Η Suzuki αλλάζει το Jimny ακριβώς όσο χρειάζεται
Η ιαπωνική εταιρία ετοιμάζεται να παρουσιάσει μια ελαφρώς ανανεωμένη εκδοχή του Jimny στην Ιαπωνία μέσα στον Αύγουστο, χωρίς σχεδιαστικές ή μηχανολογικές διαφοροποιήσεις.
Του Γιάννη Σκουφή
Η τέταρτη γενιά του Jimny βρίσκεται στην παραγωγή από το 2018 και η εταιρεία φαίνεται πως επιλέγει μια ήπια προσέγγιση στην ανανέωσή του, δίνοντας βάρος μόνο στον εξοπλισμό ασφαλείας. Σύμφωνα με ιαπωνικά δημοσιεύματα, τόσο το Jimny όσο και το Jimny Sierra θα αποκτήσουν την πιο πρόσφατη έκδοση του συστήματος Suzuki Safety Support.
Στο νέο πακέτο περιλαμβάνονται διπλή κάμερα για αυτόματο φρενάρισμα, λειτουργία παύσης στην αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ενώ οι εκδόσεις με 4τάχυτο αυτόματο κιβώτιο θα διαθέτουν επίσης ενεργό cruise control, υποβοήθηση φρεναρίσματος στην όπισθεν και ειδοποίηση για διασταυρούμενη κίνηση στο πίσω μέρος.
Καμία αλλαγή δεν προβλέπεται στην εξωτερική ή εσωτερική εμφάνιση. Το Jimny παραμένει σχεδόν ίδιο με αυτό που παρουσιάστηκε το 2018, κάτι που δεν φαίνεται να ενοχλεί το κοινό του.
Άλλωστε, τα σκληροτράχηλα τετρακίνητα σπάνια αλλάζουν σχεδιαστικά, καθώς ο χαρακτήρας τους είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την εικόνα τους. Η Suzuki δεν σκοπεύει να παρουσιάσει ούτε άλλη εμφάνιση, ούτε κάποια ειδική έκδοση στο πλαίσιο αυτής της ανανέωσης, κυρίως λόγω της υψηλής ζήτησης που ακόμα δεν έχει καλυφθεί.
Στον τομέα των κινητήρων δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση. Στην Ιαπωνία, το Jimny συνεχίζει με τον turbo τρικύλινδρο των 660 κ.εκ., ώστε να παραμένει εντός προδιαγραφών για τα kei cars. Τα Jimny Sierra και Nomade χρησιμοποιούν τον ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο των 1,5 λίτρων, ο οποίος είναι και αυτός που είναι διαθέσιμος στις περισσότερες διεθνείς αγορές.
Στην Ευρώπη, η Suzuki προχώρησε πρόσφατα στην κυκλοφορία εκδόσεων περιορισμένης παραγωγής ως «αποχαιρετισμό» στην υπάρχουσα γενιά, κάτι που δείχνει ότι έρχεται ανανέωση. Εάν προστεθεί υβριδική ή ήπια υβριδική τεχνολογία, το Jimny θα μπορούσε να επιστρέψει και ως επιβατικό, καθώς μέχρι σήμερα διατίθεται μόνο ως διθέσιο επαγγελματικό, λόγω κανονισμών ρύπων.
Το ενδεχόμενο πλήρως ηλεκτρικής έκδοσης πάντως έχει αποκλειστεί. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Toshihiro Suzuki, είχε δηλώσει ότι το Jimny θα παραμείνει με θερμικό κινητήρα, ενώ η εταιρεία εξετάζει τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων για τα μελλοντικά της μοντέλα.