ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣ

Ποιος είναι ο ιδιοκτήτης του πλοίου που μόλυνε με τόνους μαζούτ τη Σαλαμίνα; (pics)

Ποιος είναι ο ιδιοκτήτης του πλοίου που μόλυνε με τόνους μαζούτ τη Σαλαμίνα; (pics)

Σαλαμίνα | Θαλάσσια ρύπανση: Η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» τα ξημερώματα της Κυριακής (10/09/2017) στον Σαρωνικό κόλπο προκάλεσε μια σοβαρότατη οικολογική καταστροφή: χιλιάδες τόνοι πετρελαίου και μαζούτ ξεχύθηκαν από το «κουφάρι» του, με αποτέλεσμα να μολυνθούν οι παραλίες της Σαλαμίνας από την Κυνοσούρα έως τα Σελήνια.

«ΜΑΥΡΙΣΑΝ» ΟΙ ΑΚΤΕΣ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ - ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΛΟΓΟΔΟΤΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΡΥΠΑΝΣΗ ΣΤΟ ΣΑΡΩΝΙΚΟ - ΔΕΙΤΕ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Δείτε πιο πάνω στη photo gallery του Newsbomb.gr συγκλονιστικές φωτογραφίες από τη θαλάσσια ρύπανση στη Σαλαμίνα

Ωστόσο, το περιστατικό εγείρει μια σειρά από σοβαρά ερωτήματα τα οποία, δυστυχώς, παραμένουν, μέχρι στιγμής, αναπάντητα.

Capture

Για παράδειγμα, ενώ αρχικά τόσο ο πλοίαρχος όσο και ο α’ μηχανικός προσήχθησαν στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά στο πλαίσιο της προανακριτικής διαδικασίας, δεν υπάρχει καμία απάντηση ως προς το γιατί δεν έγινε το ίδιο με τον πλοιοκτήτη.

Σημειώνεται πως οι δύο πρώτοι συνελήφθησαν κατά παράβαση του άρθρου, ενώ στη συνέχεια κατόπιν εντολής του αρμόδιου εισαγγελέα αφέθησαν ελεύθεροι. Μάλιστα, διενεργείται προανάκριση από το Β’ Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, ενώ διορίστηκε πραγματογνώμονας προς εξακρίβωση των αιτιών και συνθηκών του συμβάντος.

Ωστόσο, δεν υπήρξε καμία απολύτως προσαγωγή του πλοιοκτήτη, ο οποίος είναι και κατά το νόμο υπεύθυνος για το πλοίο.

Υπενθυμίζεται πως σε όλες τις περιπτώσεις που σημειώνεται κάποιο ναυτικό ατύχημα ή δυστύχημα, υπάρχει μια πολύ συγκεκριμένη διαδικασία που προβλέπεται από το Ναυτικό Δίκαιο και τους διεθνείς κανόνες ως προς τη λογοδοσία των υπευθύνων. Επομένως, είναι – το λιγότερο – περίεργο το γεγονός ότι ενώ προσήχθησαν ο καπετάνιος και ο α’ μηχανικός, δεν έγινε το ίδιο με τον πλοιοκτήτη.

Ένα άλλο ερώτημα αφορά στις δύο ιδιωτικές εταιρείες που βρίσκονται τις τελευταίες ώρες στη Σαλαμίνα, με σκοπό των αποκαθαρισμό των ακτών. Το ερώτημα είναι ποιος είναι εκείνος που τις πληρώνει αυτές τις εταιρείες; Είναι ο ιδιοκτήτης του βυθισμένου πλοίου; Είναι κάποιος άλλος;

Εξίσου, σοβαρό είναι και το ζήτημα των ελέγχων που διενεργήθηκαν – αν διενεργήθηκαν – σε ό,τι αφορά το αξιόπλοο του πλοίου. Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες ή ο έλεγχος έγινε απλώς στα χαρτιά;

Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, τη στιγμή που ένα ολόκληρο νησί βιώνει μια εξαιρετικά επικίνδυνη οικολογική ρύπανση και καταστροφή, με συνέπειες για τη θαλάσσια χλωρίδα και πανίδα της περιοχής, αλλά και για τη δημόσια υγεία, τα παραπάνω ερωτήματα είναι πολύ σοβαρά.

Σχετικές ειδήσεις