Ποια άρθρα γίνονται viral στο διαδίκτυο; Επιστήμονες έχουν την απάντηση!

Newsroom Newsroom

Ποια άρθρα γίνονται viral στο διαδίκτυο; Επιστήμονες έχουν την απάντηση!

Μερικά «τυχερά» άρθρα αποκτούν τη δική τους ζωή μετά τη δημοσίευσή τους…

Αντί να θάβονται μέσα στον καταιγισμό των πληροφοριών, εξαπλώνονται από χρήστη σε χρήστη σε χρόνο ρεκόρ στο διαδίκτυο σαν κολλητικός ιός, δηλαδή γίνονται «viral», βάσει του διεθνούς νεολογισμού.

Μπορεί όμως άραγε να προβλεφθεί ποια άρθρα θα γίνουν τόσο δημοφιλή μεταξύ των αναγνωστών και θα μοιρασθούν μέσω του Facebook, του Twitter και του e-mail;

Ναι, απαντούν για πρώτη φορά Αμερικανοί επιστήμονες, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι εντόπισαν στον ανθρώπινο εγκέφαλο ένα διακριτό «αποτύπωμα», που υποδηλώνει ότι ένα άρθρο προορίζεται να κάνει θραύση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα στο Ίντερνετ.

Οι ερευνητές του Εργαστηρίου Νευροεπιστήμης της Σχολής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, με επικεφαλής τις Έμιλι Φαλκ και Κριστίν Σολτς, που έκαναν δύο σχετικές δημοσιεύσεις -μία στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS) και μία στο περιοδικό ψυχολογίας «Psychological Science»- μελέτησαν την εγκεφαλική δραστηριότητα σε 80 νέους 18 έως 24 ετών, που κλήθηκαν να διαβάσουν τα ίδια άρθρα των «Τάιμς της Νέας Υόρκης», τα οποία αφορούσαν θέματα υγείας.

Η εγκεφαλική μελέτη με την τεχνική της λειτουργικής μαγνητικής απεικόνισης (fMRI) αποκάλυψε ένα «ίχνος», με βάση το οποίο μπορεί να προβλεφθεί αν ένας χρήστης θα θελήσει να μοιρασθεί το άρθρο με άλλους. Το «σήμα» αυτό αντανακλά το πόσο πολύτιμη φαίνεται μια πληροφορία στον αναγνώστη και πόσο πολύτιμη θεωρεί ότι θα είναι επίσης για την κοινωνία.

«Αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα μικρό αριθμό εγκεφάλων για να προβλέψουμε τι θα κάνουν μεγάλοι αριθμοί ανθρώπων που θα διαβάσουν τους New York Times, αυτό σημαίνει ότι παρόμοια πράγματα συμβαίνουν σε πολλούς ανθρώπους. Συγκεκριμένα άρθρα αγγίζουν την ίδια χορδή σε διαφορετικούς εγκεφάλους, άρα παρόμοια πράγματα έχουν αξία για την ευρύτερη κοινωνία» δήλωσε η Σολτς.

Το αξιοσημείωτο, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι ότι ο καθένας μπορεί να «προπαγανδίζει» το ίδιο πράγμα για διαφορετικούς λόγους: ο ένας επειδή νομίζει ότι ο φίλος του θα γελάσει, ενώ ο άλλος επειδή θεωρεί ότι έτσι θα τον βοηθήσει σε κάποιο πρόβλημα. Αλλά, παρόλα αυτά, μοιάζει να υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής στη νευρωνική δραστηριότητα του εγκεφάλου, που προμηνύει τη μελλοντική δημοφιλία του άρθρου.

Σε γενικές γραμμές, κάποιος μοιράζεται και προωθεί μια πληροφορία που θα τον κάνει να φανεί καλός, ζεστός, έξυπνος και αστείος στα μάτια των τρίτων, θα ενισχύσει τους κοινωνικούς δεσμούς και τις σχέσεις του μαζί τους και θα επηρεάσει τη συμπεριφορά τους, επειδή θεωρεί ότι αυτό θα τους κάνει καλό.

Google News Publisher Ακολούθησε το Newsbomb.gr
στο Google News

MasterChef: Το... spoiler για τον νέο κύκλο του ριάλιτι!

04:40

Αττική: Τροχαίο ατύχημα με δύο τραυματίες στο Χαλάνδρι

04:20

Επιστρεπτέα προκαταβολή: Πλησιάζει ο δεύτερος γύρος - Οι αλλαγές που εξετάζονται

04:00

Κορονοϊός: Άνοιξε μετά από δύο μήνες ο Ναός της Αναστάσεως στα Ιεροσόλυμα

03:40

Γερμανού: Τι αποκάλυψε για τη συνάντησή της με τον πρώην σύζυγό της Πέτρο Ίμβριο και το κορίτσι του

03:20

Η απόλυτη συνταγή για γκλιτερένιο slime - Όχι, δεν θα λερώσετε καθόλου και τίποτα (vid)

03:15

Ο κορονοϊός «θερίζει» τη Βραζιλία: 653 θάνατοι και 15.813 νέα κρούσματα μόλυνσης σε 24 ώρες

03:00

ΟΠΕΚΕΠΕ: Πληρωμές ύψους 600.000 ευρώ σε δεκάδες δικαιούχους (pics)

02:45

Απίστευτη έρευνα: Πώς θα καταλάβεις ότι ένας άντρας θέλει να κάνει σεξ

02:31

Κορονοϊός στη Χιλή: Τα νοσοκομεία φθάνουν «στα όριά τους» - Σχεδόν 70.000 τα κρούσματα μόλυνσης

02:25

Πηνελόπη Αναστασοπούλου: Η δημόσια ερωτική εξομολόγηση στον σύζυγό της για τη γιορτή του (photos)

02:10

Κορονοϊός: Ο Τραμπ απαγόρευσε σε ταξιδιώτες από τη Βραζιλία την είσοδο στις ΗΠΑ

02:00
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
DPG NETWORK
ened ΜΕΛΟΣ ΕΝΕΔ Monetized by DPG Digital Media ©2010-2020 Newsbomb.gr - All rights reserved