ΕΘΝΙΚΑ

Φρεγάτες: Δυνατό «μπάσιμο» των Ολλανδών – Οι SIGMA 11515 και το δέλεαρ της ενδιάμεσης λύσης

Φρεγάτες: Δυνατό «μπάσιμο» των Ολλανδών – Οι SIGMA 11515 και το δέλεαρ της ενδιάμεσης λύσης

Αντίστροφη μέτρηση για την τελική απόφαση – «Έξυπνη» και με πολλά οφέλη η πρόταση της Ολλανδίας - Στα χέρια Παναγιωτόπουλου και η πρόταση των Ιταλών για τις FREMM.

Κορυφώνεται η «ναυμαχία» στη λεωφόρο Μεσογείων για τις νέες ελληνικές φρεγάτες, με τους «μνηστήρες» να παραδίδουν τις τελικές προτάσεις τους και την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία να προχωρούν στην αξιολόγηση και στις τελικές διαπραγματεύσεις.

Μετά την παρουσίαση της γαλλικής πρότασης από την κατασκευάστρια εταιρεία Naval Group, στις 13 Απριλίου, ήρθε η σειρά της Ολλανδίας να δώσει τη δική της πρόταση στον Έλληνα υπουργό Άμυνας κ. Νίκο Παναγιωτόπουλο.

Ειδικότερα, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος γνωστοποίησε τη συνάντησή τους, με ανάρτηση στο προσωπικό λογαριασμό του στο Twitter, λέγοντας πως: «Δέχθηκα σήμερα στο γραφείο μου, στο @Hellenic_MOD την πρέσβη της Ολλανδίας @StellaRonner και τους συνεργάτες της προκειμένου να μου παρουσιάσουν την πρότασή τους για την πρόσκτηση νέων φρεγατών πολλαπλού ρόλου του @NavyGR».

Πρόκειται για τη φρεγάτα SIGMA 11515, ένα πλοίο εξαιρετικών δυνατοτήτων και κόστος περίπου 500 εκατ. ευρώ. H κατασκευάστρια εταιρεία Damen είναι σήμερα η μεγαλύτερη ναυπηγική εταιρεία της Ολλανδίας, με έντονη διεθνή παρουσία. Η Sigma 11515 έχουν κύριο οπλισμό 4 έως 8 κατευθυνόμενα βλήματα επιφάνειας – επιφάνειας, ένα πυροβόλο 76/62mm και 6 (2×3) Ελαφρές Ανθυποβρυχιακές τορπίλες (LWTASW).

Μπορεί να χρησιμοποιεί ένα οργανικό ελικόπτερο και UAV, ενώ πολύ ικανό είναι το ραντάρ της, το οποίο θεωρείται ο μεγάλος εχθρός των τουρκικών πυραύλων ATMACA.

Ως ενδιάμεση λύση, οι Ολλανδοί προτείνουν 2 φρεγάτες «Μ» από το Ολλανδικό Ναυτικό, αφού πρώτα συντηρηθούν και αναβαθμιστούν. Πρόκειται για δύο φρεγάτες κλάσης Karel Doorman, γνωστές και ως M, την Van Speijk(F828) και την Van Amstel(F831) οι οποίες επιχειρούν για το Ολλανδικό Βασιλικό ναυτικό από τα μέσα της δεκαετίας του 90’. Πρόκειται για «σκαριά» γνώριμα στο Πολεμικό Ναυτικό, μιας και αποτελούν εξέλιξη των φρεγατών S, τις οποίες διαθέτει στο οπλοστάσιό του ο Ελληνικός Στόλος από τις αρχές της δεκαετίας του 80’. Οι δύο Karel Doorman ενδιαφέρουν ιδιαίτερα το Πολεμικό Ναυτικό αφού σε περίπτωση απόκτησής τους σε χρόνο ρεκόρ θα μπορούν τα τις στελεχώσουν πληρώματα από φρεγάτες S τις οποίες θα αποσύρει ο Στόλος. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα ολλανδικά πλοία είναι σε καλή κατάσταση και μπορούν να βοηθήσουν άμεσα τον ελληνικό Στόλο.

Το «έξυπνο» στοιχείο στην πρόταση της κατασκευάστριας εταιρείας Damen, είναι το γεγονός ότι προσφέρει αντί για μεταχειρισμένα πλοία δύο ελαφρές φρεγάτες SIGMA 10514 χωρίς επιπλέον κόστος με δυνατότητα παράδοσης μάλιστα στο Πολεμικό Ναυτικό μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια.

Επισημαίνουμε επίσης πως οι Ολλανδοί στην πρότασή τους περιλαμβάνουν τόσο την αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών MEKO κλάσης ΥΔΡΑ αλλά και την κατασκευή και των τεσσάρων καινούργιων φρεγατών SIGMA 11515 σε ελληνικά ναυπηγεία.

Ο υπουργός Άμυνας γνωρίζει και την πρόταση των Ιταλών της εταιρείας Ficantieri για τις φρεγάτες FREMM, με ενδιάμεση λύση να προτείνονται οι φρεγάτες Maestrale.

Η τελική απόφαση αναμένεται το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Γιώργος Καραϊβάζ: Νέες μαρτυρίες για τη στυγερή δολοφονία του δημοσιογράφου