ΕΛΛΑΔΑ

Πτώση Antonov στην Καβάλα: Είχε δηλωθεί ως απλή πτήση – Ποια κίνηση θα μπορούσε να ήταν σωτήρια

Πτώση Antonov στην Καβάλα: Είχε δηλωθεί ως απλή πτήση – Ποια κίνηση θα μπορούσε να ήταν σωτήρια
Αρκετά τα ερωτήματα που ζητούν απαντήσει για την πτώση του αεροσκάφους στην Καβάλα
INTIME

Αρκετά τα ερωτήματα που ζητούν απαντήσει για την πτώση του αεροσκάφους στην Καβάλα

Από τα μαύρα κουτιά, το ένα εκ των οποίων πιθανότατα έχει βρεθεί, θα αναζητηθούν απαντήσεις για τις συνθήκες πτώσης και συντριβής του Antonov 12 στους Αντιφιλίππους της Καβάλας το βράδυ του Σαββάτου με αποτέλεσμα τα 8 μέλη του πληρώματός του να βρουν τραγικό θάνατο.

Την ίδια ώρα παραμένουν τα ερωτήματα για την μοιραία πτήση παρά τις επίσημες ανακοινώσεις των σερβικών αρχών, καθώς το Antonov απογειώθηκε από την πόλη Νις, για μεταφορά εκτελεστικών βλημάτων όλμων και φωτιστικών βλημάτων όλμων.

Κι αυτό γιατί πηγές της Πολιτικής Αεροπορίας που επικαλούνται τα ΝΕΑ αναφέρουν ότι στο σχέδιο πτήσης του Antonov 12 αναγραφόταν ως αιτιολογία το Ferry Flight (απλή πτήση πτήση από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο) και όχι Cargo Flight (εμπορική πτήση) με τις ίδιες πηγές να υποστηρίζουν ότι η αποφυγή προσδιορισμού του φορτίου παραπέμπει σε πρακτικές παράνομης διακίνησης όπλων.

Όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές με δεδομένο το γεγονός ότι το Antonov μετέφερε πολεμικό υλικό θα έπρεπε να δηλωθεί και «η επικινδυνότητα του φορτίου» και να ληφθεί ειδική άδεια από τον αρμόδιο διευθυντή (Α1) της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ή από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (γραφείο Α7), κάτι που τελικά δεν έγινε.

Πτώση αεροσκάφους στην Καβάλα: Η κίνηση που θα μπορούσε να αποτρέψει την τραγωδία

Παράλληλα και δεδομένων των στοιχείων που έγιναν γνωστά για το πώς κινήθηκε η μοιραία πτήση, ειδικοί υποστηρίζουν ότι αν ο πιλότος είχε κάνει μια διαφορετική προσέγγιση μετά την εκδήλωση της φωτιάς ενδεχομένως να είχε αποτραπεί η συντριβή.

Συγκεκριμένα λένε ότι εάν ο κυβερνήτης κατευθυνόταν αμέσως προς Καβάλα επιλέγοντας τη γρηγορότερη διαδρομή πάνω από τη θάλασσα, η οποία υπολογίζεται σε περίπου 8 λεπτά και όχι μέσω των ορεινών όγκων του Παγγαίου Όρους, ενδεχομένως να είχε προλάβει να προσγειώσει το Antonov.

Ολονύκτια επιχείρηση απομάκρυνσης των βλημάτων

Στο μεταξύ, οι Αρχές συνεχίζουν τις προσπάθειες για την απομάκρυνση των βλημάτων από την περιοχή που συνετρίβη το Αντόνοφ Αn 12 στην Καβάλα.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο Γενικός Γραμματέεας του Δήμου Παγγαίου χαρακτήρισε «πρωτόγνωρη και σοκαριστική κατάσταση» την πτώση ενός αεροπλάνου και μάλιστα με πυρομαχικά τονίζοντας ότι πρώτο μέλημα των ανθρώπων του δήμου ήταν μην προσεγγίσει ο κόσμος το σημείο που έπεσε το αεροσκάφος.

Σύμφωνα με τον ίδιο από τις 7 το πρωί έχει ξεκινήσει η εκκαθάριση περιοχής στην οποία θα πρέπει να επιχειρήσει ο ΔΕΔΔΗΕ ώστε να αποκατασταθεί η ηλεκτροδότηση σε δύο οικισμούς της περιοχής.

ΥΠΑ: Τα τελευταία 40 λεπτά της μοιραίας πτήσης

Το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές (πλήρωμα και εντεκάμιση (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods). Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν), την Σαουδική Αραβία (Ριάντ) και την Ινδία (Αχμενταμπάντ).

Στον Ελληνικό εναέριο χώρο εισήρθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης. Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.

Για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ).

Σχετικές ειδήσεις