H Lada μπαίνει στους αγώνες!
Η Lada παρουσίασε μια ειδικά διαμορφωμένη έκδοση του νέου Iskra που έχει ότι χρειάζεται για να συμμετέχει σε αγώνες πάνω σε παγωμένες ή χιονισμένες επιφάνειες.
Του Γιάννη Σκουφή
Προφανώς για λόγους οικονομίας, το αγωνιστικό Iskra δεν έχει κάποια φανταχτερά αεροδυναμικά βοηθήματα, διατηρώντας το στάνταρ αμάξωμα ουσιαστικά αναλλοίωτο. Οι διαφορές εντοπίζονται στους νέους τροχούς με ελαστικά με καρφιά και στη χαρακτηριστική αγωνιστική βαφή, με τα χρώματα και το λογότυπο της Lada Sport Rosneft.
Στο εσωτερικό, έχει τοποθετηθεί το απαραίτητο για λόγους ασφαλείας roll-cage, ενώ υπάρχει ένα πολύ-λειτουργικό ηλεκτρονικό πάνελ στη βάση του τιμονιού για τον έλεγχο διαφόρων ρυθμίσεων. Επίσης, η Lada αναφέρει μείωση βάρους, που πιθανότατα περιλαμβάνουν την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων και άλλων στοιχείων άνεσης.
Ο κινητήρας είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση του τετρακύλινδρου των 1.600 κυβικών, με νέο στροφαλοφόρο και ρεκτιφιέ που αυξάνει της χωρητικότητά του στα 1,8 λίτρα. Επιπλέον, διαθέτει ενισχυμένες μπιέλες, αναβαθμισμένη εισαγωγή και εξάτμιση, καθώς και τροποποιημένη χαρτογράφηση του εγκεφάλου.
Ως αποτέλεσμα, η απόδοση έχει ανέβει στους 173 ίππους -σημαντική αύξηση σε σχέση με τους 105 της στάνταρ έκδοσης. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου με σειριακό μηχανισμό αλλαγής σχέσεων, ενώ έχει προστεθεί και μπλοκέ διαφορικό για καλύτερη πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες.
.jpg?t=3L3yhq1GBcHlCJ5_mESlAQ)
Η ανάρτηση έχει δεχτεί σημαντικές αναβαθμίσεις, με νέα αμορτισέρ και πιο σκληρά ελατήρια, ενώ στα φρένα, οι εμπρός δίσκοι παραμένουν εργοστασιακοί, αλλά οι πίσω προέρχονται από τη Vesta και συνδυάζονται με υδραυλικό χειρόφρενο.
Η αγωνιστική έκδοση της Iskra έκανε το επίσημο ντεμπούτο της στις 25 Ιανουαρίου, στο πλαίσιο του 27ου Race of Champions που διεξάγεται στην περιοχή Σαμάρα της Ρωσίας. Η Lada αναμένεται να δημοσιεύσει περισσότερες εικόνες του μοντέλου κατά τη διάρκεια του αγώνα. Όσο για την έκδοση παραγωγής, αναμένεται να λανσαριστεί στην αγορά της Ρωσίας τους επόμενους μήνες.
Τέλος, να πούμε ότι το Iskra βασίζεται σε μια τοπικά προσαρμοσμένη εκδοχή της πλατφόρμας CMF-B, την οποία χρησιμοποιούν μοντέλα των Renault, Nissan και Dacia, όπως το Dacia Logan. Ωστόσο, η εξέλιξή του πραγματοποιήθηκε εξ ολοκλήρου χωρίς τη συμβολή του Groupe Renault, καθώς η γαλλική εταιρεία διέκοψε τις σχέσεις της με τη Lada μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.