ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέα «τορπίλη» Μιχαλολιάκου: Δεν πωλείται το λιμάνι!

Νέα «τορπίλη» Μιχαλολιάκου: Δεν πωλείται το λιμάνι!
Την έντονη αντίδραση του δημάρχου Πειραιώς κ. Βασίλη Μιχαλολιάκου προκάλεσε το «διάγγελμα» του κυβερνητικού εκπροσώπου...

Ρεπορτάζ: Βελισσάριος Δραγάτσης

Την έντονη αντίδραση του δημάρχου Πειραιώς κ. Βασίλη Μιχαλολιάκου προκάλεσε το «διάγγελμα» του κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Γιώργου Πεταλωτή για τις αποκρατικοποιήσεις. Ο κ. Μιχαλολιάκος εμφανίσθηκε ιδιαίτερα ενοχλημένος από το επικείμενο ξεπούλημα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς με πρόσχημα το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Πλαίσιο.
«Ο Πειραιάς δεν πουλάει το λιμάνι του. Αυτό πρέπει να το αντιληφθεί η κυβέρνηση κι αν δεν το κάνει με πολιτικά μέσα, θα το καταλάβει με τις μαζικές αντιδράσεις του πειραϊκού λαού» δήλωσε κατά τη διάρκεια έκτακτης σύσκεψης των αντιδημάρχων και των στελεχών στο δημαρχείο της πλατείας Κοραή. Οι δηλώσεις του κ. Πεταλωτή έχουν προκαλέσει τη μήνη της δημοτικής αρχής, η οποία ακόμα αναμένει από την κυβέρνηση να ανοίξει ο διάλογος σχετικώς με τα αντισταθμιστικά οφέλη που πρέπει να παρέχει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς στο δήμο για την όχληση που προκαλεί από τις λιμενικές δραστηριότητες και αρνείται να αναγνωρίσει.
Ήδη από την αρχή της χρονιάς, ο κ. Μιχαλολιάκος έχει δεχθεί έντονες πιέσεις από τον επιχειρηματικό και βιομηχανικό κόσμο του Πειραιά να αντιδράσει εμπράκτως και δυναμικώς σε όσα σχεδιάζει η διοίκηση του Ο.Λ.Π. στο όνομα της υποτιθέμενης ανάπτυξης του πρώτου λιμένα. Ο υποτιθέμενος στρατηγικός σχεδιασμός που αφορούσε στη δημιουργία Πολιτιστικής Ακτής σε μέρος του λιμένα, το οποίο όμως θα συνδυαζόταν με τη δημιουργία Μουσείων Μετανάστευσης, σούπερ μάρκετ και εμπορικών κέντρων, αποτελούσε και αποτελεί απειλή για εκατοντάδες μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που διατηρούν ζωντανή την τοπική οικονομία.
Με αυτά τα δεδομένα, ο δήμαρχος Πειραιώς διεκδικεί από τον Ο.Λ.Π. να αντιμετωπίσει με μεγαλύτερη υπευθυνότητα τις απαιτήσεις των οικονομικών παραγόντων της πόλης. Στο ίδιο πλαίσιο, η προοπτική πώλησης του Οργανισμού προφανώς σε πολυεθνική εταιρεία ξένων συμφερόντων θα συνδυαστεί και με το κλείσιμο πολλών επιχειρήσεων εφοδιασμού πλοίων, πρακτορεύσεων και παροχής λιμενικών υπηρεσιών που λειτουργούν στην πόλη.

Το φάσμα της κρίσης

Από το 2007 ο Πειραιάς αντιμετωπίζει το φάσμα της κρίσης όταν άρχισαν να κλείνουν παραδοσιακά γραφεία πρακτορεύσεων ενώ πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έφυγαν από την πόλη, είτε μετακομίζοντας στο εξωτερικό, είτε επενδύοντας σε άλλα προάστια της Αττικής. Σύμφωνα με συνεργάτες του κ. Μιχαλολιάκου, η ειδοποιός διαφορά συγκριτικά με εκείνη την εποχή είναι το πρόσωπο του δημάρχου. «Τότε ο Φασούλας φώναζε αλλά δεν είχε τη στήριξη του λαού. Τώρα ο δήμαρχος αντιδρά και τον υποστηρίζουν ακόμα και οι πολιτικοί του αντίπαλοι», λένε.
Το στοίχημα της δημοτικής αρχής είναι να συζητήσει ευθέως και επιτακτικώς με την κυβέρνηση και τους εφοπλιστές ένα πλαίσιο επιστροφής της ναυτιλιακής αγοράς στο μεγάλο λιμάνι. Κι αυτό θα γίνει με σοβαρότητα κι όχι με τα πολιτικού χαρακτήρα πυροτεχνήματα που υποτίθεται ότι ικανοποιούν το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Πλαίσιο και διατυπώθηκαν από τον κ. Πεταλωτή, σημειώνουν οι ίδιες πηγές.
Το σίγουρο είναι ότι αυξάνουν οι πιέσεις προς την κυβέρνηση από μια ιδιαίτερα δυναμική δημοτική αρχή, η οποία τυγχάνει να απολαμβάνει την απόλυτη στήριξη του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολιτεύσεως κ. Αντώνη Σαμαρά και ουσιαστικά να χρησιμοποιείται ως αιχμή του δόρατος από τη Ν.Δ. στις απέλπιδες προσπάθειες της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει κάθε επικερδή ΔΕΚΟ λειτουργεί ακόμα στη χώρα μας.