ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν δυναμικό παρόν στην έκθεση ηλεκτρονικών CES;

Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν δυναμικό παρόν στην έκθεση ηλεκτρονικών CES;

H CES, που διοργανώνεται στις αρχές κάθε χρόνου στο Las Vegas, είναι μια από τις μεγαλύτερες και πλέον σημαντικές εκθέσεις ηλεκτρονικών παγκοσμίως και ως είθισται σε τέτοιου είδους διοργανώσεις παρουσιάζονται νέα αλλά και καινοτόμα προϊόντα από εταιρείες του κλάδου σε όλες τις κατηγορίες. Από κινητά τηλέφωνα και οθόνες, μέχρι τηλεράσεις και drones, για να περιοριστούμε σε όσα αφορούν τους περισσότερους από εμάς. Και αυτοκίνητα.

Του Γιάννη Σκουφή

Αυτοκίνητα σε έκθεση ηλεκτρονικών; Τη στιγμή που κολλητά σχεδόν με τη CES είναι η παραδοσιακά πρώτη μεγάλη έκθεση στο Ντιτρόιτ, την πάλαι ποτέ μητρόπολη της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας; Δεν είναι λίγο περίεργο;
Μπορεί η παρουσία των αυτοκινητοβιομηχανιών στη CES να μην είναι κάτι το αυτονόητο, είναι όμως απόλυτα αναμενόμενο, μιας και τα οχήματα και τα κάθε λογής λογής ηλεκτρονικά συστήματα πάνε πλέον χέρι χέρι. Πέρα από το ότι σε κάθε αυτοκίνητο, από το πιο μικρό και φτηνό μέχρι το πιο μεγάλο και ακριβό, υπάρχουν αποθηκευμένες χιλιάδες γραμμές κώδικα στους επεξεργαστές που ελέγχουν τις διάφορες λειτουργίες, τα ηλεκτρονικά θα δώσουν από εδώ και στο εξής την ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία που τα τελευταία χρόνια της λείπει σε κάποιο βαθμό. Ώθηση τόσο από πλευράς λειτουργίας όσο και εικόνας, ειδικά στο εσωτερικό τους.

Γεγονός είναι πως ο εσωτερικός σχεδιασμός των αυτοκινήτων, που είναι και αυτό που ο κάτοχός τους βλέπει συνεχώς μπροστά του, είναι αρκετές δεκαετίες στις γενικές της γραμμές, ίδια και απαράλλαχτη -ξέχωρα από την αισθητική που υιοθετεί η κάθε εταιρεία: Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν πίνακα με κατά κανόνα στρογγυλά αναλογικά όργανα, στο μέσο περίπου του ταμπλό υπάρχει το όποιο ηχοσύστημα, ενώ το όλο κάδρο συμπληρώνουν τα μπουτόν και οι διακόπτες.

Εδώ και λίγα χρόνια έχουν αρχίσει να μπαίνουν δυναμικά στο προσκήνιο οι οθόνες. Αρχικά μικρές με υποτυπώδεις δυνατότητες, στην συνέχεια όλα και πιο μεγάλες κυρίως για τον έλεγχο του συστήματος infotainment (η εξέλιξη του ηχοσυστήματος), ενώ τελευταία εμφανίζονται δειλά δειλά και οι ψηφιακοί πίνακες οργάνων.

Στη CES και στα πρωτότυπα που παρουσιάστηκαν, όπως το Budd-E της VW, η i8 Spyder της BMW, το νέο Human Machine Interface της Audi, το ηλεκτρικό Bolt EV της Chevrolet ή ακόμα περισσότερο αυτό της Bosch, υπάρχουν οθόνες και μόνο οθόνες σε όλο το μήκος του ταμπλό, που καλύπτουν όλες τις ανάγκες και όλες τις λειτουργίες.

Οθόνες με όλο και μεγαλύτερη ανάλυση για πιο ποιοτική εικόνα και με συνεχώς μεγαλύτερα μεγέθη. Οι 21 ίντσες για το ταμπλό είναι πιο γεγονός (BMW), ενώ για τους πίσω μπορείτε να περιμένετε ακόμα και 34 ίντσες (VW), ενώ έπεται συνέχεια και πλειοδότηση, ενώ φυσικά και δεν λείπουν τα κατάλληλα apps, οι εφαρμογές για όλα σχεδόν τα διαδεδομένα smartphones αλλά και τα wearables, που σιγά σιγά μπαίνουν και αυτά στην καθημερινότητά μας.
Με τις οθόνες συνδυάζεται φυσικά και η συνεχής σύνδεση με τo internet, η λήψη πληροφοριών και η αξιοποίησή τους από τα συστήματα πλοήγησης, αλλά και η διασκέδαση των επιβαινόντων, του οδηγού συμπεριλαμβανομένου, στην περίπτωση που το αυτοκίνητο κινείται αυτόνομα.

Η αυτόνομη οδήγηση θα είναι χωρίς αμφιβολία η επόμενη «επανάσταση» στις μετακινήσεις μας και για να υλοποιηθεί χρειάζεται τόσο το κατάλληλο λογισμικό (software) όσο και ο αντίστοιχος εξοπλισμός (hardware), που δεν είναι μόνο οι υπολογιστές αλλά και μια σειρά από συμπληρωματικά συστήματα, όπως οι αισθητήρες, τα ραντάρ και οι κάμερες. Ναι, τα κλασικά προϊόντα που μπορεί κανείς να βρει σε μια έκθεση σαν τη CES και στο μέλλον και στο αυτοκίνητό του.

Το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα είναι αν όχι ηλεκτρικό τουλάχιστον υβριδικό και σε κάθε περίπτωση θα χρειάζεται συσσωρευτές, αλλά και συστήματα ελέγχου της κατανάλωσης ενέργειας, προκειμένου να επιτυγχάνεται η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αυτονομία. Συστήματα που επίσης προέρχονται από τη βιομηχανία των ηλεκτρονικών και θα κληθούν να διαχειριστούν ακόμα και πάνω από 1.000 ίππους που θα προκύπτουν συνδυαστικά από έως και 4 ηλεκτροκινητήρες, όπως στο διαστημικό πρωτότυπο Faraday Future FFZERO1, που επίσης έδωσε το παρόν στο Las Vegas.

Όπως καταλαβαίνει κανείς η CES, αλλά και κάθε μεγάλη έκθεση ηλεκτρονικών, θα μετατρέπεται όσο περνούν τα χρόνια και σε έκθεση αυτοκινήτων, που μάλλον δεν θα έχουν σχέση με αυτά που ξέρουμε μέχρι σήμερα αλλά θα εξασφαλίζουν την ιδιωτική μετακίνηση.

Ταυτόχρονα το αυτοκίνητο είναι και χωρίς αμφιβολία θα εξακολουθήσει να είναι το μεγαλύτερο και κατά πάσα πιθανότητα ακριβότερο gadget που θα μπορεί να αποκτήσει κανείς, οπότε γίνεται να λείπουν τα gadgets από μια έκθεση ηλεκτρονικών; Δεν γίνεται.