ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα wearables, η επόμενη σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία

Τα wearables, η επόμενη σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία

Γνώστες της τεχνολογίας και άνθρωποι με έντονη κοινωνικότητα, οι οποίοι δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στο στυλ τους είναι οι καταναλωτές που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν κάποια από τις πολυάριθμες -πλέον- wearable συσκευές που κυκλοφορούν, σύμφωνα τουλάχιστον με μία πρόσφατη έρευνα της IDC.

Του Δημήτρη Μαλλά

Τα wearables, ήτοι ψηφιακές συσκευές που φοριούνται, χαρακτηρίζονται από τους κατασκευαστές ως μία από τις βασικές τάσεις στο χώρο της τεχνολογίας και η IDC επεδίωξε να καταγράψει το προφίλ των καταναλωτών -τουλάχιστον στις Ηνωμένες Πολιτείες- που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν μία τέτοια συσκευή.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της IDC, όσοι ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ένα wearable, σε ποσοστό 89% αισθάνονται άνετα με τη χρήση της τεχνολογίας, ενώ για το 76% η πρώτη κίνηση το πρωί είναι να ελέγξει το smartphone του. Έχουν στενή σχέση με τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, καθώς το 87% έχει λογαριασμό στο Facebook με το 29% να δηλώνει ότι ελέγχει το timeline του Facebook σε ωριαία βάση! Μάλιστα, το 54% εξ αυτών που δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ένα wearable παραδέχονται ότι όταν δεν ελέγχουν τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, αναρωτιούνται τι χάνουν!

Η σχέση τους με το στυλ είναι ιδιαίτερα στενή δεδομένου ότι το 81% δηλώνει ότι ενδιαφέρεται για την εμφάνιση του, το 77% υποστηρίζει ότι είναι σημαντικό το τι φορά, ενώ για το 66%, τα ρούχα του αποτελούν έκφραση του ποιος/ποια είναι. Επιπλέον, το 63% δηλώνει ότι τα αξεσουάρ που φορά (γυαλιά, ρολόι, κοσμήματα) δηλώνουν κάτι για τον ίδιο/ίδια.
Η συντριπτική πλειοψηφία των συγκεκριμένων καταναλωτών δηλώνει ότι οι wearables συσκευές είναι “η επόμενη σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία” (71%), ενώ το 65% συμφωνεί ότι αυτές οι συσκευές θα έχουν θετικό αντίκτυπο στην καθημερινότητα μας.

Όμως, από την άλλη πλευρά δεν έχουν σπεύσει να αποκτήσουν ένα wearable, κάτι που, σύμφωνα με την IDC δείχνει ότι οι κατασκευαστές δεν έχουν ακόμη βρει την ισορροπία μεταξύ όμορφου σχεδιασμού και λειτουργικότητας και ενδεχομένως θα έπρεπε να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στην αισθητική και όχι στα τεχνικά χαρακτηριστικά των προϊόντων. Όσον αφορά τους κατασκευαστές που προτιμούν, η Apple έχει το υψηλότερο ποσοστό στα “έξυπνα” ρολόγια (smartwatches), η Fitbit στις συσκευές παρακολούθησης βιομετρικών στοιχείων, η Google στα γυαλιά και η Nike στα “έξυπνα” παπούτσια.