μέρα μετά το ατύχημα, και με την καθοδήγηση της Πυροσβεστικής ρίχναμε χαλίκια, για να πατήσει ο γερανός επειδή δεν είχε πρόσβαση λόγω της λάσπης προκειμένου να πάρει τα βαγόνια το τρένου», κατέθεσε στις 18 Ιανουαρίου χειριστής γκρέιντερ σύμφωνα με την «Καθημερινή» .

«Πριν πατήσει ο γερανός εμείς καθαρίσαμε ένα χώρο πλατεία, αριστερά από το ατύχημα προς τον ελαιώνα, και ρίξαμε χαλίκια για να πατήσει ο γερανός και ό,τ ιβγάλει να το πάει συνοδεία στο Κουλούρι», πρόσθεσε.

Τέσσερις μέρες αργότερα, 22 Ιανουαρίου, στην πταισματοδίκη Λάρισας κατέθεσε ένας ακόμη χειριστής σκαπτικού μηχανήματος που μετείχε στις χωματουργικές διαδικασίες.

«Πήγα αμέσως εκεί, 9 το πρωί ήμουν εκεί. Το έδαφος δεν ήταν ευσταθές για να πατήσουν οι γερανοί να μπορέσουν να δουλέψουν και να πάρουν τα πράγματα» Περιέγραψε ακόμα ότι για τις επόμενες πέντε μέρες έπαιρναν χώμα από το σημείο και το μετέφεραν με φορτηγά και συνοδεία αστυνομίας στο Κουλούρι της Λάρισας.

Αποκαλυπτικά είναι και όσα κατέθεσαν οι ιδιοκτήτες της εταιρείας, η οποία διεξήγαγε τις χωματουργικές εργασίες. Είπαν ότι κλήθηκαν να πάνε στα Τέμπη μετά από συνεννόηση με την Περιφέρεια καθώς και ότι κύρια δουλειά τους ήταν να καθαρίσουν το χώρο για να περάσουν οι γερανοί. «Φορτώσαμε περίπου 300 κυβικά χώμα (20 φορτηγά), τα οποία απομακρύναμε για να καθαρίσουμε το χώρο», κατέθεσε ο ένας από αυτούς, ενώ τα ίδια επανέλαβαν και τα άλλα δύο αδέλφια συνιδιοκτήτες της εταιρείας.

Τη διαδικασία που ακολουθήθηκε περιέγραψε και ο επικεφαλής αξιωματικός της Πυροσβεστικής που είχε τη ευθύνη της επιχείρησης. Κατέθεσε ότι ήταν επιτακτική ανάγκη να επιχειρήσουν άμεσα οι γερανοί προκειμένου να απεγκλωβιστούν τυχόν τραυματίες και να γίνει η περισυλλογή των νεκρών καθώς και ότι για να γίνει αυτό έπρεπε να διαμορφωθεί κατάλληλα ο χώρος μιας και ακριβώς κάτω από το σημείο του δυστυχήματος περνάει ο αγωγός φυσικού αερίου.

Εν τω μεταξύ την Αστυνομία υπέδειξε ως την υπηρεσία που διέταξε την απομάκρυνσή των βαγονιών από το σημείο οι επικεφαλής της Hellenic Train και του ΟΣΕ, Μαουρίτσιο Καποτόρτο και Παναγιώτης Τερεζάκης καταθέτοντας στη νΕξταστική της Βουλής.

Τι καταγγέλλουν οι συγγενείς για το «μπάζώμα»

Ωστόσο συγγενείς των θυμάτων έχουν υποβάλλει μηνύσεις καταγγέλλοντας αλλοίωση του χώρου. Σημειώνεται ότι ο τεχνικός σύμβουλος του Συλλόγου Οικογενειών των θυμάτων και τραυματιών στα Τέμπη, για τα θέματα της έκρηξης και της πυρκαγιάς, Βασίλης Κοκοτσάκης, μιλώντας σήμερα στον 98.4 σημείωσε εμφατικά, ότι παρά τα θηριώδη λάθη και ενέργειες που αλλοίωσαν πλήρως τον τόπο του δυστυχήματος, εντούτοις η συλλογή ευρημάτων, στοιχείων της δικογραφίας, η ανάλυση και η έρευνα επί του πεδίου, αλλά και ο εντοπισμός δεδομένων που δια των παραλείψεων δεν καταγράφηκαν, οδηγεί σε μια σύνθεση των στοιχείων που τελικά μας οδηγεί με ασφάλεια στην αιτία της έκρηξης και της εκδήλωσης της πυρκαγιάς.

Για το περίφημο «μπάζωμα» στο επίμαχο σημείο, ο κ. Κοκοτσάκης είπε πως το σημείο «ξεμπαζώθηκε, αφαιρέθηκε υλικό και προστέθηκε σκυρόδεμα στο περίπου μισό στρέμμα του κρίσιμου σημείου».

Ωστόσο διεμήνυσε πως «η έρευνα πάει εξαιρετικά καλά, και σύντομα θα έχουμε και αποτελέσματα και για το υλικό που την προκάλεσε (την έκρηξη) και την όλη σύνθεση που είχαν τα τρένα».

«Ειδικά τώρα που συμπληρώθηκε ο χρόνος κάτι μαγικό συνέβη. Απελευθερώθηκαν πολλές πληροφορίες. Μάθαμε πολλά από τα μέσα ενημέρωσης και με ήχο και εικόνα. Αναλύονται από εμάς, μας έχουν δώσει πάρα πολλά στοιχεία και θα έλεγα πως σχεδόν το λύσαμε. Επίσης οι ελλιπείς ούτως ή άλλως δειγματοληψίες τελικά δείχνουν τι ήταν αυτό που το προκάλεσε», είπε για την έκρηξη ο πραγματογνώμονας.

Σχετικές ειδήσεις