ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To Mercedes Unimog σε νέες περιπέτειες

To Mercedes Unimog σε νέες περιπέτειες

Πρόκειται για ένα πολυεργαλείο που αναλαμβάνει να βγάλει εις πέρας αποστολές που κανένα άλλο όχημα δεν μπορεί να ολοκληρώσει.

Του Γιάννη Σκουφή

Το θρυλικό Unimog αρχικά κατασκευάστηκε από την Boehringer μεταξύ 1948 και 1951. Στη συνέχεια η Mercedes ανέλαβε την παραγωγή του και μετά από 75 χρόνια, το Unimog συνεχίζει ακάθεκτο ως ένα από τα πιο ικανά 4x4 που μπορεί να ξεπεράσει σχεδόν κάθε εμπόδιο που θα βρεθεί στο δρόμο του.

Για αυτό το λόγο έχει αποδεχθεί και ένα από τα καλύτερα εξειδικευμένα οχήματα που έχουν σχεδιαστεί για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Μάλιστα, η Mercedes θα παρουσιάσει μια αξιοσημείωτη σειρά από έξι Unimog στην έκθεση FIREmobil (14-16 Σεπτεμβρίου) στη Γερμανία.

Με το σλόγκαν «σχεδόν άφθαρτα», τα εν λόγω Unimog έχουν μετατραπεί σε πυροσβεστικά οχήματα, διαθέσιμα σε διαμορφώσεις μονής καμπίνας και καμπίνας πληρώματος και έχοντας ως βάση το μοντέλο U 5023.

Επιπλέον, υπάρχει μια έκδοση ασθενοφόρου, ενώ το μικρότερο και πιο ελαφρύ U 530 θα παρουσιαστεί επίσης ως πυροσβεστικό.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η Mercedes-Benz προσφέρει μια εκτεταμένη γκάμα Unimog, με περισσότερες από 10 διαφορετικές παραλλαγές: από το U 219 έως το στιβαρό U 5023.

Παρά τη φθίνουσα δημοτικότητα των diesel, αυτά τα Unimog κινούνται είτε από τους πετρελαιοκινητήρες OM 934 χωρητικότητας 5,1 λίτρων είτε από τους OM 936 των 7,7 λίτρων, οι οποίοι αποδίδουν έως και 354 ίππους και μία αστείρευτη ροπή 1.380 Nm.

Παρόλο που η G-Class παράγεται από τη Magna Steyr στο Graz της Αυστρίας, το Unimog κατασκευάζεται εσωτερικά στις εγκαταστάσεις της εταιρίας στο Wörth am Rhein στη Γερμανία.