ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας: Έτοιμο για την… εκκίνηση

Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας: Έτοιμο για την… εκκίνηση

Πολύ κοντά στο ξεκίνημα της κατασκευής του βρίσκεται το αυτοκινητοδρόμιο στην Πάτρα.

Πολύ συχνά ακούμε για τη δημιουργία, αυτοκινητοδρομίων στην Ελλάδα. Από προσωρινές διαδρομές στην πρωτεύουσα, ως και νέες πίστες εκτός αυτής. Όλοι στοχεύουν στη διοργάνωση των Grand Prix της F1 και λιγότεροι βλέπουν τη δημιουργία ενός circuit ως μία μακροχρόνια επένδυση.

Πρόσφατα μάθαμε κάτι διαφορετικό. Τη δημιουργία του «Αυτοκινητοδρομίου Πάτρας» ως μακροχρόνιας επένδυσης, ως μέλους για τη διοργάνωση αγώνων, αλλά και δοκιμών, ως έδρας για σχολές ασφαλούς και αγωνιστικής οδήγησης.

Τα Στελέχη του Επιμελητηρίου Αχαΐας ανακοίνωσαν την ύπαρξη πολυμετοχικής εταιρείας με το όνομα «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε.». Η εταιρία αυτή έχει την ευθύνη υλοποίησης της δημιουργίας του έργου και είναι πολύ κοντά στην υπογραφή συμφωνίας με στρατηγικό επενδυτή (ξένο ή Έλληνα) , ο οποίος θα αναλάβει τη χρηματοδότησή του. Οι εργασίες ανέγερσης μπορεί να ξεκινήσουν μέσα στο 2014, ώστε να είναι έτοιμο να φιλοξενήσει διοργανώσεις στις αρχές του 2018.

Το 2018 είναι η χρονιά, που λήγει και η ισχύς της άδειας ανέγερσης που έχει δοθεί από την Πολεοδομία Αχαΐας. Να σημειωθεί πως το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 94,6 εκατ. ευρώ, ενώ έχει εξασφαλισθεί κρατική επιδότηση ύψους 28,9 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε» είναι ιδιοκτήτης έκτασης 1.148 στρεμμάτων, 18 χιλιόμετρα από την πόλη της Πάτρας, στη θέση «Ρέντες» του Δημοτικού Διαμερίσματος Χαλανδρίτσας του Δήμου Ερύμανθου στην οποία θα ανεγερθεί το αυτοκινητοδρόμιο ενώ μεταξύ άλλων έχει εξασφαλίσει «καθαρούς τίτλους ιδιοκτησίας», άδεια σκοπιμότητας από το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, άδεια κατασκευής από την Πολεοδομία της Νομαρχίας Αχαΐας με ισχύ έως τον Απρίλιου του 2018 καθώς και έγκριση καταλληλότητας της πίστας και των εγκαταστάσεων από τις Παγκόσμιες Ομοσπονδίες Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας (FIA και FIM).

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Αχαϊας, Πλάτωνα Μαρλαφέκα, υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι η εκμετάλλευση του έργου θα είναι αποδοτική και κερδοφόρα τόσο για τον επιχειρηματία, όσο και για την ευρύτερη περιοχή καθώς σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων, την πληθώρα των αξιόλογων αρχαιολογικών χώρων της περιοχής (Αρχαία Ολυμπία, σύγχρονο αρχαιολογικό μουσείο) και τις καλές κλιματολογικές συνθήκες μπορεί να προσελκύσει πάνω από 1 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο.

Η συμμετοχή του στρατηγικού επενδυτή, όπως υπογράμμισε ο κ. Ευάγγελος Φλωράτος, μέλος του Επιμελητηρίου και πρώην Δήμαρχος Πατρέων κρίθηκε απαραίτητη, μετά τα οικονομικά προβλήματα που εμφάνισε το 2008 ο βασικός μέτοχος της εταιρείας.
Βάσει του σχεδίου, ο νέος μέτοχος, ο οποίος δραστηριοποιείται ήδη επιχειρηματικά στην Ελλάδα, θα αποκτήσει μεταξύ 70%-75% του μετοχικού κεφαλαίου της «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε» ενώ παράλληλα αναζητείται εκείνος που θα αναλάβει τη διαχείριση της πίστας (το μάνατζμεντ), μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του.