ΕΛΛΑΔΑ

Καθυστερήσεις και ασάφειες στα Μαθηματικά-πού θα πέσει «τσεκούρι»

Καθυστερήσεις και ασάφειες στα Μαθηματικά-πού θα πέσει «τσεκούρι»
Ατυχή επιλογή χαρακτηρίζει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία τιην επιλογή του Β1 ερωτήματος-Σαφώς δυσκολότερα τα θέματα σε σχέση με το 2010...

Σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα του 2010 χαρακτηρίζει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, τα θέματα των μαθηματικών στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων.

Επισημαίνει ότι, τα θέματα είναι χωρίς κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία, ενώ χαρακτηρίζει ατυχή την επιλογή του Β1 ερωτήματος διότι είναι σαφώς δυσκολότερο από τα επόμενα ερωτήματα.

Όπως διευκρινίζει το «Θέμα 1 είχε μόνο θεωρία. Το Θέμα 2 και το ερώτημα Β1 θα έχει δυσκολέψει πάρα πολλούς υποψήφιους διότι απαιτεί κριτική σκέψη, αλλά το ότι δίνεται το αποτέλεσμα, διευκολύνει στην απάντηση των επομένων ερωτημάτων.

Το θέμα 3 καλύπτει μεγάλο μέρος του Κεφαλαίου της Στατιστικής και η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει πολύ καλή γνώση των εννοιών και αυξημένη προσοχή. Επισημαίνεται ότι αν ο μαθητής δεν απαντήσει σωστά στο Γ1 ερώτημα δεν μπορεί να απαντήσει στα υπόλοιπα ερωτήματα του θέματος. Το ερώτημα Γ1 μπορεί να απαντηθεί και χωρίς τη χρήση του δεδομένου της μέσης τιμής».

Νωρίτερα μιλώντας στο "Βημα" ο ο γενικός γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας κ. Γ. Τυρλής, δήλωσε:«Τα θέματα ήταν δύσκολα και χωρίς καμία διαβάθμιση. Δεν μπορεί σε ένα 17χρονο παιδί να ξεκινάς από το πρώτο ερώτημα με τέτοιας δυσκολίας θέματα. Καταστρέφεις την αυτοπεποίθηση του. Σε κάποια θέματα που δόθηκαν δε, εάν απαντήσεις λάθος στο πρώτο ερώτημα κάνεις στην συνέχεια λάθος και σε όλα τα υπόλοιπα.».

Οι πρώτες εκτιμήσεις των καθηγητών κάνουν λόγο για "τσεκούρι" στις βαθμολογίες των Μαθηματικών αφού στα δυσνόητα και δύσκολα θέματα προστέθηκε και το άγχος της αναμονής τους- τελικά δόθηκαν στις 10.00 το πρωί! Κατι ανάλογο φοβούνται ότι θα συμβεί και στη Βιολογία, αφού και εκεί τα θέματα ήταν πιο απαιτητικά από κάθε άλλη χρονιά..

Πάντως, καθηγητές σχολείων και φροντιστηρίων εκτιμούν ότι η σημερινή μέρα είναι ενδεικτική των "αγριων" διαθέσεων που έχει φέτος το Υπουργείο Παιδείας,ως προς την δυσκολία των θεμάτων.

«Παπαγαλία» στην ιστορία

Δυσκολίες στο περιεχόμενο τους περιέχουν τα θέματα της ιστορίας και στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στην απομνημόνευση, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων.

Ειδικότερα στην πρώτη ενότητα και ειδικά στο Θέμα Α1 το περιεχόμενο των όρων βρίσκεται στις αντίστοιχες σελίδες του σχολικού βιβλίου: (Εξαρχία, σελ. 63 -Σοβιέτ,σελ. 94 -Δόγμα Τρούμαν, σελ. 143).

Στο Θέμα Α2 οι προτάσεις β, και ε είναι σωστές και οι α, γ και δ λανθασμένες.

Στο Θέμα Β1 η απάντηση περιέχεται στις σελ. 68 και 69 του σχολικού βιβλίου.

Το Θέμα Β2 είναι αυξημένης δυσκολίας και απαιτεί συνθετική ικανότητα από τον υποψήφιο. (Η απάντηση βρίσκεται στις σελ 86 και 87 του σχολικού βιβλίου).

Από τα θέματα της Ομάδας Β’ το Γ1, απαιτεί επίσης αυξημένες ιστορικές γνώσεις και συνθετική ικανότητα. (Οι βασικές πληροφορίες βρίσκονται στις σελ. 31 και 40). Στις πηγές υπάρχουν πρόσθετες πληροφορίες που ο υποψήφιος οφείλει να τις εντάξει συνθετικά στο αντίστοιχο απόσπασμα του σχολικού βιβλίου.

Το Θέμα Δ1 είναι εξαιρετικά απαιτητικό και συνδέεται επιτυχώς με τα προβλήματα της σημερινής κοινωνίας.

Σαφή αλλά δύσκολα τα θέματα στη Βιολογία

Σαφή και διαβαθμισμένης δυσκολίας χαρακτηρίζει η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων τα θέματα της Βιολογίας. Θεωρεί ότι η παροχή σαφέστερων οδηγιών από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων θα συμβάλλει σημαντικά στην αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης, κρίνοντας πως οι παρεχόμενες οδηγίες δεν είναι επαρκείς.