ΕΛΛΑΔΑ

Καλάθι του νοικοκυριού: Ποιες αλλαγές έρχονται στα σούπερ μάρκετ

Καλάθι του νοικοκυριού: Ποιες αλλαγές έρχονται στα σούπερ μάρκετ
Συνεχίζεται το καλάθι του νοικοκυριού στα σούπερ μάρκετ
Eurokinissi

Όπως αναφέρουν οι μέχρι τώρα πληροφορίες, το -αρμόδιο για το καλάθι του νοικοκυριού- υπουργείο Ανάπτυξης ζητά να γίνουν οι όποιες προσπάθειες, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος που είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συγκράτηση των τιμών

Αυξάνονται οι πιέσεις προς την βιομηχανία τροφίμων προκειμένου να συμβάλει και αυτή τα μέγιστα στην προσπάθεια που έχει ξεκινήσει με το καλάθι του νοικοκυριού, για την συγκράτηση των τιμών.

Όπως αναφέρουν οι μέχρι τώρα πληροφορίες, το -αρμόδιο για το καλάθι του νοικοκυριού- υπουργείο Ανάπτυξης ζητά να γίνουν οι όποιες προσπάθειες, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος που είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συγκράτηση των τιμών. Από την πλευρά των σούπερ μάρκετ τονίζεται ότι θα συμβάλουν στο μέγιστο δυνατό στην προσπάθεια αυτή.

Πάντως, τα αποτελέσματα θα φανούν από την ανάρτηση με τις νέες λίστες που θα περιλαμβάνουν τα προϊόντα που συμμετέχουν στο καλάθι του νοικοκυριού.

Το υπουργείο Ανάπτυξης άσκησε όλο το προηγούμενο διάστημα πιέσεις τόσο προς τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ όσο και προς την βιομηχανία προκειμένου να συμπεριλάβουν στο καλάθι περισσότερα επώνυμα προϊόντα, αντικαθιστώντας αυτά της ιδιωτικής ετικέτας, έτσι ώστε ο καταναλωτής να έχει περισσότερες επιλογές.

Να σημειωθεί ότι μία από τις βασικές διαφοροποιήσεις είναι ότι πλέον θα υπάρχει και σύγκριση τιμών. Δηλαδή εάν ένα προϊόν συμμετείχε και την περασμένη Τετάρτη στην λίστα και θα συμμετάσχει και σε αυτή που ανακοινώνεται σήμερα, Τετάρτη, τότε θα πρέπει να περιλαμβάνεται και η σύγκριση των δύο τιμών. Αυτό θα συμβαίνει σε κάθε αλλαγή λίστας για τα προϊόντα που παραμένουν σε αυτή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι θεωρητικά η κάθε αλυσίδα μπορεί να αλλάξει ακόμη και το σύνολο των προϊόντων που συμμετέχουν στην λίστα ή να μην αλλάξει και κανένα.

Στο μεταξύ πολλές μικρές επιχειρήσεις, λιανικής έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον για συμμετοχή τους στο όλο εγχείρημα. Για παράδειγμα όπως επιβεβαίωσε και ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, με την έναρξη της δεύτερης εβδομάδας εφαρμογής του μέτρου, προστίθεται στην πλατφόρμα e-katanalotis και η εταιρεία e-food, η οποία αποφάσισε να φτιάξει το δικό της καλάθι του νοικοκυριού, «το οποίο θα μπορούν οι καταναλωτές εφόσον το επιλέξουν να το παραγγείλουν».

Αλλαγές στο καλάθι του νοικοκυριού

Πιθανότατα αύριο Πέμπτη αναμένεται να υπογραφεί η νέα συμπληρωματική υπουργική απόφαση, την οποία έχει προαναγγείλει ο υπουργός, με στόχο τη διόρθωση των ατελειών που καταγράφηκαν κατά την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου.

Αναμένεται στην απόφαση αυτή να ορίζεται η επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση ελλείψεων προϊόντων ή ελλιπούς σήμανσης για τα προϊόντα που συνθέτουν το «καλάθι του νοικοκυριού». Επίσης θα υπάρχουν μέτρα για την βελτίωση της λειτουργίας του μέτρου.

Το υπουργείο Ανάπτυξης έχει ζητήσει από τις αλυσίδες που συμμετέχουν στο καλάθι του νοικοκυριού να μεγαλώσουν την ειδική σήμανση στα προϊόντα που το απαρτίζουν, καθώς οι πρώτες ημέρες έδειξαν πως αυτή δεν είναι εύκολα ορατή στους καταναλωτές. Στη νέα υπουργική απόφαση θα περιλαμβάνεται το ακριβές μέγεθος που θα πρέπει να φέρουν οι ταμπέλες σήμανσης, ώστε να διευκολύνεται το καταναλωτικό κοινό.

Παρέμβαση επίσης θα υπάρξει και στο θέμα της αντικατάστασης ενός προϊόντος από ένα άλλο, σε περίπτωση εξάντλησης. Παρατηρήθηκε ότι εάν ένα προϊόν εξαντλούνται, τότε αυτό αντικαθίσταντο από διαφορετικό κωδικό, με υψηλότερη ωστόσο τιμή.

Μάλιστα όπως έχει τονίσει ο υπουργός Ανάπτυξης, «με τη νέα υπουργική απόφαση θα διασφαλίζεται η επάρκεια των προσφερόμενων προϊόντων. Όλα αυτά θα γίνουν υποχρεωτικά», χαρακτηρίζοντας απαράδεκτο να υπάρχουν άδεια ράφια στα σούπερ μάρκετ.

Διαβάστε επίσης

e-food: Μπαίνει στο «καλάθι του νοικοκυριού» η πλατφόρμα παραγγελιών

Καλάθι του νοικοκυριού: Οι αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση

«Καλάθι νοικοκυριού»: Οι αστοχίες της πρεμιέρας και οι διορθώσεις