ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To φάντασμα της Saab πλανάται ακόμη

To φάντασμα της Saab πλανάται ακόμη

Η Saab είναι μία από τις εταιρείες που είχαν τόσο μεγάλη προοπτική όσο και ένα άδοξο τέλος.

Του Γιάννη Σκουφή

H Saab υπήρξε μία από τις πιο εμβληματικές μάρκες της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. H πρώτη μεγάλη παύση της λειτουργίας της έγινε το 2011 και μετά την εξασφάλιση κάποιων κονδυλίων με την εξαγορά της από την κινεζική NEVS (National Electric Vehicle Sweden) πήρε μπροστά ξανά το 2013.

Ωστόσο η λειτουργία της δεν κράτησε και πολύ καθώς κατασκεύασε λιγότερα από 500 μονάδες του 9-3. Στη συνέχεια η Saab Automobile παρέμεινε στην ιδιοκτησία της NEVS χωρίς όμως να έχει κάποια ουσιαστική βιομηχανική δραστηριότητα.

Μόλις τον περασμένο μήνα η κινεζική εταιρία ανακοίνωσε πως θα θέσει την Saab σε καθεστώς αδράνειας ως μέρος μιας προσπάθειας μείωσης του κόστους και προκειμένου να αποφευχθεί η χρεοκοπία.

Έτσι, η NEVS σχεδιάζει να απολύσει 320 υπαλλήλους της ή σχεδόν το 95% του εργατικού δυναμικού. Όταν τεθούν σε ισχύ οι περικοπές, τότε το δυναμικό της εταιρείας θα είναι μόλις 20 εργαζόμενοι.

Στο σημείο αυτό να πούμε πως η NEVS σχεδίαζε την ετήσια παραγωγή 220.000 αυτοκινήτων που θα βασίζοντας στο 9-3. Στόχος ήταν η παραγωγή να ξεκινήσει μέσα στο 2019 και τα αυτοκίνητα να πωλούνται στην Κίνα.

Ωστόσο, την ίδια χρονιά η NEVS εξαγοράστηκε από τον όμιλο Evergrande, ο οποίος παρά τα όσα ηλεκτροσόκ έκανε μάλλον δεν θα καταφέρει να διασώσει την Saab Automobiles. RIP.