ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Η μεγάλη απειλή του Οσάμα Μπιν Λάντεν για τα Όσκαρ 2013 (trailer)

Η μεγάλη απειλή του Οσάμα Μπιν Λάντεν για τα Όσκαρ 2013 (trailer)

Ο Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος ξεκινάει την αντίστροφη μέτρηση για μια από τις πιο συναρπαστικές οσκαρικές αναμετρήσεις των τελευταίων χρόνων με όλα όσα πρέπει να ξέρετε πριν απ' όλους, εφ' όσον οι ταινίες που φαίνεται να προηγούνται, τελικά δεν είναι αυτές που νομίζαμε και η τελετή κινδυνεύει από την απειλή του μεγαλύτερου τρομοκράτη

Πάντα φυσικά στην οσκαροτελετή ισχύει το άλλα τα μάτια του λαγού κι άλλα της κουκουβάγιας. Θέλω να πω ότι μεταξύ των απόψεων των κριτικών και των μελών της Ακαδημίας, ενίοτε τα χάσματα είναι αγεφύρωτα. Όμως οι επιλογές του Εθνικού Συμβουλίου Κριτικών των Η.Π.Α., (NBR) ενός από τους αρχαιότερους (ιδρύθηκε το 1909) και πιο έγκυρους κριτικού θεσμούς, φαίνεται να ανακατέβουν λίγο περίεργα τη φετινή τράπουλα. H αλήθεια είναι πως οι επιλογές του NBR, σπάνια είναι και αυτές που τελικά παίρνουν στο τέλος το πολυπόθητο χρυσό αγαλματίδιο. Για παράδειγμα, πέρσι, χρονιά του «The Artist» στα Όσκαρ, το NBR, είχε διαλέξει ως καλύτερη ταινία το «Hugo» του Σκορσέζε (μολονότι το «The Artist» υπήρχε μέσα στη λίστα του με τις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς). Το ίδιο και πρόπερσι, που είχε επιλέξει το «Social Network» ενώ το Όσκαρ πήγε στο «Λόγο του Βασιλιά» (που όμως και αυτός υπήρχε στη λίστα του NBR με τις δέκα καλύτερες ταινίες της χρονιάς).

Επομένως, μπορεί σαφέστατα τα NBR, να μην κάνουν πετυχεσιές στο ποιος τελικά θα πάρει το βραβείο, έχουν όμως μεγάλη σημασία, στις προβλέψεις του από τι θα αποκαλείται φέτος η φετινή ομάδα των υποψηφιοτήτων στην κατηγορία "καλύτερης ταινίας". Μόνο που από τη φετινή δεκάδα των ταινιών του NBR, είναι εξαφανισμένες μερικές που τουλάχιστον μέχρι τώρα, όλοι τις θεωρούσαν φαβορί. Ποιες είναι αυτές; Το «H ζωή του Πι» του Ανγκ Λι, το «Τhe Master» του Πολ Τόμας Άντερσον, το πρώτο μέρος του «Hobbit» από τον Πίτερ Τζάκσον, η πολυαναμενόμενη «Άννα Καρένινα» του Τζο Ράιτ.

Κάπου εκεί, μπαίνουν και τα δεύτερα βραβεία της προοσκαρικής περιόδου, από τον Κύκλο Κριτικών Νέας Υόρκης (ΝΥFCC) τα οποία πέρσι είχαν πέσει μέσα στην πρόβλεψη τους για το «The Artist» και πρόπερσι για το εντελώς outsider “Τhe Hurt Locker» που σάρωσε και κατατρόπωσε το «Avatar». Για την ιστορία και για να ξέρουμε σε τι αναφερόμαστε, ο μεγάλος Τζον Χιούστον έχει αποκαλέσει το βραβείο του NYFCC ως «η μεγαλύτερη τιμή για κάποιον στο επάγγελμα μου»

Όχι, δεν αναφέρω καθ’ όλου τυχαία το «Τhe Hurt Locker» που σημειωτέον ήταν η πρώτη ταινία που κέρδισε Όσκαρ καλύτερης ταινίας αλλά και σκηνοθεσίας για τη λατρεμένη μου Κάθριν Μπιγκελόου. Και δεν το αναφέρω καθ’ όλου τυχαία, γιατί είναι ακριβώς η ίδια γυναίκα, που τρία χρόνια μετά, φιγουράρει στην κορυφή των προτιμήσεων των κριτικών, με τη νέα της ταινία, «Zero Dark Thirty».Το χρονικό του κυνηγητού και της δολοφονίας του Οσάμα Μπιν Λάντεν στο κρησφύγετό του, που κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας (ΞΑΝΑ!!!) και γυναικείας ερμηνείας από το ΝΒR, και καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας και φωτογραφίας από το ΝΥFCCA. Σε απλά ελληνικά, είναι σχεδόν αδύνατο να απέχει από τις φετινές οσκαρικές υποψηφιότητες.

Το θέμα είναι πως από τις ψηφοφορίες και των δύο συλλόγων, τα «The Master», «H ζωή του Πι», «Άννα Καρένινα», «Hobbit», απουσιάζουν μεγαλοπρεπώς, Ενώ για στην δεκάδα των καλύτερων ταινιών του 2012 για το NBR, αυτές που φιγουράρουν είναι οι εξής:

ΑRGO του Μπεν Άφλεκ

OSCARargo-8

ΒEASTS OF THE SOUTHERN WILD του Μπεν Ζάιτλιν

OSCARbeasts-of-the-southern-wild-poster

DJANGO UNCHAINED του Κουέντιν Ταραντίνο

OSCARdjango-unchained-poster-spaghetti-western-719x1024

LINCOLN του Στίβεν Σπίλμπεργκ

OSCARmovies_lincoln_poster

LOOPER: ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΟΙ ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ του Ράιαν Τζόνσον

OSCARlooper_poster1

TA ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ του Στίβεν Σμπόσκι

OSCARThe-Perks-of-being-a-Wallflower-Poster-the-perks-of-being-a-wallflower-movie-32316540-600-866_2

PROMISED LAND του Γκας Βαν Σαντ

OSCARpromisedlandposter

SILVER LININGS PLAYBOOK του Ντέιβιντ Ο Ράσελ

OSCARsilver-linings-poster

LES MISERABLES του Τομ Χούπερ

OSCARles-miserables-poster-hugh-jackman

και φυσικά το

ZERO DARK THIRTY της Κάθριν Μπιγκελόου

OSCARzero_dark_thirty_ver2

(ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΑ TRAILER OΛΩΝ ΤΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ)

Όπως και να ‘χει και σε αναμονή της ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων την επόμενη εβδομάδα, από τις Χρυσές Σφαίρες, το πανίσχυρο Σωματείο Ηθοποιών και τα Critic’s Choice, δηλαδή τα βραβεία των κριτικών οπτικοακουστικών μέσων ενημέρωσης (που έχουν προβλέψει στη 18χρονη καριέρα τους, με ακρίβεια 95% τόσο τους υποψήφιους όσο και τους νικητές των Όσκαρ), τα δεδομένα όπως διαμορφώνονται είναι τα εξής:

1)Σχεδόν τίποτα, δεν μπορεί να κλέψει από την Αν Χαθαγουέι, όχι μόνο την υποψηφιότητα αλλά και το Όσκαρ στην κατηγορία Β Γυναικείου Ρόλου.

2) «Λίνκολν», και «Άθλιοι» οδεύουν να συγκεντρώσουν το μεγαλύτερο αριθμό υποψηφιοτήτων, ακολουθούμενα από το «Ζerο Dark Thirty».

3) Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις για το «Λίνκολν» θα είναι πιθανότατα ο τρίτος ηθοποιός που θα επιστρέψει σπίτι του με το Όσκαρ Α αντρικού ρόλου.

4) Στην κατηγορία καλύτερης σκηνοθεσίας, αν δεν κάνει την έκπληξη ο Μπεν Άφλεκ με το «Argo», αυτός που θα το κερδίσει το έχει ξανακερδίσει. Δηλαδή ο Στίβεν Σπίλμπεργκ («Η Λίστα του Σίντλερ» / «Η διάσωση του στρατιώτη Ράιαν»), ή ο Τομ Χούπερ («Ο Λόγος του Βασιλιά»), ή η Κάθριν Μπίγκελοου «The Hurt Locker»

5) Επιτέλους, αυτή η τελετή θα είναι η πιο ενδιαφέρουσα εδώ και χρόνια, με την τρομοκρατική παρουσία του Οσάμα Μπιν Λάντεν, να δημιουργεί επιτέλους το αναμενόμενο σασπένς.

Kαι το πάρτυ μόλις αρχίζει…με πρώτο σταθμό την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων στις 10 Ιανουαρίου και φυσικά τελευταίο σταθμό, την ημερομηνία απονομής, την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου.

***ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο facebook στο www.facebook.com/tazthebuzz, στο twitter ως klarinabourana, κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb SIGAIKA PRODUCTIONS, για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης.