ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τι να κάνετε για να μη «μείνετε» από data στις διακοπές

Τι να κάνετε για να μη «μείνετε» από data στις διακοπές

Την τιμητική της έχει την περίοδο των θερινών διακοπών η «κατανάλωση» δεδομένων στο smartphone. Κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου της χρονιάς, οι περισσότεροι καταναλωτές σπανίως καταναλώνουν τον όγκο των δεδομένων που έχουν στο συμβόλαιο τους ή στο πακέτο καρτοκινητής που επιλέγουν, αλλά όταν πάνε διακοπές βρίσκονται προ εκπλήξεων.

Του Δημήτρη Μαλλά

Οι λόγοι είναι αρκετοί: Δεν υπάρχει παντού WiFi και θες να ανεβάσεις επιτόπου τη selfie από την παραλία για να χαρούν οι φίλοι και να ζηλέψουν οι... απλοί γνωστοί. Ψάχνεις να βρεις το δρόμο για το beach bar που σου είπε ο «κολλητός» σου και έχεις χαθεί οπότε ενεργοποιείς τις υπηρεσίες πλοήγησης. Θες να ενημερωθείς για τα τελευταία νέα της ομάδας σου και δεν μπορείς να περιμένεις γιατί άκουσες από τη δίπλα ξαπλώστρα ότι πήρε έναν καινούριο «παικταρά» που θα «βγάλει» μάτια. Για όλους αυτούς -και πολύ περισσότερους- λόγους, η κατανάλωση δεδομένων «εκτοξεύεται» και ο λογαριασμός φουσκώνει ή το υπόλοιπο τελειώνει. Υπάρχουν, όμως, τρόποι να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα και το κυριότερο να το προλάβεις, καθώς όλες οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας προσφέρουν τα αντίστοιχα apps και τις σχετικές υπηρεσίες.

Η Cosmote έχει την υπηρεσία COSMOTE My Internet, μέσω της οποίας όλοι οι πελάτες της εταιρείας λαμβάνουν ενημερωτικά SMS τόσο στο 80%, όσο και στο 100% της κατανάλωσης των δωρεάν ΜΒ τους. Κάθε φορά που φτάνουν στο 100% της κατανάλωσης, εμφανίζεται αυτόματα η σελίδα της υπηρεσίας My Internet για να αποφασίσουν οι ίδιοι εάν και πώς θέλουν να συνεχίσουν την πλοήγηση στο Internet, επιλέγοντας κάποιο από τα οικονομικά extra πακέτα Mobile Internet. Η υπηρεσία ενεργοποιείται αυτόματα για όλους τους συνδρομητές, ενώ από τους «παλιούς» όσοι δεν το έχουν κάνει μπορούν απλά να στείλουν «ΜΙ» στο 1333. Επίσης, η Cosmote έχει και ένα app, το My COSMOTE, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα στους συνδρομητές να διαχειριστούν τη σύνδεσή τους και να μπορούν να δουν την κατανάλωση που κάνουν.

Η Vodafone λάνσαρε πρόσφατα την υπηρεσία Vodafone Control+. Μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας, οι πελάτες της Vodafone ενημερώνονται με SMS στο 80% των λεπτών ομιλίας προς εθνικά δίκτυα και των ΜΒ του προγράμματος, μεταφέρονται εύκολα και απλά μέσα από το SMS στα διαθέσιμα πακέτα ομιλίας και ΜΒ μέσα στην εφαρμογή My Vodafone και επιλέγουν για ενεργοποίηση το επιθυμητό πακέτο ομιλίας και ΜΒ για ξέγνοιαστη επικοινωνία. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να διαθέτουν συσκευή smartphone (iOS και Android) με εγκατεστημένη την ανανεωμένη εφαρμογή My Vodafone. Σημειωτέον πως μέσα από το app, ο χρήστης μπορεί να βλέπει ανά πάσα στιγμή τη χρήση που κάνει.

Η Wind έχει επίσης τις δικές της εφαρμογές για τους συνδρομητές της που τους επιτρέπουν να παρακολουθούν τη χρήση που κάνουν, ενώ αποστέλλονται και SMS κάθε φορά που η χρήση δεδομένων φθάνει στο 80% της κατανάλωσης των δωρεάν ΜΒs που έχουν. Για τους συνδρομητές συμβολαίου υπάρχει η εφαρμογή My Wind, ενώ για εκείνους της καρτοκινητής το My F2G, οι οποίες, μάλιστα, είναι διαθέσιμες και για τα τρία δημοφιλή λειτουργικά συστήματα (Android, iOS, Windows).

Η Cyta Ελλάδος έκανε σχετικά πρόσφατη «είσοδο» στο χώρο των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, αλλά οι συνδρομητές της (συμβολαίου και καρτοκινητής) μπορούν εύκολα να ενημερώνονται για τα MBs που τους απομένουν μέσω του app My Cyta Mobile και να προσθέτουν πακέτα όποτε χρειαστεί κάτι τέτοιο. Επίσης, υπάρχει ενημέρωση για 80% και το 100% της κατανάλωσης μέσω SMS.