ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία

Κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία

Η κρίση στην αγορά αυτοκινήτων αναγκάζει όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να προχωρήσουν σε απολύσεις εργαζομένων και συγχωνεύσεις μονάδων παραγωγής.

Η υποχώρηση των πωλήσεων αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προχωρήσουν σε σημαντική αναδιάρθρωση της παραγωγής τους, με επώδυνες συνέπειες για τους εργαζόμενους.

Η Ford της Ευρώπης αναμένει για φέτος απώλειες της τάξεως των 1,2 δισ. ευρώ και κλείνει 3 μονάδες παραγωγής στο Βέλγιο και τη Βρετανία. Συνολικά θα χαθούν 6.000 θέσεις εργασίας.

Στη Γερμανία με λουκέτο απειλείται η μονάδα παραγωγής της Opel που εδρεύει στο Μπόχουμ.

Τουλάχιστον 3.200 θέσεις εργασίας βρίσκονται σε κίνδυνο. Εάν τελικά επαληθευτούν οι φόβοι, θα είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της μεταπολεμικής Γερμανίας που θα κλείσει ένα εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων. Πριν από δύο χρόνια η Opel είχε κλείσει την μονάδα παραγωγής στην Αμβέρσα του Βελγίου με συνέπεια να χάσουν τη δουλειά τους 2.500 εργαζόμενοι.

Η θυγατρική του ομίλου General Motors επιδιώκει τώρα να συνεργαστεί στενά με τη γαλλική Peugeot Citroen στο πεδίο της ανάπτυξης μοντέλων και αγοράς εξαρτημάτων προκειμένου να μειώσει έτσι το κόστος κατασκευής. Οι διευθύνοντες προσδοκούν μια εξοικονόμηση πόρων της τάξεως των 500 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Οι ειδικοί προβληματίζονται, γνωρίζουν ωστόσο ότι τα περιθώρια είναι στενά.

Ήδη η Peugeot Citroen έχει προαναγγείλει το κλείσιμο μα μονάδας παραγωγής στη Γαλλία. Τουλάχιστον 8.000 θέσεις εργασίας θα χαθούν. Την ίδια ώρα η Renault διαπραγματεύεται με τα συνδικάτα τη μείωση του κόστους παραγωγής.