ΕΛΛΑΔΑ

Τι αλλάζει σε πολύτεκνους για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Τι αλλάζει σε πολύτεκνους για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Την αποκατάσταση των αδικιών στις μετεγγραφές των πολυτέκνων και τριτέκνων στα ιδρύματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας επιδιώκει το υπουργείο Παιδείας, με τροπολογία που κατέθεσε σήμερα στη Βουλή.

Οι διατάξεις για ειδικές κατηγορίες και πολύτεκνους διορθώνουν μια σειρά από παρενέργειες που είχαν διαπιστωθεί πέρυσι, πριν την τοποθέτηση δηλαδή του Γ. Μπαμπινιώτη στη θέση του υπουργού Παιδείας.

Σύμφωνα με την τροπολογία απαλείφονται προϋποθέσεις και όροι που είχαν μπει και αποτέλεσαν εμπόδια για την δίκαιη αντιμετώπιση των συγκεκριμένων κατηγοριών υποψηφίων. Έτσι αίρεται το ηλικιακό όριο που υπήρχε για τα αδέλφια των υποψηφίων Παράλληλα υπήρχε και όριο εισοδήματος 60.000 ευρώ συν 10.000 για κάθε επιπλέον τέκνο πέραν του δευτέρου.

Επίσης κατατέθηκαν και διατάξεις για την λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, με αποτέλεσμα να αλλάζει η διαδικασία ελέγχου νομιμότητας των απολύσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που μέχρι σήμερα ελέγχονταν από τα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών. Η αρμοδιότητα περνάει στους κατά τόπους διευθυντές εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα ορίζεται ότι «ουσιαστικά ζητήματα και κυρίως η καταχρηστικότητα της καταγγελίας , ελέγχονται μόνο δικαστικώς και όχι διοικητικώς». Δηλαδή, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να καταγγέλλουν την απόλυση τους στα δικαστήρια και όχι στα υπηρεσιακά συμβούλιά τους όπως γινόταν μέχρι σήμερα. Πάντως, τα ιδιωτικά σχολεία δεν μπορούν να απολύουν περισσότερους από έναν εκπαιδευτικό το χρόνο.

Με τη τροπολογία του υπουργείου Παιδείας, δίδεται ακόμη στα ιδιωτικά σχολεία η δυνατότητα επιλογής των ξένων γλωσσών που θα διδάξουν, ενώ διατηρείται η προϋπόθεση διδασκαλίας τουλάχιστον μιας ξένης γλώσσας.

Επίσης με την τροπολογία που κατατέθηκε δίδεται η δυνατότητα στα ιδιωτικά σχολεία να νοικιάζουν, όταν δεν έχουν μαθήματα, τις εγκαταστάσεις τους για «πολιτιστικούς, επιμορφωτικούς, ψυχαγωγικούς και αθλητικούς σκοπούς εφόσον συμπλέουν με τη φύση του χώρου ως σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζεται η παροχή υπηρεσιών γενικής εκπαίδευσης».