ΕΘΝΙΚΑ

Πολεμική Αεροπορία: Ο κύβος ερρίφθη! Ιστορική συμφωνία με Ισραήλ για Βάση Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα

Πολεμική Αεροπορία: Ο κύβος ερρίφθη! Ιστορική συμφωνία με Ισραήλ για Βάση Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα

Ενισχύεται η αμυντική συμμαχία με μια χώρα - «κλειδί» στην Ανατολική Μεσόγειο - Γιατί επιλέχθηκε η ισραηλινή Elbit έναντι της καναδικής CAE - Οι καθοριστικές κινήσεις Παναγιωτόπουλου για να προχωρήσει το πρόγραμμα - «ανάσα» για την Πολεμική μας Αεροπορία. 

Ο κύβος ερρίφθη λοιπόν! Η συμφωνία Ελλάδας – Ισραήλ για τη δημιουργία Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου στην Καλαμάτα είναι γεγονός, πιστοποιώντας την πρόθεση της χώρας μας για στρατηγική συνεργασία με χώρες – κλειδιά», που θα δημιουργήσουν παράλληλα δίχτυ ασφαλείας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Την ώρα που στο ελληνικό «Πεντάγωνο» επικρατεί εξοπλιστικός πυρετός για την απόκτηση νέων οπλικών συστημάτων και αναβάθμιση των παλαιών, ο υπουργός Άμυνας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος αποδεικνύει πως βλέπει ακόμα πιο μακριά, στοχεύοντας όχι απλά στην εξοπλιστική ενίσχυση αλλά και σε προσωπικό καταρτισμένο, που θα εκπαιδεύεται συνεχώς, θα εξειδικεύεται και θα γίνεται αποτελεσματικότερο.

Υπό το πρίσμα αυτό και με δεδομένη την γεωπολιτική αστάθεια στην περιοχή, το υπουργείο Άμυνας προχωρά σε εμβάθυνση της αμυντική συνεργασίας με το Ισραήλ, μια χώρα πανίσχυρη στρατιωτικά και «κλειδί» για τις ισορροπίες στην Ανατολική Μεσόγειο, συνάπτοντας συμφωνία για δημιουργία Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου Πτήσεων στην Καλαμάτα.

Σήμερα μάλιστα, 21/12/2020, παρουσιάστηκε από τον υπουργό Άμυνας κ. Νίκο Παναγιωτόπουλο στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή της Βουλής, η πρόταση της ισραηλινής εταιρείας ELBIT, που με την ολοκλήρωση της, «θα δώσει ανάσα στην Πολεμική Αεροπορία».

Αναμφισβήτητα, η δημιουργία του Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου Πτήσεων στην 120 Πτέρυγα Μάχης στην Καλαμάτα αποτελεία επιχειρησιακή αναγκαιότητα Πολεμικής Αεροπορίας και φέρει ισχυρό στρατηγικό αποτύπωμα, καθώς διευρύνεται και ενισχύεται η στρατηγική σχέση με το Ισραήλ.

Σαφέστατα, αποτελεί τη λύση στα προβλήματα ποιοτικής και ποσοτικής επάρκειας των υπαρχόντων εκπαιδευτικών μέσων. Είναι δεδομένο πως θα μπει τέλος στο ενδεχόμενο αποστολής πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας στο εξωτερικό για την εκπαίδευσή τους σε τζετ, δεδομένου του παρωχημένου χαρακτήρα των αξιόπιστων μεν, προβληματικών, όμως, πλέον T-2 Buckeye που βρίσκονται στο οπλοστάσιο της Π.Α. από το 1976 και η υποστήριξη των οποίων παύει οριστικά το 2023.

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα πτητικής εκπαίδευσης μέσω χρονομίσθωσης αεροσκαφών προς αντικατάσταση των Τ-2, το οποίο θα συνοδεύεται από τα αναγκαία μέσα και την απαιτούμενη υποστήριξη τόσο για τα νέα αεροσκάφη όσο και για τα Τ-6 για 22 χρόνια.

Πώς... προκρίθηκαν οι Ισραηλινοί

Έως τώρα η Πολεμική Αεροπορία πραγματοποιεί τις εκπαιδεύσεις των σπουδαστών της Σχολής Ικάρων με πεπαλαιωμένο υλικό. Τα τελευταία χρόνια, γίνονται προσπάθειες να βρεθεί ανάδοχη εταιρεία που θα αναλάβει να αναβαθμίσει την εκπαιδευτική διαδικασία.

Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, δύο μεγάλες εταιρείες, η ισραηλινή ELBIT και η CAE, με καναδικά συμφέροντα, ήταν σε διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση για ένα μεγάλο έργο: να δημιουργήσουν ένα Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πτήσης στην Καλαμάτα για την κάλυψη των αναγκών της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας το οποίο θα προσελκύει επίσης και διεθνείς φοιτητές.

Στο πλαίσιο αυτό, η ισραηλινή εταιρεία ELBIT και η καναδική CAE υπέβαλαν σχετικές προτάσεις για τη δημιουργία του, προσφέροντας μια σειρά από παροχές η καθεμία. Η προσφορά των Καναδών ξεκίνησε με κόστος ύψους 1,8 δισ. ευρώ και στην πορεία η τιμή αυτή μειώθηκε αρκετές φορές, με την πιο πρόσφατη προσφορά να παρουσιάζει τελικά μείωση ύψους 550 εκατ. ευρώ σε σχέση με την πρωταρχική.

Η πρόταση της ισραηλινής πλευράς ήταν σαφώς πιο συμφέρουσα σε σύγκριση με εκείνη της καναδικής (CAE). Τόσο σε ό,τι αφορά την οικονομική προσφορά, όσο και σε σχέση με τις ώρες πτήσης, καθώς και αναφορικά με τις ώρες πτήσης στους εξομοιωτές. Τα κόστος της ισραηλινής πρότασης ανέρχεται σε 1,365 εκατομμύρια ευρώ για διάστημα 22 ετών, δηλαδή σε μέσο ετήσιο κόστος 62,5 εκατ. Ευρώ έναντι της καναδικής προσφοράς που ανέρχεται σε 1,254 εκατομμύρια ευρώ για διάστημα 20 ετών με μέσο ετήσιο κόστος 62,7 εκατ. Ευρώ.

Μετά από διαπραγματεύσεις και αξιολόγηση των προσφορών, η ελληνική Κυβέρνηση ενέκρινε την πρόταση της εταιρείας ELBIT.

Συγκεκριμένα, αναμένεται να δοθεί το πράσινο φως για την κάλυψη δύο κρίσιμων προγραμμάτων. Το πρώτο σχετίζεται με τον εκσυγχρονισμό των F-16 Block 50 συνοδευόμενη από την απόκτηση ατρακτιδίων Sniper. Το δεύτερο αφορά στην προκεχωρημένη αεροπορική εκπαίδευση στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος της ΠΑ.

Η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να ακολουθήσει την πρόταση του Ισραήλ για το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πτήσεων στην Καλαμάτα βασίστηκε στα εξής προτερήματα:

  1. Μέσα από αυτή ενισχύονται οι αμυντικοί δεσμοί με το Ισραήλ, ευθυγραμμίζοντας πρακτικά την εκπαίδευση της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας με εκείνες της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας.
  2. Η ελληνική Κυβέρνηση ουσιαστικά εκμεταλλεύεται τις σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποίησε το Ισραηλινό Υπουργείο Άμυνας στην κατασκευή κέντρου εκπαίδευσης πτήσεων παγκόσμιας κλάσης με βάση το αεροσκάφος M-346.
  3. Πρόκειται για μία εγγυημένα οικονομικά αποδοτική πρόταση που έχει εφαρμοστεί από το Ισραηλινό Υπουργείο Άμυνας και μια εταιρεία 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων (ELBIT) με πολυετή εμπειρία στην προμήθεια, τον εξοπλισμό και τη λειτουργία ενός στόλου από εκπαιδευτικά αεροσκάφη M-346.

Η Καλαμάτα μετατρέπεται πλέον σε κέντρο Εκπαίδευσης των πιλότων της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και πιλότων της ευρύτερης περιοχής που επιδιώκει να προσελκύσει. Το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης θα δίνει τη δυνατότητα σε αεροπορίες από άλλες χώρες της ευρύτερης περιοχής να εκπαιδεύονται στην Ελλάδα. Η επιλογή του Ισραήλ εκτιμάται ότι θα επιτρέψει την προσέλκυση εκπαιδευόμενων και από χώρες εκτός του ΝΑΤΟ, γεγονός που θα επιτρέψει σε βάθος χρόνου την απόσβεση μέρους του κόστους και την αναβάθμιση της εικόνας της χώρας στην ευρύτερη περιοχή.

Γιατί επιλέχθηκε η ισραηλινή ELBIT;

  • Η πρόταση του Ισραήλ ενισχύει τη στρατηγική συμμαχία μεταξύ της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας.
  • Η πρόταση της ισραηλινής ELBIT προσφέρει αποδεδειγμένη εκπαιδευτική μεθοδολογία και προγράμματα που έχουν ενισχυθεί με σημαντική επένδυση χρημάτων και χρόνου από την Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία.
  • Λειτουργεί τα κέντρα εκπαίδευσης πτήσεων της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένων των στόλων T-6 με 20 αεροσκάφη (από το 2012) και του στόλου M-346 με 30 αεροσκάφη (από το 2014).
  • Όσον αφορά τη συμβατότητα με το ΝΑΤΟ, η ELBIT επιλέχθηκε το 2016, έναντι της CAE, για να δημιουργήσει και να εκτελέσει το πρόγραμμα του βρετανικού στρατιωτικού συστήματος εκπαίδευσης που χειρίζεται 3 τύπους αεροσκαφών (συμπεριλαμβανομένων από 14 αεροσκάφη T-6).
  • Εγγυημένη ομοιότητα με την Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία - η ομοιότητα των εκπαιδευτικών στόλων των δύο Πολεμικών Δυνάμεων εγγυάται πολύτιμες ομοιότητες στις πλατφόρμες αεροσκαφών που λειτουργούν και από τις δύο Πολεμικές Αεροπορίες: F-16, F-35 και C-130.
  • Αρκετά βασικά στοιχεία καθιστούν την ισραηλινή πρόταση πιο ελκυστική τόσο ποιοτικά, όσο και οικονομικά: περισσότερες προσομοιώσεις - περισσότερες ώρες και έναν ενσωματωμένο μηχανισμό ανύψωσης/μείωσης ύψους, που επιτρέπει τη μέγιστη ευελιξία λειτουργίας. Η πρόταση επίσης περιλαμβάνει 10 αεροσκάφη M-346 και 500 ώρες πτήσης ετησίως.
  • Η ισραηλινή πρόταση έχει σχεδιαστεί προσεκτικά ώστε να εκτελείται σχεδόν εξ ’ολοκλήρου από το ανθρώπινο δυναμικό στην Ελλάδα, δημιουργώντας εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας, ενισχύοντας την εξειδικευμένη απασχόληση.

Ποια είναι η ELBIT

Η ELBIT Systems είναι μια διεθνής εταιρεία υψηλής τεχνολογίας που δραστηριοποιείται σε ένα ευρύ φάσμα προγραμμάτων σε όλο τον κόσμο, κυρίως στους τομείς της άμυνας και της εσωτερικής ασφάλειας. Η εταιρεία αναπτύσσει και παρέχει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο αερομεταφερόμενων, χερσαίων και ναυτικών συστημάτων καθώς και προϊόντα για άμυνα, εγχώρια ασφάλεια και εμπορικές εφαρμογές.

Τα προγράμματα εκπαίδευσης πτήσης Επόμενης Γενιάς (Next-Generation) της ELBIT Systems προσφέρουν μια σύγχρονη και οικονομική λύση εκπαίδευσης πληρωμάτων πολεμικών αεροσκαφών.

Υπενθυμίζουμε πως το Ισραήλ διαθέτει ισχυρότατα τεχνολογικά πλεονεκτήματα σε ποικίλους τομείς, ενώ έχει πανίσχυρο στρατό και αεροπορία. Επίσης, παρά το γεγονός ότι δεν ανήκει στο ΝΑΤΟ, αποτελεί έναν από τους πιο φερέγγυους εταίρους της Ευρωατλαντικής συμμαχίας που συνεργάζεται στενά και με την Ευρώπη.

Τονίζουμε επίσης πως οι σχέσεις της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας με την ισραηλινή είναι ήδη πολύ στενές και αποτελούν ίσως τον πλέον ισχυρό πυλώνα της στρατηγικής σχέσης στον τομέα της Άμυνας. Υπενθυμίζουμε δε, πως πρόκειται για δύο από τις καλύτερες αεροπορίες στον κόσμο, με βάση μετρήσιμα στοιχεία από εκπαιδεύσεις, ασκήσεις και επιδόσεις σε όλους τους τομείς.

Η συνεργασία με το Ισραήλ έχει βεβαίως και σοβαρότατη πολιτική διάσταση. Οι σχέσεις της Ιερουσαλήμ με την Άγκυρα είναι κάκιστες, με την κυβέρνηση Νετανιάχου να εκφράζει συνεχώς τη στήριξή της στην Ελλάδα και την Κύπρο.

Η ομιλία του υπουργού Άμυνας στη Βουλή:

«Θα τοποθετηθώ σύντομα γιατί είναι ξεκάθαρα τα θέματα επί των προτεινομένων διατάξεων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στο Σχέδιο Νόμου που συζητούμε. Περιλαμβάνονται στα άρθρα 119 έως 123 και αποσκοπούν αφ’ ενός στη διαρκή επαύξηση της μαχητικής ικανότητας των Ενόπλων Δυνάμεων -ιδίως του Πολεμικού Ναυτικού- αλλά και σε ζητήματα διαρκούς μέριμνας για το στρατιωτικό και το πολιτικό προσωπικό, καθώς και στην παροχή κινήτρων και την επιβράβευση της προσφοράς, όσον αφορά στην ιεραρχική εξέλιξη.

Συγκεκριμένα με την παράγραφο 4 του άρθρου 119, παρατείνεται η ισχύς του άρθρου 63 του Νόμου 4690/20, που είχε λήξει στις 30 Οκτωβρίου, για χρονικό διάστημα επιπλέον έξι μηνών, έως τις 31 Μαΐου 2021. Με αυτό διασφαλίζεται η κάλυψη των δαπανών για τη διαγνωστική, ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή φροντίδα στρατιωτικών και πολιτικών υπαλλήλων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας που υπηρετούν σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχουν προσβληθεί ή ενδέχεται να προσβληθούν από τον ιό “Covid-19”.

Η ρύθμιση περιλαμβάνει και τα οικογενειακά μέλη των στρατιωτικών και πολιτικών υπαλλήλων που διαμένουν μαζί τους. Επειδή σε πολλές τρίτες χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης το κόστος αυτής της περίθαλψης καθίσταται δυσανάλογα υψηλό και δεν γίνεται να αντιμετωπιστεί από τις οικονομικές απολαβές των στρατιωτικών και πολιτικών υπαλλήλων, ερχόμαστε να διευκολύνουμε το προσωπικό μας σε ζητήματα υγειονομικής περίθαλψης λόγω των έκτακτων και εξαιρετικών αναγκών που έχουν προκύψει λόγω του “Covid-19”.

Με την παράγραφο 5 του άρθρου 119 παρατείνεται η εποπτεία του Οικοδομικού Συνεταιρισμού Μονίμων Αξιωματικών Ελληνικού Στρατού (ΟΣΜΑΕΣ) από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για ένα έτος, δηλαδή έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021, προκειμένου να επιλυθούν κάποια μείζονα χρονίζοντα ζητήματα διαχειριστικής και οικονομικής φύσεως πριν επαχθεί ο ΟΣΜΑΕΣ στο Υπουργείο Οικονομικών, όπως έχει ήδη προβλεφθεί. Είναι απαραίτητη αυτή η παράταση προκειμένου να ολοκληρωθούν εκκρεμότητες που αφορούν στα προγράμματα του Συνεταιρισμού και μετά να επέλθει η υπαγωγή στο Υπουργείο Οικονομικών.

Όσον αφορά στο άρθρο 120, σχετικώς με τα προσόντα Επαγγελματιών Οπλιτών και την τροποποίηση του άρθρου 2 Νόμου 2936/01, επεκτείνουμε το όριο ηλικίας ως προσόν για τη συμμετοχή σε διαδικασίες πρόσληψης Επαγγελματιών Οπλιτών (ΕΠ.ΟΠ.) από το 20ο στο 31ο έτος ηλικίας, μόνο για όσους υπηρετούν στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων ως Οπλίτες Βραχείας Ανακατατάξεως (Ο.Β.Α.). Η λογική της παρέμβασης αυτής είναι να επιδιωχθεί ενίσχυση του θεσμού των ΕΠ.ΟΠ. με ήδη εξειδικευμένο και έμπειρο προσωπικό (υπηρετούντες Ο.Β.Α.) προκειμένου να εξυπηρετούνται καλύτερα οι ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων, ιδίως σε κατώτερα στελέχη, σε θέσεις επιχειρησιακών και τεχνικών ειδικοτήτων που απαιτούν και κατάλληλη εκπαίδευση.

Αναφορικά με το άρθρο 121, αφορά στη ρύθμιση θεμάτων κρίσεων και προαγωγών Αξιωματικών εξ Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) και μονιμοποιηθέντων Εθελοντών και αντιστοίχως μονιμοποιηθεισών Εθελοντριών σε αντικατάσταση του άρθρου 37 του Νόμου 4494/17. Αφορά στους εν ενεργεία Αξιωματικούς που έρχονται από τις Α.Σ.Σ.Υ. και τους αντίστοιχους, όπως περιγράφεται, «εκ μονιμοποιηθέντων και μονιμοποιηθεισών εθελοντριών» που υπάγονται διατάξεις περί κρίσεων και προαγωγών του Νόμου 4439/96 κι έχουν συμπληρώσει 25 έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας έως τις 31 Δεκεμβρίου 2015.

Εδώ ερχόμαστε και θεραπεύουμε μία νομοθετική παράλειψη του άρθρου 37 του Νόμου 4494/17, βάσει του οποίου είχαν υπαχθεί στο Νόμο για θέματα κρίσεων και προαγωγών σχετικά με τον υπολογισμό του χρόνου υπηρεσίας που απαιτείται για να συμπληρωθεί στους βαθμούς του Λοχαγού και του Ταγματάρχη και αντιστοίχως των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, για προαγωγή στον επόμενο βαθμό δηλαδή του Ταγματάρχου και του Αντισυνταγματάρχου αντιστοίχως.

Με τη ρύθμιση αυτή, ο χρόνος υπηρεσίας μονίμων Αξιωματικών θα υπολογίζεται πέρα από τα δεκατρία έτη κατατάξεώς τους. Με αυτό τον τρόπο, ερχόμαστε και εξομοιώνουμε, δηλαδή δίνουμε όμοια μεταχείριση σε όμοιες περιπτώσεις, χωρίς να κάνουμε διακρίσεις. Κι επειδή έχει δημιουργηθεί σχετική συζήτηση για επόμενες τάξεις θα απαντήσω αν χρειαστεί και σ’ αυτό, αλλά τώρα ερχόμαστε να ρυθμίσουμε αυτά που αφορούν στην Τάξη ΑΣΣΥ 1990, στην ουσία δηλαδή, αποδίδεται δικαιοσύνη σ’ αυτήν την ομάδα Αξιωματικών.

Τα τελευταία δύο άρθρα ρυθμίζουν το γνωστό θέμα παράτασης των συμβάσεων για τη ναυπήγηση δύο Ταχέων Περιπολικών Κατευθυνομένων βλημάτων του Πολεμικού Ναυτικού που ναυπηγούνται στα «Ναυπηγεία Ελευσίνος» αφ’ ενός με το άρθρο 122, και αφετέρου με άρθρο 123, τα Υποβρύχια που συντηρούνται και ναυπηγούνται στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ).

Όσον αφορά στο άρθρο 122, έχουμε ακόμα δύο Πυραυλακάτους που ναυπηγούνται. Η μία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και η άλλη βαίνει προς ολοκλήρωση στα «Ναυπηγεία Ελευσίνος». Η διάταξη αυτή δίνει παράταση στο χρονοδιάγραμμα κατασκευής και ναυπήγησης των Πυραυλακάτων για άλλους τρεις μήνες έως 31 Μαρτίου 2021, ώστε να αποδοθούν το ταχύτερο δυνατόν στο Πολεμικό Ναυτικό για πλήρη επιχειρησιακή εκμετάλλευση, δεδομένου ότι υπάρχει ανάγκη να πραγματοποιηθούν αυτές οι ναυπηγικές εργασίες, συνεχίζεται το πρόγραμμα.

Η διαγωνιστική διαδικασία για τα ναυπηγεία αυτά δεν έχει ολοκληρωθεί, δεν πρέπει, δεν είναι σωστό ή σκόπιμο οι εργαζόμενοι να διαβιούν και να εργάζονται σε καθεστώς αβεβαιότητας. Άρα ερχόμαστε να παρατείνουμε αυτό που έχουμε κάνει ήδη για πάρα πολλά τρίμηνα (και παλαιότερα εξάμηνα), δηλαδή τη σύμβαση ναυπήγησης αυτών των Πυραυλακάτων στην Ελευσίνα, Υποβρυχίων στον Σκαραμαγκά, για τρεις μήνες ακόμα.

Παράλληλα χρηματοδοτείται αυτή η παράταση με τα απαιτούμενα κονδύλια, επιπλέον δηλαδή 3.575.000 ευρώ, για την κάλυψη μισθοδοσίας, ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων, κάλυψη λειτουργικών εξόδων και κάλυψη προμήθειας υλικών και υπηρεσιών για την ολοκλήρωση του προγράμματος στην Ελευσίνα. Στο Σκαραμαγκά το αντίστοιχο ποσό είναι 13.700.000 ευρώ για το τρίμηνο που αφορά στην κάλυψη αυτών των κατηγοριών: μισθοδοσία, λειτουργικές δαπάνες, τεχνική υποστήριξη και υλικά για την ολοκλήρωση του προγράμματος.

Νομίζω ότι το Σώμα συμφωνεί, απλά ζητώ την υπερψήφιση αυτών των διατάξεων.

Σας ευχαριστώ».

Απαντώντας σε διευκρινήσεις επί των προτεινομένων διατάξεων του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης από βουλευτές, ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε:

«Όσον αφορά σ’ αυτό που ρωτά ο κ. Μπουκώρος, έχω πει και από του βήματος στη διαδικασία του κοινοβουλευτικού ελέγχου ότι θα υπάρξει μέριμνα και για την Τάξη ΑΣΣΥ 1991 σε επόμενο στάδιο και θα δούμε μέχρι πού μπορούμε να πάμε το όριο, όπως καταλαβαίνετε είναι και στην τάξη του 1992. Επομένως, σήμερα ήρθε η σειρά να ρυθμιστεί μια εκκρεμότητα που έρχεται από παλιά, αυτή που αφορά στην Τάξη του 1990. Έχουμε όμως εκφράσει τη θετική προδιάθεση να ρυθμίσουμε και τις εκκρεμότητες για τις υπόλοιπες Τάξεις, έτσι ώστε απλά να εξομοιωθεί η αντιμετώπιση ομοίων περιπτώσεων σε όλο το φάσμα. Επομένως ναι, προτιθέμεθα να έρθουν. Σήμερα έπρεπε να νομοθετήσουμε για την Τάξη του ‘90, δεδομένου ότι είναι και στο μεταίχμιο για την ιεραρχική τους εξέλιξη.

Σχετικώς με αυτό που ρώτησε ο κ. Βιλιάρδος, αν είχα πλήρη άποψη για την διαγωνιστική διαδικασία στα δύο ναυπηγεία θα μπορούσα να σας δώσω εικόνα. Δεν την έχω. Έχω κάνει την ευχή να ήταν η τελευταία παράταση για τα δύο ναυπηγεία, αυτή που φέραμε προς ψήφιση πριν από τρεις μήνες. Δυστυχώς δεν κατέστη δυνατό επειδή η διαδικασία για την επόμενη ημέρα, την επένδυση στα δύο ναυπηγεία προχωρά με αργούς ρυθμούς.

Ελπίζω πραγματικά, κι αυτή είναι η ευχή που κάνω, να είναι αυτή η τελευταία παράταση που θα χρειαστεί και στο επόμενο τρίμηνο να έχουμε ένα διαφορετικό καθεστώς, αλλά εξίσου ή ακόμα περισσότερο λειτουργικά και τα δύο ναυπηγεία της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά, επ’ ωφελεία βέβαια του Πολεμικού Ναυτικού και των Ενόπλων Δυνάμεων».

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Εξοπλιστικά: Αναβάθμιση των C-27 και της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης - Πότε έρχονται τα 1.000 M1117