Μαλαισία: Αμοιβή σε όποιον εντοπίσει το αεροσκάφος της Malaysia Airlines

Μαλαισία: Αμοιβή σε όποιον εντοπίσει το αεροσκάφος της Malaysia Airlines

Ειδήσεις | Μαλαισία: Η Μαλαισία δήλωσε σήμερα ότι θα δώσει αμοιβή σε όποια ιδιωτική εταιρεία εντοπίσει την άτρακτο του αγνοούμενου αεροσκάφους της Malaysia Airlines που εκτελούσε την πτήση MH370, δύο ημέρες μετά την διακοπή των άκαρπων ερευνών, οι οποίες διήρκεσαν τρία χρόνια.

Η Αυστραλία, η Μαλαισία και η Κίνα έβαλαν τέλος προχθές, Τρίτη, στις έρευνες για το αεροσκάφος, αφήνοντας αναπάντητο ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην παγκόσμια αεροπορία.

Το Μπόινγκ 777 εξαφανίστηκε τον Μάρτιο του 2014, εν πτήσει προς το Πεκίνο από την πρωτεύουσα της Μαλαισίας Κουάλα Λουμπούρ, με 239 επιβαίνοντες.

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας Αμπντούλ Αζίζ Καπράουι δήλωσε πως η κυβέρνηση είναι ανοικτή σε αξιόπιστες ιδιωτικές εταιρίες που θα κάνουν έρευνες για το αεροπλάνο και πως θα ανταμείψει όποια απ’ αυτές βρει την άτρακτό του.

«Όλα τα έξοδα πρέπει να καλυφθούν από τους ίδιους. Θα τους ανταμείψουμε μόνο αν οι έρευνές τους έχουν επιτυχία», δήλωσε στο Reuters ο Αμπντούλ Αζίζ Καπράουι.

Ο ίδιος είπε πως το ύψος της αμοιβής δεν έχει αποφασιστεί. Όποια εταιρία προτίθεται να διεξαγάγει έρευνα θα πρέπει να επικοινωνήσει με την κυβέρνηση και στη συνέχεια θα ληφθεί μια απόφαση, είπε.

Η έρευνα σε μια περιοχή 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στον Ινδικό Ωκεανό κόστισε περίπου 200 εκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (150 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ).

Όμως οι τρεις εμπλεκόμενες χώρες δεν είναι πρόθυμες να συνεχίσουν τις έρευνες χωρίς νέα στοιχεία για το πού βρίσκεται το σημείο όπου κατέπεσε το αεροσκάφος.

Η πτήση MH370 έχασε επαφή με τον πύργο ελέγχου ενώ πετούσε πάνω από τον Κόλπο της Ταϊλάνδης τις πρώτες ώρες της 8ης Μαρτίου του 2014.

Η ανάλυση του ραντάρ και των επαφών μέσω δορυφόρου, που ακολούθησε, δημιούργησαν την υπόνοια ότι κάποιος που επέβαινε στο αεροσκάφος μπορεί σκόπιμα να έκλεισε τον πομπό του αεροπλάνου προτού εκτρέψει την πορεία του κατά χιλιάδες χιλιόμετρα πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό.

Μετά τη συντριβή, έχουν διατυπωθεί πολλές θεωρίες για το αν στο αεροπλάνο εκδηλώθηκε αεροπειρατεία ή για το αν ήταν υπό τον έλεγχο οποιουδήποτε όταν τελικά εξάντλησε τα καύσιμά του.

Ο τερματισμός των υποθαλάσσιων ερευνών προκάλεσε αμέσως οργισμένες αντιδράσεις από συγγενείς των επιβαινόντων, οι οποίοι είχαν ζητήσει επανειλημμένα τη διεύρυνση των ερευνών.

«Γνωρίζουμε πως οι συγγενείς δεν είναι ευτυχείς που αναστείλαμε την έρευνα», δήλωσε ο Αμπντούλ Αζίζ.

«Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε μέχρι να υπάρξουν νέα στοιχεία, αλλά αν υπάρχουν αξιόπιστες εταιρείες που θέλουν να αναλάβουν την έρευνα, τότε γιατί όχι;» είπε.

Τα μοναδικά επιβεβαιωμένα συντρίμμια του αεροσκάφους είναι τρία κομμάτια που ξεβράστηκαν στο νησιωτικό κράτος Μαυρίκιο, στο γαλλικό νησί Ρεϊνιόν και σε ένα νησί ανοικτά της Τανζανίας.

Έως 30 άλλα συντρίμμια, που βρέθηκαν διάσπαρτα σε παραλίες στη Μοζαμβίκη, στην Τανζανία και στη Νότια Αφρική, θεωρείται ότι προέρχονται από το αεροπλάνο.

Την Τετάρτη (18/01/2017) η Αυστραλία ανακοίνωσε ότι δεν αποκλείει την πραγματοποίηση στο μέλλον υποθαλάσσιας έρευνας.

Η Μαλαισία έχει την τελική ευθύνη για τη διενέργεια της έρευνας δεδομένου ότι η Malaysia Airlines έχει την έδρα της εκεί. Το αεροπλάνο φέρεται να συνετρίβη δυτικά της Αυστραλίας, με αποτέλεσμα να τοποθετείται στη θαλάσσια ζώνη ευθύνης της.

Οι περισσότεροι από τους επιβάτες ήταν Κινέζοι.

Ο Αμπντούλ Αζίζ δήλωσε πως το κόστος της έρευνας ανέλαβαν οι τρεις χώρες, ενώ η εταιρία που κατασκεύασε το αεροπλάνο, η Boeing, δεν συνέβαλε καθόλου.

«Δεν υπήρξε καμία χρηματοδότηση από την Boeing», είπε.

Η Boeing ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι παρείχε τεχνική εμπειρογνωμοσύνη και βοήθεια, κυρίως σε συμβούλους στις κυβερνητικές ερευνητικές αρχές.

«Επιπρόσθετα, υπό τις οδηγίες και την εποπτεία των ερευνητικών αρχών, η Boeing παρέχει πρότυπα μηχανικά μέρη υπολογιστή, ανάλυση δοκιμών και υπηρεσίες εργαστηρίου», ανέφερε η εταιρεία.