ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ανακαλύφθηκε γονίδιο που αυξάνει τον κίνδυνο για πρόωρη γέννηση

Γονίδιο που αυξάνει τον κίνδυνο για πρόωρη γέννηση ανακάλυψαν Αμερικανοί και Φιλανδοί επιστήμονες. Πρόκειται για μια εξέλιξη που μπορεί να οδηγήσει σε ένα τεστ, το οποίο θα κάνουν οι γυναίκες για να δουν σε ποιο βαθμό κινδυνεύουν να γεννήσουν πρόωρα.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων Ουάσιγκτον Βάντερμπιλτ και Ελσίνκι, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό γενετικής «PLoS Genetics», εντόπισαν μια παραλλαγή ενός γονιδίου (FSHR), που ρυθμίζει μια ορμόνη, η οποία δρα στα ωοθυλάκια των ωοθηκών, επιταχύνοντας την παραγωγή οιστρογόνου και τελικά την πρόωρη γέννηση.

Σημειώνεται ότι τα μωρά που γεννιούνται πριν από την 37η εβδομάδα της κύησης έχουν την πιθανότητα να αντιμετωπίσουν αργότερα προβλήματα υγείας, όπως αναπνευστικά, γαστρεντερικά, υποθερμία, ίκτερο, υπογλυκαιμία κ.α.

Ο καθηγητής Λούις Μούγκλια του παιδιατρικού τμήματος του πανεπιστημίου Βάντερμπιλτ εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η ανακάλυψη του συγκεκριμένου γονιδίου θα βοηθήσει μελλοντικά στην αποφυγή της πρόωρης γέννησης και κατά συνέπεια στη μείωση της βρεφικής θνησιμότητας και των πιθανών μακροπρόθεσμων επιπλοκών για την υγεία των παιδιών που γεννήθηκαν πρόωρα.