ΕΛΛΑΔΑ

Πώς θα λειτουργεί το «καλάθι του νοικοκυριού» - Ποια προϊόντα περιλαμβάνει

Σούπερ Μάρκετ
Σούπερ Μάρκετ
Eurokinissi

«Καλάθι του νοικοκυριού»: Περισσότερες από 30 κατηγορίες προϊόντων και συνολικά 51 προϊόντα, περιλαμβάνονται στην τελική λίστα που διαμόρφωσε το υπουργείο Ανάπτυξης για το «καλάθι του καταναλωτή».

Νέα όπλα στη μάχη κατά της ακρίβειας ρίχνει στη μάχη το υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να συγκρατηθούν τις τιμές στα βασική είδη στα σούπερ μάρκετ. Χθες δόθηκε στη δημοσιότητα η βασική λίστα των προϊόντων με βάση την οποία το κάθε σούπερ μάρκετ ξεχωριστά θα καταρτίσει το δικό του καλάθι που θα περιέχει συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων.

Τα προϊόντα που θα συμπεριλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» θα αναρτηθούν στην πλατφόρμα e-katanalotis και θα μπορεί το υπουργείο και ο καταναλωτής να τα παρακολουθούν και να διαπιστώνουν πώς και αν μεταβάλλονται, με βάση έναν ιδιότυπο δείκτη που θα λειτουργεί εν είδη τιμαρίθμου. Η κατάρτιση της λίστας θα πρέπει να γίνει μέχρι τέλος του μήνα.

Κάθε σούπερ μάρκετ θα προσδιορίσει συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων που θα βάλει στο καλάθι του από τις συγκεκριμένες 31 κατηγορίες, ώστε να παρακολουθείται στενά η πορεία των τιμών στο συγκεκριμένο καλάθι.

Όπως εκτιμά το υπουργείο Ανάπτυξης το συγκεκριμένο μέτρο θα είναι αποτελεσματικό και θα βάλει φρένο στο τσουνάμι των αυξήσεων.

Εν τω μεταξύ ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης σήμερα το πρωί θα έχει συνάντηση, μέσω τηλεδιάσκεψης με εκπροσώπους του ΣΕΒ προκειμένου να αναζητήσουν τρόπους συγκράτησης των τιμών.

Ο υπουργός θα έχει διαδοχικές επαφές και τις επόμενες ημέρες με εκπροσώπους στον τομέα της παραγωγής και εμπορίας βασικών προϊόντων.

Στη λίστα περιλαμβάνονται τα εξής βασικά προϊόντα:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

ΠΡΟΪΟΝΤΑ

1

PYZI

Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο

2

ΨΩΜΙ

  • Ψωμί για τοστ
  • Ψωμί φραντζόλα
  • Φρυγανιές

3

ΖΥΜΑΡΙΚΑ

Μακαρόνια Νο 6

4

XOIPINO

Συσκευασμένα

5

ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ

Συσκευασμένα

6

ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ

Γαλοπούλα ή/και πάριζα

7

ΨAPIA KATEΨΥΓΜΕΝΑ

Ένα τουλάχιστον προϊόν

8

ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΠΛΗΡΕΣ

Γάλα φρέσκο πλήρες

9

ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΜΕ
ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ

Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά <2%

10

ΓΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟ

Γάλα εβαπορέ

11

ΓIAOYPTI

  • Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
  • Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
    (Χαμηλά λιπαρά <2%)

12

TYPIA

  • Φέτα
  • Γκούντα
  • Τυρί με Χαμηλά Λιπαρά

13

ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Χυμός τομάτας διατηρημένος

14

AYΓA

Κλωβοστοιχίας και Αχυρώνα

15

ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΚΑΙ
ΑΛΛΑ ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΗ

Μαργαρίνες

16

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

Παρθένο ελαιόλαδο

17

ΑΛΛΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΕΛΑΙΑ

Ηλιέλαιο

18

ΛAXANIKA KATEΨΥΓΜΕΝΑ

Τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες,
φασολάκια κατεψυγμένα

19

ZAXAPH

Λευκή ζάχαρη

20

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ

  • Παιδικές τροφές (φόρμουλα μωρών)
  • Παιδικές τροφές (γάλα βρεφικής ηλικίας)

21

ΚΑΦΕΣ

  • Ελληνικός καφές
  • Στιγμιαίος καφές
  • Γαλλικός καφές

23

ΤΣΑΪ-ΧΑΜΟΜΗΛΙ

Τσάι ή Χαμομήλι

24

KAKAO ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ
ΣΚΟΝΗ

Κακάο σε σκόνη

25

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΝΕΡΟ (ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ)

Εμφιαλωμένο μεταλλικό νερό (500 ml ή 1lt)

26

ΧΥΜΟΙ ΦΡΟΥΤΩΝ

Χυμός πορτοκάλι

27

ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ

  • Απολυμαντικά χεριών και αντισηπτικά
  • Απορρυπαντικά πλυντηρίου (υγρά και σε σκόνη –
    όχι ταμπλέτες)
  • Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και
    καθαρισμού επιφανειών - χλωρίνες
  • Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
  • Χαρτί κουζίνας

28

ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ
ΥΓΙΕΙΝΗΣ

  • Οδοντόκρεμες
  • Χαρτί υγείας
  • Σερβιέτες
  • Ταμπόν
  • Σαμπουάν
  • Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
  • Πάνες ακράτειας

29

ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΜΩΡΑ

  • Πάνες για μωρά
  • Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (μωρομάντηλα)
  • Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (σαμπουάν)

30

ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ
ΖΩΑ

  • Τροφή για σκύλους
  • Τροφή για γάτες

31

ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ

Ένα τουλάχιστον είδος αναψυκτικού

Θετικό χαρακτήρισε το «καλάθι του νοικοκυριού», ο πρόεδρος του Συλλόγου μικρών και μεσαίων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Γιάννης Πηλίδης, επισημαίνοντας πως με αυτό τον τρόπο ενεργοποιεί τον ανταγωνισμό, γεγονός που θα ωφελήσει τον καταναλωτή.

Όπως είπε στο Newsbomb.gr, ο Σύλλογος μικρών και μεσαίων Σούπερ Μάρκετ έχει ξεκινήσει ήδη διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές, ενώ προέβλεψε πως οι ανατιμήσεις δεν θα σταματήσουν. Και προσέθεσε: Έρχονται κάθε μήνα δεκάδες κατάλογοι με νέες τιμές. Όλες οι εταιρείες κάνουν ανατιμήσεις κάθε μήνα.
Αναφορικά με το γιατί δεν μπήκε ο καφές εσπρέσο, ο κ. Πηλίδης ανέφερε πως θεωρείται είδος πολυτελείας.

Παράλληλα ο κ. Πηλίδης έκανε λόγο για δύσκολες διαπραγματεύσεις σε ότι αφορά στα τυροκομικά και στα γαλακτοκομικά. Σύμφωνα με τον ίδιο, επειδή τα τυριά διοχετεύονται στην αγορά 4 μήνες μετά την παραγωγή τους, είναι δύσκολο οι προμηθευτές να δώσουν στα σούπερ μάρκετ μεγάλες ποσότητες, καθώς η τιμή του γάλακτος αυξάνεται και άρα οι τιμές πρέπει να αναπροσαρμόζονται.