ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ο Σκαραβαίος είναι πάντα στην επικαιρότητα... Έστω και τη δικαστική

Ο Σκαραβαίος είναι πάντα στην επικαιρότητα... Έστω και τη δικαστική

Η διαχρονική επιτυχία του κλασικού Σκαραβαίου αλλά και τα όποια κοινά στοιχεία με τη σύγχρονη εκδοχή του οδήγησαν τη VW στα δικαστήρια. 

Του Γιάννη Σκουφή

Ο Σκαραβαίος της VW είναι ένα αυτοκινητικό icon, καθώς το σχήμα του είναι γνωστό και αναγνωρίσιμο σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης, ενώ η αρχική του σχεδίαση πιστώνεται στον Ferdinand Porsche.

Όχι όμως μόνο στοn Porsche και έτσι πρόσφατα είχε προκύψει μια δικαστική διαμάχη περί πνευματικών δικαιωμάτων από την πλευράς της κόρης του Erwin Komenda. Ο οποίος Komenda ήταν Αυστριακός, εργάστηκε με τον Ferdinand Porsche στη δεκαετία του 1930, είχε συμμετοχή στη σχεδίαση του αρχέτυπου VW Beetle και στη συνέχεια και μετά τον πόλεμο εργάστηκε μέχρι το 1966, όταν και απεβίωσε, για την Porsche.

Η κόρη του Komenda ζήτησε αποζημίωση για τη συμμετοχή του πατέρα της στην τεράστια επιτυχία του μοντέλου που έμεινε στην παραγωγή για περισσότερα από 70 χρόνια και συνεχίστηκε στη σύγχρονη εποχή με το New Beetle. Ενδιαφέρον είναι πως το ποσό των 5 εκατομμυρίων ευρώ που διεκδίκησε αφορούσε, εξαιτίας νομικού κενού, τα New Beetle που κατασκευάστηκαν από το 2014 και μετά

Το δικαστήριο της γερμανικής πόλης Brunswick που ήταν αρμόδιο για την υπόθεση, εξέτασε τα σχέδια του Komenda για το αρχέτυπο Beetle και αποφάσισε ότι μοιάζει με άλλα οχήματα εκείνης της εποχής και όχι με τις σύγχρονες εκδοχές του. Παράλληλα το δικαστήριο ανέφερε πως η ενάγουσα δεν μπόρεσε να αποδείξει ότι ο πατέρας της είχε συμμετάσχει στη σχεδίαση του KdF Wagen, του πρωτότυπου στο οποίο βασίστηκε το αρχικό VW Beetle και είχε σχεδιαστεί το 1938 από τον Ferdinand Porsche.

Πάντως η VW είχε δηλώσει από πέρυσι πως φέτος θα ολοκληρωθεί και η παραγωγή του New Beetle στο Μεξικό.