ΕΛΛΑΔΑ

Στα ταμεία του ΟΣΕ μπήκαν πάνω από 27 δισ. για τη βελτίωση των σιδηροδρόμων

Στα ταμεία του ΟΣΕ μπήκαν πάνω από 27 δισ. για τη βελτίωση των σιδηροδρόμων
Intime / φωτογραφία αρχείου

Μέσα σε 25 χρόνια ο ΟΣΕ πήρε δάνεια 10,4 δισ. ευρώ με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.

Εγκληματικές είναι οι παραλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας που παρά τις χρηματοδοτήσεις δεν βελτιώθηκε ποτέ η κατάσταση, με αποτέλεσμα την τραγωδία στα Τέμπη.

Από το 2000 δαπανήθηκαν εκατομμύρια ευρώ για το ελληνικό δίκτυο των τρένων, ωστόσο, όπως έχουν καταγγείλει πολλές φορές το προηγούμενο διάστημα οι εργαζόμενοι υπάρχουν πολλές ελλείψεις. Ο ΟΣΕ όμως υποστήριξε ότι ήταν συκοφαντίες και απάντησε με εξώδικα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN, παρουσιάζει πόσα λεφτά δαπανήθηκαν εδώ και δεκαετίες για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου. Συγκεκριμένα, μέσα σε 25 χρόνια ο ΟΣΕ πήρε δάνεια 10,4 δισ. ευρώ με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.

Συνολικά από το 2000 έως το 2020 μπήκαν στα ταμεία για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους 27 δισ. ευρώ. Οι οικονομικές απώλειες για το ελληνικό δημόσιο ανέρχονται σε 7,6 δισ. ευρώ.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πωλήθηκε το 2017 στην ιταλική Ferrovie έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ, που σήμερα στην Ελλάδα δραστηριοποιείται μέσω της Hellenic Train.

Αναλυτικότερα, 2 δισ. ευρώ δόθηκαν για διάφορες δαπάνες, 1 δισ. ευρώ δόθηκε για ζημίες λόγω απώλειας υλικών, ενώ τα δάνεια που έλαβε ο ΟΣΕ για συντήρηση και διαχείριση ήταν 14,6 δισ. ευρώ.

Επίσης, οι επιδοτήσεις μέσω ΕΣΠΑ από το 2007 μέχρι το 2020 ανήλθαν σε 4 δισ. ευρώ. Σε αυτά προστίθεται και το κόστος των μισθών για τους εργαζόμενους στα τρένα που σύμφωνα με το ρεπορτάζ το 2009 έφτανε τα 60.000 ευρώ ανά έτος για κάθε εργαζόμενο.

Το αποκορύφωμα όλων αυτών είναι ότι για να πωληθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διεγράφη χρέος 15,5 δισ. ευρώ.

Σχετικές ειδήσεις