ΠΑΙΔΕΙΑ

Σχολεία: Διχογνωμία των ειδικών για το άνοιγμά τους - Πότε θα ληφθούν οι αποφάσεις

Σχολεία: Διχογνωμία των ειδικών για το άνοιγμά τους - Πότε θα ληφθούν οι αποφάσεις

Αμέσως μετά την Πρωτοχρονιά θα ληφθούν οι αποφάσεις για το άνοιγμα των σχολείων

Μέχρι στιγμής οι απόψεις των ειδικών διίστανται και όλα θα κριθούν από την πορεία των επιδημιολογικών δεδομένων τις επόμενες ημέρες. Πάντως ο «πόλεμος» απόψεων και η διχογνωμία ανάμεσα στους επιστήμονες περιπλέκει την κατάσταση για το πότε θα χτυπήσει το κουδούνι. Η υπουργός Παιδείας στις τελευταίες τοποθετήσεις της επισημαίνει πως στόχος είναι το άνοιγμα των σχολικών μονάδων να γίνει στις 8 Ιανουαρίου, ωστόσο οι αποφάσεις θα ληφθούν αργότερα.

Από την πλευρά του ο καθηγητής λοιμωξιολογίας Χαράλαμπος Γώγος μιλώντας για το πότε θα «χτυπήσει» το πρώτο κουδούνι τόνισε πως τελική απόφαση δεν έχει ληφθεί σημειώνοντας πως «η επιτροπή των επιστημόνων που θα συνεδριάσει μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς και αμέσως μετά την Πρωτοχρονιά θα ανακοινώσει την τελική της πρόταση. «Η πολιτεία κάνει προσπάθεια να είναι έτοιμη να ανοίξουν τα σχολεία στις 8 του Γενάρη. Είναι έτοιμα να ανοίξουν, θα ανοίξουν όμως αν υπάρχουν οι προϋποθέσεις», σημείωσε.

«Δεν ξέρουμε τι πρέπει να γίνει», δήλωσε χαρακτηριστικά η καθηγήτρια Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και Πρόεδρος του Ινστιτούτου Προληπτικής, Περιβαλλοντολογικής και Εργασιακής Ιατρικής PROLIPSIS, Αθηνά Λινού.

Παράλληλα τόνισε πως είναι ανάγκη να πραγματοποιηθούν μαζικά τεστ σε μαθητές και να γίνει μια τυχαιοποίηση δειγματοληπτικών ελέγχων στα σχολεία της χώρας. Η ανάγκη αυτή, εξήγησε, υπαγορεύεται από τα δεδομένα νέας αυστριακής έρευνας, που ανατρέπει τα δεδομένα περί μη νόσησης και με μετάδοσης του κορονοϊού από τα παιδιά. Αντιθέτως, σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, η μετάδοση του ιού είναι εξαιρετικά μεγάλη στο σχολικό περιβάλλον. Υπενθυμίζεται ότι σε ανάλογα συμπεράσματα κατέληξε και μελέτη ερευνητών το Princeton Environmental Institute (PEI), το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins και το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας. Σχετικά δε με τον τρόπο που θα λειτουργήσουν τα σχολεία πρότεινε το «μοντέλο Μασαχουσέτης», όπου οι μαθητές μοιράζονται σε δύο ομάδες και συμμετέχουν εκ περιτροπής σε μαθήματα δια ζώσης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Με αυτόν τον τρόπο, εξήγησε, θα μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη.

Ο καθηγητής Υγειονομικής και Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης τόνισε την αναγκαιότητα για επέκταση της καραντίνας και των μέτρων έως τις 20 Ιανουαρίου τονίζοντας πως και τα σχολεία πρέπει να παραμείνουν κλειστά έως τις 20 και να μην ανοίξουν στις 8 Ιανουαρίου ή στις 7.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.