ΕΛΛΑΔΑ

Στη Βουλή δικογραφία για Μ. Όθωνα και Σπ. Βούγια

Στη Βουλή δικογραφία για Μ. Όθωνα και Σπ. Βούγια

Στη Βουλή προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες του υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μανώλη Όθωνα και του πρώην υφυπουργού του ιδίου υπουργείου, Σπύρου Βούγια διαβιβάστηκε σήμερα η δικογραφία για την καταγγελλόμενη τεράστια ζημία που υπέστη το ελληνικό δημόσιο από τις εκμισθώσεις των ελικοπτέρων δασοπυρόσβεσης του Πυροσβεστικού Σώματος τις χρονικές περιόδους 2010 και 2011.

Η δικογραφία διαβιβάστηκε από τον αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Αθανάσιο Κατσιρώδη στο υπουργείο Δικαιοσύνης και από εκεί στη Βουλή βάσει του νόμου περί ευθύνης υπουργών.

Σύμφωνα με τις επίμαχες καταγγελίες οι οποίες αποτελέσαν αντικείμενο εισαγγελικής έρευνας, το 2011 επεκτάθηκαν τέσσερις συμβάσεις για συνολικά 12 μισθωμένα ελικόπτερα, που κόστισαν στο δημόσιο περί τα 20 εκατ. ευρώ. Τρεις από τις εν λόγω συμβάσεις υπεγράφησαν από τον πρώην γ.γ. Δημόσιας Τάξης, Γρηγόρη Τασούλα (σ.σ έχει κληθεί από τη δικαιοσύνη με την ιδιότητα του υπόπτου) και μία από τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, Μανώλη Όθωνα.

Σύμφωνα με τη μηνυτήρια αναφορά ενός αντιστράτηγου εν αποστρατεία οι συμβάσεις που επεκτάθηκαν περιείχαν αρκετούς ζημιογόνους όρους. Αποτέλεσμα αυτών ήταν οι έλληνες φορολογούμενοι να «πληρώσουν» 808.725 ευρώ μόνο για τη σίτιση και διατροφή του πληρώματος των 12 ελικοπτέρων, κατά τη διάρκεια της τρίμηνης παραμονής τους στη χώρα μας, 264.980 ευρώ για τους λογαριασμούς τηλεφώνων του προσωπικού και περί τα 660.000 ευρώ για τη μεταφορά των ελικοπτέρων στις Βάσεις. Κι' όλα αυτά παρά το γεγονός ότι τα παραπάνω ποσά, βάσει των προκηρύξεων αλλά και των περιγραφών των διαγωνισμών, θα έπρεπε να εκταμιευθούν από τις εταιρείες και όχι από τα δημόσια ταμεία.

Σε ό, τι αφορά τα ελικόπτερα μεσαίου τύπου (Κ-32 και Μ-8) από τα στοιχεία που προσκομίστηκαν φαίνεται να παρουσιάζεται μια υπερτιμολόγηση, το 2010 και 2011, ύψους 25%. Ιδιαίτερα επιζήμια υπήρξε, όμως, για το ελληνικό δημόσιο και η «απαξίωση» των πέντε ιδιόκτητων ελικοπτέρων του Π.Σ. (δυο Super Puma και τρία BK-117) τα οποία αν και κόστισαν περί τα 45 εκατ. ευρώ, έχουν να επιχειρήσουν από το καλοκαίρι του 2009, λόγω των λαθεμένων χειρισμών που σημειώθηκαν στη συντήρησή και την τεχνική υποστήριξή τους. Μαζί τους...στην εφεδρεία βγήκε και η πάλαι ποτέ κραταιά Υπηρεσία Εναερίων Μέσων, καθώς οι πιλότοι (για την εκπαίδευση των οποίων δαπανήθηκαν περί τα 15 εκατ. ευρώ) μετατράπηκαν σε οδηγούς ή γραμματείς.

Υπενθυμίζεται ότι αυτή είναι η δεύτερη δικογραφία που παίρνει το... δρόμο της Βουλής και αφορά στη μίσθωση πυροσβεστικών ελικοπτέρων. Η πρώτη έρευνα είχε «σκοντάψει» στο όνομα του τέως αναπληρωτή υπουργού Δημόσιας Τάξης, Χρήστου Μαρκογιαννάκη. Η διερεύνηση της υπόθεσης είχε ξεκινήσει έπειτα από καταγγελίες, το 2010, του τότε υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη, Σπύρου Βούγια ότι το αντίτιμο για τη μίσθωση πέντε ελικοπτέρων ήταν κατά 35% υψηλότερο την προηγούμενη χρονιά, σε σχέση με εκείνο που προβλεπόταν στη σύμβαση του 2010. Συγκεκριμένα, είχε πει πως το 2009 κάθε ελικόπτερο στοίχισε 4.450.000 ευρώ, ενώ το 2010 3.200.000 ευρώ.